Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Dom kostar 45:- om du köper dom direkt från Kina, och dom har absolut ingenting med något specifikt MC märke att göra, så varför den annonseras som "Harley Davidsson" vete fan...

Felstavat i annonsen, ska stå "Hardly Davidson" :) PS. Stavas med ett s också...

Något att bygga tillbaka till original kanske...?
För den borde gå att rädda fortfarande...

"Jag har inte tid att slutföra bygget"
"Elsystemet är bortplockat"
"Motorn är nyligen klyvd för att byta packningar och allmän översyn"
"ej TIG-svetsad ännu"
"En olackad tank"

https://www.blocket.se/annons/vasterbotten/avstannat_scramblerbygge/93678840

https://www.blocket.se/vi/94645330.htm

Nästan rätt ball och ok pris, men varför fixar ingen elen? Kapar man inga kablar så passar ju allt och funkar direkt, mer eller mindre iaf

Många som gillar att plocka isär och montera ned, men det är tydligen inte lika roligt att sätta ihop sakerna igen. Framförallt elen verkar var en utmaning, med tanke på hur många annonser man ser med "Återstår bara att montera elen innan besiktning".

Ärligheten i det han skriver och vill att det ska se ut som ett ladufynd?

Kanske, men det är inget ladufyndpris som satts.
Jag har egentligen ingen åsikt om priset, det kanske är helt rätt för den hojen.
Men jag hade som sagt valt att tvätta den för att visa att den verkligen är värd alla pengarna.

Måste ha fått hjärnblödning samtidigt som karln skrev annonsen. :död

Nej, det är en annons på papper till en chopper, så att eventuella chopperbyggare ser om dom papperen går att använda till deras bygge.

Axelavståndet är en typisk grej som talar om att det är pappersfuskat.
Ja men det är samtidigt jävligt hjärndött.
Fick ombesiktning på min chopper för evigheter sen, pga att jag renoverat och fyllt olja på gaffeln blev axelavståndet längre (15-20mm!) än på papper. Ställde mig och hällde ut oljan på plats medan jag förklarade för idioten till besiktningsman vad jag tyckte.
Vilken jävla sopa. Insinuerade t.o.m att den kunde vara stulen..

Nej, det är en annons på papper till en chopper, så att eventuella chopperbyggare ser om dom papperen går att använda till deras bygge.

Axelavståndet är en typisk grej som talar om att det är pappersfuskat.

Precis.

Eller, för den som har en stulen K1 ståendes i ett skjul, eller ett gammalt försäkringsbedrägeri ute i vedboden på landet.
Bara att stansa in det nya ramnumret, åka och regbesiktiga och berätta att man "byggt tillbaka till original igen, för dom har ju blivit så värdefulla, dom härninga - he he he".

Besiktningmannen och gärningsmannen kommer att skratta och skrocka över alla tokigheter byggherrar tagit sig för under åren , och sedan rullar den tidigare stulna eller "stulna" CB 750an ut på vägarna, nu alldeles legit - med myndigheters godkännande.

Det finns ett ändå värre scenario.
En köpare in spe till pappren kanske redan har korn på en snorfin K1a som går enkelt att sno.
Med köpta papper slipper han sälja hojen i bitar, utan kan sälja den som en riktig hoj - helst utomlands där priserna är högre än här och där det är svårare för killen som lagt sin själ i att renovera hojen att råka snubbla över sitt hjärtebarn.

Allt detta vet säljaren i annonsen - Olof Nilsson utanför Ängelholm.
Det är därför inget pris är uppsatt i annonsen.
Priset bestäms av köparen, och när tidiga, fina CB 750s är uppe på, och tillochmed över 100.000-strecket så förstår man att det ligger pengar i potten.

Sälja papper driver kriminalitet.

Sälja papper låter försäkringsbedragare tjäna två gånger om på sin illojalitet mot oss andra.

Sälja papper är ett jävla svineri.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back