Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det var väldans va det var mycket skitsnack om RD500 och Kawa 750 H2 här! :(

Är det helt tomt på genuina 2-taktsälskare numera?

nej för 17 jag är här :yoparty skitsnacket är nog mesta bara en komb av dålig smak å dålig allmänbildning :7peta
 
Last edited:
När folk begär ända uppåt 50 kkr för en RD350 som det en gånga fanns 13 på dussinet så tycker jag att 80 kkr för en 500 känns som ett klipp. Jag har dessutom en skabbig 350 men ingen 500 så jag borde väl inte säga sånt högt.

Sen kan jag hålla med om att man man får mer bang for the buck om man köper en modernare hoj istället. Redan 10 år senare, 1995 så anger FZR600 likvärdig effekt och vikt. Jag har aldrig kört FZR600an men gissar att den dessutom har både bättre fjädring och bromsar.

Det är väl ganska uppenbart att den som idag köper en RD500 från 80-talet gör det av helt andra skäl.
Jag får vara glad att jag hade nöjet att äga en 500 i slutet av 90-talet medans dom fortfarande var billiga, annars skulle jag säkert idag också tillhört dessa som budar högt för att förverkliga tonårsdrömmen.
 
Då kan ju folket i "Euro" få behålla dessa hojar. En halv miljon för en hoj som egentligen ingen vill köra, utan som mest kommer samla damm i garaget. Jag tror vi svenskar är lite mer förnuftiga när det gäller motorcyklar...
Det är lite som att köpa en flaska vin för 50.000kr för att impa på någon. Är man "cool" eller är man "dum i huvudet"?..

När det handlar om samlarfordon kan man inte alltid koka ner saker till förnuft, logik och vad som ger mest prestanda för pengarna. Det finns hur många exempel som helst på detta oavsett om vi talar bil, motorcykel eller snöskoter.

En hoj som "ingen vill köra" enligt dig kan betyda något helt annat för någon annan och en RC45 är ju varken dålig prestanda eller en historielös dussinhoj som bara köps för att "impa på någon".

Jag tror att hojen på annons kommer att säljas för begärt pris eller ett pris mycket nära och jag har mina aningar om var den kommer att hamna.
 
En kompis har en RD350 -83 ståendes sen drygt 20 år tillbaka. Senast besiktad 1992. Förra sommaren fixade han frambromsen så det gick att köra den och jag åkte någon km. För mig känns det som att det räckte som erfarenhet av en sån cykel.
Nyligen började han prata om att uppgradera sitt gamla 125:a-körkort så han kan köra mc på riktigt. Antar att han säljer 350:n då. Annars får han väl låna hustruns SRX-6..:D
 
Jag funderar på att bjuda 42kr..
 

Så mycket text till en bild som är fullständigt värdelös:mad:

1001 ord säger oftast mer än en bild. :hej


Som sagt, en ombyggd hoj presenteras bäst i bild-er, inte i ord.


Men, undrar om inte snubben försöker flyga under SH-radarn?
Läser man texten och tittar på raden av taggar så är detta en hyfsat standard DR650 som på sin höjd är förfinad för lite mer grusbus.

Kodar man av det enda fotot så lutar det mer åt caféscramblerhållet. Men, det nämns ingenstans i annonsen. Blygs pojken över vad han ställt till med?
Bra så, isf.

Misstänker också att det inte är extraplast som medföljer, utan den alldeles vanliga plasten som borde sitta på hojen men nu istället ligger löst i en pappkartong...

Oh well. Den enda usla bilden avslöjar dock en sak:

Screenshot_20200621-101535.png

Den som byggt hojen vet väldigt lite om hur man kör motorcykel och hur styren skall vinklas.
 
Last edited:
Det är ju sådana här ”intressekoll-annonser” man verkligen ska svara på...med ett vänligt meddelande typ ”tack för frågan, men jag är inte intresserad...”.
 
Står "plast" nu ... :va



Det gjorde det i ärlighetens namn redan från början.
Det är jag som har ena benet i grusvärlden som kopplar till "extraplast", speciellt som det utlovas " nästan en hoj till i delar".

Jag misstänker dock att det man får köpa är en hoj, och delarna till den i brödbackar.

Ja, och en motor då. Som är oskadd...?

Äsch! Semantik.
Leva och låta leva.
Men vinkla ner styret för... ...allas väl.
 
Back
Top