Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Om man vill vara lite annorlunda kan man ju köpa denna ? Cool hoj med Citroenmotor
Den kan ju bara bli såld till någon som älskar Frankrike över allt annat.
Ser dock inte instrumenteringen, kan det vara hastighetsmätare av typen "badrumsvåg", då kanske attraktionen ökar :)

Den har legat ute i "evigheter", annonsen bara förnyas hela tiden.
-Aha, det har jag missat..
Ser dock inte instrumenteringen, kan det vara hastighetsmätare av typen "badrumsvåg", då kanske attraktionen ökar :)
-Ja förmodligen. Även om jag är väldigt glad för Frankrike får det ju finnas gränser .. :LOL:

Men avhandlade vi inte instrumenteringen förra gången hojen var uppe...?
Ja, eller så tänkte jag bara det.

BFG fick instrumentklustret från Renault 5! Hjälpligt vädertätade bilinstrument på en motorcykel, joråsåatte...

Från annonsen:

Screenshot_20210630-182307.png

Gissa vem som mer använde samma instrumentkluster?

Tidiga Renault AE!

Tractor_unit_Renault_AE_500_Magnum-xxl-_8420299706785.jpg

Lika som bär?

BFG 1300 (6)-XL.jpg

"Finns ett fåtal mindre sprickor i ramen. Säljer inte delar separat och talar endast svensk"
46k för en R1 2009 som har sprickor i ramen...

Kraschad i USA, "reparerad" i Litauen, såld till dumma svenskar - som tydligen bara talar svenska... :arsele

Förmodligen har den rullat 2000 mil i Sverige med sina sprickor (sprickanlag?) och besiktigats dessutom.

Fan folket! Låt inte pengarna i fickan bränna hål i huvudet på er!
Kolla upp det ni vill köpa. Innan!

"Everybody lies"

Edit: troligen mätarskruvad redan i USA:

Record of Odometer: Not Actual? Record found!
Brand Date: 2010-05-25
Brander: CALIFORNIA (State)

Skrotad med salvage/junk title senare samma år.

Record of Salvage--Damage or Not Specified? Record found!
Brand Date: 2010-11-29 Brander: CALIFORNIA (State)

Last edited:
Kraschad i USA, "reparerad" i Litauen, såld till dumma svenskar - som tydligen bara talar svenska... :arsele

Förmodligen har den rullat 2000 mil i Sverige med sina sprickor (sprickanlag?) och besiktigats dessutom.

"Everybody lies"

Är tyvärr mycket sån skit , slog på en hoj jag hade intresse i i fjol som gjort liknande resa England-usa-England-Litauen -Sverige
Där den blivit inlöst i usa efter trafikolycka så det kan vara värt att gräva i bakgrunden innan affär
Ram/svingskydd som inte går att ta loss gör också hojen iskall för mig som köpare

Last edited:
Testa buda en hundring ?

Akta dig, folk är lättkränkta.

Jag mailade nyligen lite frågor om en 125a med motorn i delar på facebook. Fick knappt svar på någon av frågorna och nåt pris fanns inte, det var bud som gällde och inga scambud för det fanns tydligen tre avgasrör värda 2500kr/st.
Eftersom han inte besvarade mina frågor och dessutom hade taggarna utåt så ides jag inte slösa mer tid på honom utan ignorerade bara honom.

Dagen efter har han ändrat sin annons och begär 10000kr, vilket han skulle ha svårt att få för en fungerande hoj.

Dessutom har han inte svarat på om den ens är registrerad, nummerplåten var bortskruvad. Så jag svarade bara "Tack men det är inget för mig"

Senare samma dag får jag ett kort svar på en blocketannons av en person med samma namn och det var i princip bara "Hej jag bjuder Xkr". Och det budet var 40% av mitt utannonserade pris.

Det behöver ju inte vara samma person men jag tror han blev kränkt

"Everybody lies"

Och ännu en som går "fantastisk bra i motor och växellåda"!
Undrar vad folk gör för att få en modern hoj att gå just fantastiskt bra :va

Det som sticker mest i mina ögon är "talar endast svensk" Missade han en SFS-lektion?

Det är fortfarande lite fel prisbild på Blocket, många övervärderar sina gamla "pärlor". Man ser det på annonser som ligger kvar i flera veckor. Om det redan ligger ute tre stycken likadana hojar för 25.000kr, varför lägga ut sin egen för 30.000kr? Efter en vecka sänks priset till 28.000kr, och efter ytterligare en vecka plockas annonsen bort och hojen får stå kvar i garaget ytterligare ett år.
Sen finns det de som istället lägger priset på 23.000kr, och hojen är såld på två dagar. Är inte det bättre..?

Det är fortfarande lite fel prisbild på Blocket, många övervärderar sina gamla "pärlor". Man ser det på annonser som ligger kvar i flera veckor. Om det redan ligger ute tre stycken likadana hojar för 25.000kr, varför lägga ut sin egen för 30.000kr? Efter en vecka sänks priset till 28.000kr, och efter ytterligare en vecka plockas annonsen bort och hojen får stå kvar i garaget ytterligare ett år.
Sen finns det de som istället lägger priset på 23.000kr, och hojen är såld på två dagar. Är inte det bättre..?
Det beror ju helt på, har man brottom att sälja, eller om man vill ha ut max betalt och åker hoj så länge.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back