Dagens Blocket! (mc-relaterat)

https://www.blocket.se/vi/89851635.htm

911110079492e3468554e3bf5def38aa.jpg


Den där var rätt cool tycker jag , ser ut som en förväxt FS1a

Den har ju endast fått en ny ljuddämpare? 35000:- Gapskratt!
 
Men - framdäcket, skyltplaceringen, döskallen(sic!), tutan och styret! visar att det är en idiot som byggt hojen.
Skall oförstånd uppmuntras?

Det tog en stund innan jag hittade döskallen, den är helt klart felplacerad. Den ska sitta i avgasröret!
Eller, den gjorde i alla fall det på en trike i Tyskland. Och då måste det ju vara rätt?IMG_20170922_111148.jpg
 
https://www.blocket.se/vi/89851635.htm

911110079492e3468554e3bf5def38aa.jpg


Den där var rätt cool tycker jag , ser ut som en förväxt FS1a

Håller med, stilen är helt ok. Snygg o prydlig. Säljaren skriver att priset är vad en veteranmoppe kostar. Jag höll inte på med hojar åren 75-79 när denna tillverkades, så letade info på webben. Och ang motorn så lät det ju inte så uppmuntrande direkt.
"The XS500, despite attracting all the right kind of attention at its launch back in 1972 failed to deliver. The combination of an air-cooled eight-valve head, 180-degree crank, double overhead cams, electric start and two CV carbs made for an extremely smooth and fairly porky middleweight twin.

Due to its uninspiring appearance and unreliability it was held back from success. The first models had some problems with warping valve seats, so later cylinder heads were changed to round exhaust ports to help the heat dissipate. Heat remained a problem, frequently causing the head to fracture. The balancer and camchain arrangements needed regular attention. The XS offered good handling, but it was no lightweight so hardly came into the tarmac-tearing "road burner" category. When it went out of production in 1979 there were few who mourned its passing - and fewer still today who consider it to be wildly desirable."
 
Nämen herrejävlar, ni måste varna folk innan ni länkar till detta missfoster! Vilket framlyse!!!
 
Nämen herrejävlar, ni måste varna folk innan ni länkar till detta missfoster! Vilket framlyse!!!
Om du menar det på multin så är det originallyset. Några år senare hade alla tillverkare varianter på det på någon modell.
 
När jag kommer hem ska jag ge min1198 en redig smäll, den kan omöjligen ha tillverkats på samma fabrik! Inte nån detalj sedd från nån vinkel ser vettig ut på Multistradan. Måste ha varit nån vadslagning på nån firmafest som gått väldigt fel! Motorcyklarnas Fiat Multipla!
 
När jag kommer hem ska jag ge min1198 en redig smäll, den kan omöjligen ha tillverkats på samma fabrik! Inte nån detalj sedd från nån vinkel ser vettig ut på Multistradan. Måste ha varit nån vadslagning på nån firmafest som gått väldigt fel! Motorcyklarnas Fiat Multipla!

Äsch då, så illa är det väl inte.
Jag gillar ändå Multistradan på något vis. Den ser lite ut som att den skulle kunna passa i en film från 1967 som utspelar sig i framtiden. Ducati var alltså futuristiska, fast 40 år för sent.:fakta
 
Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

Back
Top