Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Halv fyra idag dök en Honda XL 250 -74 i Falkenberg upp på blocket, för 3.500:-!!!!!!!!!!

Då satt jag i möte i Oslo, och nu är den såld. Han lär sluppit pruta....

Halv fyra idag dök en Honda XL 250 -74 i Falkenberg upp på blocket, för 3.500:-!!!!!!!!!!

Då satt jag i möte i Oslo, och nu är den såld. Han lär sluppit pruta....

Det där har jag också noterat, det är galna prisskillnader mellan Stockholm och resten av landet. En precis likadan fanns på Blocket i Stockholm för några veckor sedan, fast den kostade 17.000:-. Såldes på några timmar.
Det kan väl inte vara så att stockholmare är så otroligt mycket rikare än resten av befolkningen, snarare har man här vant sig vid en annan prisbild. Pruta är det inte tal om, det är snarare "först till kvarn..." som det brukar stå i annonserna.

Nu har du chansen, prissänkt med 8000:-! Prisnivån börjar närma sig det rätta värdet, en förstörd Silverpil utan praktiskt användningsområde är väl värd runt 5000:-?

https://www.blocket.se/lund/Husqvarna_Silverpil_i_miniformat__49_85642138.htm
Jag såg det, är bra sugen men har inte riktigt de pengarna att lägga på en leksak ändå... Försöker tvärtom sälja av en del av det jag redan har, känns dumt att genast gå och handla på sig nytt :näsblod

Varför monterar man ett kasslernät över tanken? :va

För att gängorna till skruvarna som ska hålla fast tanken är sönderdragna. så för att tanken inte ska slå en i ansiktet när man uiiillar så spänner man ett grovmaskigt nät över den? :hihi

Last edited:
Det var allt en liten söt ljuddämpare den hade. och inte visste jag det fanns kasslernät till hojar. :hihi

Back