Är bakhjulet original? Så fett bakdäck var det inte på en 750
Tror den där var ute för betydligt mindre pris i höstas, lite buskigare också kanske. Tror det stod i annonsen att bakhjulet var utbytt till 16 tum från ngn custommodell.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är bakhjulet original? Så fett bakdäck var det inte på en 750
Nu är det VÅR...priser...
En sidådär 30-40 tusen för mycket för en importhoj va..
https://www.blocket.se/annons/stockholm/kawasaki_zrx1200r__klassiker_i_toppskick/88907797
View attachment 452975
För de pengarna väntar man sig ett närmast oanvänt exemplar, den här har ju gått 8000 mil. Fina 70-talare brukar betinga 30-40.000kr, men det här är för mycket. Nån excentrisk mångmiljonär som ska ställa undan den i sitt museum kanske, ska man ha den att åka med är det för mycket pengar. Den genomsnittliga mc-åkaren hittar nåt roligare för betydligt mindre pengar.https://www.blocket.se/annons/orebro/honda_cb_750_four/88905514
Har inte koll men kändes väldigt dyr ???
För de pengarna väntar man sig ett närmast oanvänt exemplar, den här har ju gått 8000 mil. Fina 70-talare brukar betinga 30-40.000kr, men det här är för mycket. Nån excentrisk mångmiljonär som ska ställa undan den i sitt museum kanske, ska man ha den att åka med är det för mycket pengar. Den genomsnittliga mc-åkaren hittar nåt roligare för betydligt mindre pengar.
Får lov att be om ursäkt innan någon postar det här. 
En thunderace för ca 20K + är ett bra mycket bättre köp
Sorry men nu har jag två blocket-annonser på samma hoj, den ena säljer jag och den andra är via en mäklare som inte sa att som skulle lägga på ett påslag om ca 20%Får lov att be om ursäkt innan någon postar det här.
![]()

Sorry men nu har jag två blocket-annonser på samma hoj, den ena säljer jag och den andra är via en mäklare som inte sa att som skulle lägga på ett påslag om ca 20%Får lov att be om ursäkt innan någon postar det här.
![]()
Det är mer eftersom jag till dom angav vad jag ville ha för hojen och inte vad jag la ut den för...Om min matte stämmer blir det väl närmare 15% och jag tycker inte det känns helt orimligt, även om det såklart ser lite knepigt ut.
Jag kan dessutom tänka mig att vissa tycker att det är värt att betala lite extra för enkelheten att handla hos firma med möjligheten till finansiering etc.
Det är mer eftersom jag till dom angav vad jag ville ha för hojen och inte vad jag la ut den för...
Jag vill köra elhoj men eftersom det ännu är rätt dyrt vill jag investera pengar från hojen och låta dem växa. Jag är också ofarligt trött på att meka, vill ha något jag bara kan köra utan att göra service på, därav elhoj. Vill testa livet utan hoj, har inte testat det sen jag var 14 och fyller 30 nästa år så det känns lägligt.Aha, så ditt pris är prutbart alltså. Jag är så van att säljare är såpass ovilliga att förhandla att de hellre behåller varorna en extra säsong än sänker priset med några få kronor.
Är det dags att byta till nyare modell eller är det helt annan kategori av hoj som fångat intresset?
Jag vill köra elhoj men eftersom det ännu är rätt dyrt vill jag investera pengar från hojen och låta dem växa. Jag är också ofarligt trött på att meka, vill ha något jag bara kan köra utan att göra service på, därav elhoj. Vill testa livet utan hoj, har inte testat det sen jag var 14 och fyller 30 nästa år så det känns lägligt.

Det gör man väl inte mer än på någon annan, snarare mindre eftersom serviceintervallen är så långt men det ska ändå bytas olja, oljefilter och göra rent luftfilter var 1500e mil och det lilla har jag fått nog av... Man kan ju lämna bort det också men då vet jag inte vad jag ska med resterande 16L olja till...Meka? Så man köper problem om man handlar din hoj?
Jag fastnade på din annons innan du skrev inlägget här...
ska ändå bytas olja, oljefilter och göra rent luftfilter var 1500e mil...
Det gör man väl inte mer än på någon annan, snarare mindre eftersom serviceintervallen är så långt men det ska ändå bytas olja, oljefilter och göra rent luftfilter var 1500e mil och det lilla har jag fått nog av... Man kan ju lämna bort det också men då vet jag inte vad jag ska med resterande 16L olja till...
Du får gärna säga till när du hittar en hoj som inte kräver underhåll![]()
Den finns en här på SportHoj med en Yamaha som inte bara är underhållsfri, den går aldrig sönder heller!![]()
En!!!, det är väl många som kör Yamaha.![]()

F,låt men många av underhåller sin Yamaha också...
För min del är jag nöjd med att mina SportHojar kräver kärlek och omvårdnad.
Steffe har berättat att de går sönder också men jag har bara kört lite över 20 000 mil så det har inte kommit dit än...
Det kan inte bero på bra underhåll eftersom det är jag som gör jobbet!![]()
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!