hannuse
När resan är målet
Fy fan vad läcker.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda monkeybike med sidovagn https://www.blocket.se/annons/vasterbotten/honda_monkeybike_med_sidovagn/98829433
Hade helst velat ha MSX med den bestyckningen, men…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fy fan vad läcker.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda monkeybike med sidovagn https://www.blocket.se/annons/vasterbotten/honda_monkeybike_med_sidovagn/98829433
Känner igen det.Usch för blocket, eller usch för folk ska man väl säga.
Vet inte hur folk gör affärer.
Sålde frugans passat för ett par veckor sedan och blev helt bombad med sms och samtal med sista pris och konstiga tyck och tänk.
Lagt ut en hoj nu där jag också får sms med sista pris frågor.
”Vad är ditt sista pris?”
Frågar man så utan att sett objektet?
Eller är det bara jag som inte hänger med?
Förstår att om man har långt att åka för att komma och kika och vill veta om det finns något att göra på priset, men att pruta först på telefon och sen förvänta sig en omgång på plats igen.
Off topic kanske.
) Det är därför Blocket inte har telenummer längre....Usch för blocket, eller usch för folk ska man väl säga.
Sålde frugans passat för ett par veckor sedan och blev helt bombad med sms och samtal med sista pris och konstiga tyck och tänk.
Förstår att om man har långt att åka för att komma och kika och vill veta om det finns något att göra på priset, men att pruta först på telefon och sen förvänta sig en omgång på plats igen.
Off topic kanske.
Känner igen det.
Blev dock förvånad när jag sålde gixxern, killen öppnade ju med att fråga efter sista pris. (...)
Men jag förklarade helt kallt vad liknande hojar låg annonserade för och skicket på min cykel, och därmed mitt utgångspris, och sedan var det slutsnackat.
Snubben kom på båten, pyntade vad jag begärde, skrev papper och pallrade sig hem.![]()
Borde nog begärt mer.

Min stående sökning ger 100 fler cyklar nu än för en vecka sen. 9234 st just nu.Inte så mycket att rapportera här nu, Blocket är ganska dött så här års. Det får bli lite off topic för att hålla tråden vid liv. De första 5-6 annonserna är som vanligt crossar, lite intresse för sådant...

Inledningsfras: "Vad är sista pris?"Känner igen det.
Blev dock förvånad när jag sålde gixxern, killen öppnade ju med att fråga efter sista pris. (...)
Men jag förklarade helt kallt vad liknande hojar låg annonserade för och skicket på min cykel, och därmed mitt utgångspris, och sedan var det slutsnackat.
Snubben kom på båten, pyntade vad jag begärde, skrev papper och pallrade sig hem.
Borde nog begärt mer.
Det kanske blev bra ur bedrägeri synpunkt. Men kontakten med annonsörer blev jävligt segt. Man skriver till personen som lagt ut något sen får man vänta timmar/dagar på att hen ska svara. Sen om man har någon följdfråga så är det bara att vänta igen osv. Istället för att ringa och prata med personen direkt.Det är därför Blocket inte har telenummer längre....
Eller det kanske var för alla bedrägeri sms, men reslutatet blev ju bra ändå.
"Hej, jag är intresserad av det du har att sälja, jag ger vad du har begärt, jag bor i närheten, ring mig på 07xxxetc så kan vi göra affär idag! Vänliga hälsningar Namn Efternamn"Det kanske blev bra ur bedrägeri synpunkt. Men kontakten med annonsörer blev jävligt segt. Man skriver till personen som lagt ut något sen får man vänta timmar/dagar på att hen ska svara. Sen om man har någon följdfråga så är det bara att vänta igen osv. Istället för att ringa och prata med personen direkt.
"Motorcyklar" i "Hela Sverige" samt "Visa ej fyrhjuling/ATV" ger för mig 9231 resultat just nu. Du är inte kräsen i ditt sökande antar jag, inte mycket du har filtrerat bortMin stående sökning ger 100 fler cyklar nu än för en vecka sen. 9234 st just nu.![]()

De har till och med dedikerat en bild till att zooma in på styggelsen för att få den att se lite mindre iögonfallande ut i helheten...
Det låter ju bra. Jag brukar alltid skriva med mitt nummer direkt. Men dom flesta fortsätter att skriva blocketmeddelande och bryr sig inte om numret. Blocketappen varnar ju till och med för att flytta samtalet från deras meddelandetjänst."Hej, jag är intresserad av det du har att sälja, jag ger vad du har begärt, jag bor i närheten, ring mig på 07xxxetc så kan vi göra affär idag! Vänliga hälsningar Namn Efternamn"
Har säljaren inte redan fått napp så bör du rimligtvis få ett samtal hyfsat omgående, om inte så vill du troligen inte ha med personen i fråga att göra.
Förr kom folk och tittade först och prutade sen.Usch för blocket, eller usch för folk ska man väl säga.
Off topic kanske.

"Motorcyklar" i "Hela Sverige" samt "Visa ej fyrhjuling/ATV" ger för mig 9231 resultat just nu. Du är inte kräsen i ditt sökande antar jag, inte mycket du har filtrerat bort
Mitt bidrag: "SRP helsystem för rätta ljudet", synd bara att dämparen sticker ut i en jävla vinkel som inte över huvud taget lirar med resten av hojen... Seriöst, ska det se ut sådär?De har till och med dedikerat en bild till att zooma in på styggelsen för att få den att se lite mindre iögonfallande ut i helheten...
View attachment 468484

Det är faktiskt usch att fråga efter "sista pris". Tror de verkligen att man ska börja pruta med sig själv? Är man intresserad lägger man ett bud och förhandlar vidare.Ett tillägg.
Vem fan skriver usch?
Lite väl gubbigt inlägg av mig![]()
Ok. Så vad är sista priset då..?Ska sälja frugans bil till våren, värde ca 20-25000. Har redan nu börjat stålsätta mig... ?
Eyy bruschan, den e fräsch, jag svär!Ok. Så vad är sista priset då..?![]()
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |