Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jo, stämmer det du säger men jag har ett gäng jag känner som kan dessa 1100 motorer på alla sina fem så det är minsta bekymret även om dom tycker att det är hädelse ta och "förstöra" en GSX1100 :) Besiktningen mer det jag tänker på.
Vacumförgasare i kombo med KN-filter har väl aldrig varit lyckat?
 
Jo, stämmer det du säger men jag har ett gäng jag känner som kan dessa 1100 motorer på alla sina fem så det är minsta bekymret även om dom tycker att det är hädelse ta och "förstöra" en GSX1100 :) Besiktningen mer det jag tänker på.

När det gäller gamla 80-talshojar verkar Bilprovningen vara väldigt välvilligt inställda. Mina gamla hojar har alltid gått igenom trots diverse brister. Det man framförallt kollar är styrlager, hjullager, däck och bromsar. Här gäller oftast ingen e-märkning på belysning, det räcker med att det lyser lite så är det godkänt.
 
Den här verkar ju helt oattraktiv??
https://www.blocket.se/annons/norrbotten/suzuki_gs_450/91550623

Ja, för mig är den ju det, men även för alla!
Jamenar, 8 papp !!!
Någon borde kunna göra nånting!
Jag skulle kunna tänka mig en hållare till postlådan, eller bara hänga ljus på den i trädgården.
Fast då pratar jag kanske mot mig själv, för det blev lite för mycket pengar, men för....låt säga.....4k, då...

GS450.jpg
 
Den här verkar ju helt oattraktiv??
https://www.blocket.se/annons/norrbotten/suzuki_gs_450/91550623

Ja, för mig är den ju det, men även för alla!
Jamenar, 8 papp !!!
Någon borde kunna göra nånting!
Jag skulle kunna tänka mig en hållare till postlådan, eller bara hänga ljus på den i trädgården.
Fast då pratar jag kanske mot mig själv, för det blev lite för mycket pengar, men för....låt säga.....4k, då...

View attachment 456021

Två timmar senare:


6A93904A-A7AC-42EA-A2E8-49B3AA1BEF5F.png
 
Ha, ha, funderade också på det.
Men då tänkte jag på borrar av "snabbstål", och eftersom jag inte är så bevandrad i dom materialdelarna så stannade jag där.
Men det kanske går att göra en ram av jättesnabbt stål? :va



Borrstål i ramen känns lite... ...sprött?
 

Hmmmm, det där luktar skit.
Någon här i tråden ligger och sniffar objekt - vem köpte den????
Seså...kläm fram det, någon här är skyldig mig en hållare till postlådan!!!!
Omöjligt att den kan ligga orörd i tio dagar, för att säljas timmar efter det att den visats här.

Så, vi kanske ska göra detta till den nya marknaden, ett Blocket för dom som verkligen vill köpa???
Hur som helst - Grattis!
 
Skyll dig själv om du inte slår till.





Nej, det var inte jag. Men den lär väl dyka upp till sommaren som cafescramblerbobberobjekt, ”nästan klar” med en mängd kinadelar, ”säkert bara ojusterade” förgasare (söndersågad luftburk) och felvänt framdäck... sätter du emot?
 
Skyll dig själv om du inte slår till.





Nej, det var inte jag. Men den lär väl dyka upp till sommaren som cafescramblerbobberobjekt, ”nästan klar” med en mängd kinadelar, ”säkert bara ojusterade” förgasare (söndersågad luftburk) och felvänt framdäck... sätter du emot?

Den kommer dyka upp i gänget på "Classicsuzuki" MAO original :)
 
Det som stör mig är att han Agip OCH Shell klistermärken på motorn. De är inte precis kompisar IRL :-) Ja jag är lite yrkesskadad.

Exempel på historielös design...



Bakljuset är från en PV 444, inte 544 apropå historielöshet, och det där med sadel i sälskinn...





Äsch, jag vet inte.
Bygga powercruiser av en GSX är lite kul, och om han kom på idén för 10 år sedan så låg byggherren helt klart i framkant av byggscenen.
Mycket är snyggt gjort på hojen, men annat suger dalkula.

Varför inte bygga klart? Och varför, varför, varför bygga utan en tanke på besiktning?
Och, varför annonsera ut de omfattande förändringarna på Blocket - innan man fått den godkänd...?

Nötet som lagt ut annonsen förstår inte att det är en hög delar på hjul han bjuder ut, tills någon får den genom nålsögat.
Att dilla om "höghastighetsstål" i ramen rör bara upp sjö och riskerar att göra besiktning svår till omöjlig.
Skylta med regnummer hjälper sannerligen inte till heller. Dumbfuck!
 
Tråden man inte vill hamna i... Jag lyckade sälja min caféracer nyligen och kollade dagligen så man inte blev nergjord! Men jag hade inte ordet unik med och så var den besiktad och förgasarna var justerade :lol
 
Tråden man inte vill hamna i... Jag lyckade sälja min caféracer nyligen och kollade dagligen så man inte blev nergjord! Men jag hade inte ordet unik med och så var den besiktad och förgasarna var justerade :lol

Du var driftkucku i den hemliga anti-caféavdelningen... :hihi
 
När det gäller gamla 80-talshojar verkar Bilprovningen vara väldigt välvilligt inställda. Mina gamla hojar har alltid gått igenom trots diverse brister. Det man framförallt kollar är styrlager, hjullager, däck och bromsar. Här gäller oftast ingen e-märkning på belysning, det räcker med att det lyser lite så är det godkänt.

Och på sjuttiotalshojar är det ÄNNU lättare! Min Honda 750 från -72 slank igenom med YTTERST mediokra bromsar!:tummenupp:tummenupp
 
Back
Top