Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Xr 650 https://www.blocket.se/vi/97486422.htm
41000:- för en 20 år gammal stånka. Sålde min för samma pengar för 10 år sedan.
Galet.

Ja, det är galet. När man kan köpa uppföljaren för...

...nej, just det. Det finns ju ingen storstånka efter XR 650.

20 år senare kan man visserligen köpa KTM som kräver lika täta serviceintervaller.
Den stora skillnaden är att Hondan håller om man servar den.

Jag säger inte att priset i annonsen är vettigt, men XR650 bottnade prismässigt för typ 10 år sedan.
Ras, vrak och misstänkta stansningar går billigare, men en fin XR 650 kostar.

Denna annonseras ut med motardfälgar. Han lär behöva slutpruta några tusen, men vill man ha ägt en XR 650 är det nog nu man skall köpa. Dom kommer inte bli billigare.
 
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Xr 650 https://www.blocket.se/vi/97486422.htm
41000:- för en 20 år gammal stånka. Sålde min för samma pengar för 10 år sedan.
Galet.
Allt man sålt är dyrare idag , det är lätt konstaterat

Har en sån stående som inte säljs gratis med xtra allt efter att ha ångrat många hojaffärer så byggde jag rejält garage när Vi köpte hus istället
Suraste försäljningen är nog den Gsxr750 -86 i fint skick o låga mil med vance o Hines skriksystem som såldes för 14” -98
Gick på hollandsexport i fjol för strax under 70”:gråta
I princip alla hojar jag ägt är dyrare idag än när dom såldes och det är nog lika för alla , kikade för skojs skull på gsxr1000 nu och den jag sålde 2010 är lika dyr idag med dubbla milen så hojar ska man aldrig sälja :) se på Toyman bara:tummenupp
 
Last edited:
Hade en snuskigt fin RGV 250 - 90 runt - 99-00. Såldes för ca 20% av dagens värde... ☹️ ?
 
Bilden börjar klarna av vilka som svarar på mina Blocket annonser, och vill idka byteshandel.
Det brukar ju vara någon som typ denna "Elias" som vill byta mot någonting helt ologiskt.
Så, någon gång måste ju denne Elias försöka att sälja sakerna som han inte begriper sig på.
Det blir mycket "det ser ut som att...", "ganska säker på att..." , "lätt att...."
Ska skicka en förfrågan om han vill byta mot en hydrofor med ett litet rosthål i botten, bara ett litet hål, enkelt att laga för den händige, och inget som stör om man inte fyller den med vatten.

Ähh, jag är väl bara bitter för att jag sitter fast i en släktträff och inte kan komma loss :fyllisar


View attachment 462407
Det är ingen xr500 det ärmöjligen en xr480
 
Inte blocket, men.... ser den inte konstig ut bak? Som om svingen var 5 cm för kort?
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2021-07-20 kl. 23.00.23.png
    Skärmavbild 2021-07-20 kl. 23.00.23.png
    783.2 KB · Visningar: 118
Inte blocket, men.... ser den inte konstig ut bak? Som om svingen var 5 cm för kort?
...så säger brorsan om min två gsf1200 som har originalsving - han har tidigare bara sett min långsvings version. Rent estetiskt skulle mina gsf1200 se bättre ut med 10 cm längre sving - och jag skulle få en anledning till att trimma dem lite till för bibehållen kul-faktor-på-ettan-trots-uppdrevad-och-längre-sving.
 
På den tiden såg ju hojar ut lite så där med bakhjulet men den där RGn ser faktiskt rent konstig ut. Men det kan ju även bero på fotovinkeln. Jag skulle vilja se en bild rakt från sidan och jämföra med bild på en annan RG.
Eller förstås allra helst mäta hjulbasen.
 
Köp en R6 & kör ifrån alla litershojar



Beskrivning
Nybesiktad och går till 05-2023 Gått ca 4000 mil. Med en tår i ögat är det tyvärr dags att avyttra den trevligaste hojen jag har ägt, på grund av att suget för båt har tagit över. Det är en av de första modellerna yamaha gjorde med insprut och är EJ att jämföra med förgasarhojarna. Dessutom släppte yamaha premiummodeller utav just denna för att ha den värsta maskinen på marknaden. Denna åker du ifrån de flesta 1000cc med och maskinerna är så gott som odödliga. Hojen är väl omhändertagen utav mig och utav tidigare ägare. Servad varje år enligt konstens regler. Kolfiber framskärm. Kolfiber bakskärm. Kolfiber kåpa på tanken. Akrapovic avgassystem. Nya däck både fram & bak, monterades i höstas. Sitter även eftermarknadsblinkers på. Sitter skjutspinnar bak då den mestadels har används som dagsutflykthoj för mig och sambon. Hojen är reggad som en mellanhoj (A2) pga billigare försäkring, men strypningar är borttagna. Hojen är fin för sin ålder, men självklart finns en och annan repa eller skråma. Men inget anmärksvärt. Startas på plats, och provkörs när jag har pengarna på mitt konto. Säljes eller bytes emot motorbåt, sportbåt, daycruiser. Inget annat! TALAR ENDAST SVENSKA.
 
DN-01 skulle stannat som en tanke och inte ens blivit minsta lilla sträck på ett papper, usch.
Däremot hade jag gärna skådat Honda EVO 6 på vårt vägnät då och då.
Men det där är väl egentligen en "scooter" och inte en MC?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top