Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Än värre än miltalet är att det ju inte är en xv utan xj..

En av de två finns bara på bild men XJ 900 kommer jag ihåg från 80-talet.
Båda ser ut att vara hyfsat original så här finns möjlighet att tredubbla värdet genom att kapa bakramen, sätta dit en kort sadel och hänga dit en framlykta som ser ut som en insekt! :tummenupp

Nya , noppiga däck, modernt felvända givetvis, i klassisk Brattskramlerstil! :yoparty
 

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Multistrada 950s
En av de två finns bara på bild men XJ 900 kommer jag ihåg från 80-talet.
Båda ser ut att vara hyfsat original så här finns möjlighet att tredubbla värdet genom att kapa bakramen, sätta dit en kort sadel och hänga dit en framlykta som ser ut som en insekt! :tummenupp

Nya , noppiga däck, modernt felvända givetvis, i klassisk Brattskramlerstil! :yoparty

:rofl:rofl:rofl
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Aha en 98:a! När 98:eek:r blev allmänna så sägs det att den utrotade inavel på landsbygden:tuttar
Skattebefriad, inget körkort krävdes!

Skön historisk bakgrund :):tummenupp
Det verkar inte vara något sug efter dessa - i princip gratis.
Hade den funnits i Norrbotten hade jag knipit den direkt, skulle passa bra i köket!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Aha en 98:a! När 98:eek:r blev allmänna så sägs det att den utrotade inavel på landsbygden:tuttar
Skattebefriad, inget körkort krävdes!

Nu blir det off topic (fast lite on topic):


När jag läste demografi i Umeå för många år sedan så togs det upp ett tydligt exempel.

Norra Västerbotten har av olika skäl (tex Skellefteåsjukan) kartlagts särskilt ur ett genetiskt perspektiv. På dessa "genetiska kartor" syns tydligt när cykeln kom till olika byar åren kring första världskriget. Tex 1912 Medle, 1914 Boliden, 1915 Bastuträsk osv osv (år och bynamn bara som exempel). Plötsligt diversifierades det genetiska underlaget i födda barn året efter.

Så inaveln minskade bara av cykeln, i och med intåget av 98-kubikare utrotades säkert den isoleringsrelaterade inaveln helt och hållet. :fakta
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Du missförstod, i november kan man längta till nästa eller nästnästa resa till ön. Man kan planera en väldans massa som inte behöver bli verklighet. :krama
Man kan kolla blocket för att drömma om en lämpligare SportHoj om man inte redan äger en! :crash
F,låt nu höll jag mig nästan till ämnet... :rodnar

https://www.youtube.com/watch?v=zMv0ETbbYdk

Man ska kolla praktikanternas arbete innan det läggs upp! :D

Mycket fin& välvårdad Yamaha XV750 1982 Endast 85615mil.
:tungan

https://www.blocket.se/annons/goteborg/yamaha_xv750_xv750_0_75_95hk/92714545

Praktikant...?

Bilhandlare!



Skulle tro att firmans samlade och totala motorcykelkompetens finns redovisad i den annonsen...

XJ 750in är faktiskt uppstädad i fronten!
Den skall se ut så här:

Screenshot_20201106-112217.png


Ja. I original, ja.

Den nedre idiotlampan är bara ett parkeringljus med hybris, och sitter där för att dölja ett ormbo av bromsslangar.

En rund strålkastare fram på en Seca balanserar ut mycket annat elände i världen.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Än värre än miltalet är att det ju inte är en xv utan xj..

En 750 med under 0,8 hästar? Har ägaren kanske dragit ut 3 tändstift, diesel i tanken, ryamatta i luftburen, polyuretanskum i ljuddämparen?
 

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Var det inte nån som var sugen på en sånhär för ett tag sen? :)
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda Helix 250CN 97 https://www.blocket.se/vi/92860919.htm

Om man skulle köpa en sån vore det bara för att kunna avliva den så att den slipper lida mer. Den är ju så ful så att man blir tårögd när man tittar på den. Motsvarigheten i bilvärlden är sånt som AMC Pacer och Volvo 340.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Om man skulle köpa en sån vore det bara för att kunna avliva den så att den slipper lida mer. Den är ju så ful så att man blir tårögd när man tittar på den. Motsvarigheten i bilvärlden är sånt som AMC Pacer och Volvo 340.

Eller för att kunna pendla med den till jobbet, om man bor i Malmö, och slippa låsa den :fyllisar
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top