Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Mmmm...

Beltdrive är ju optimalt på gruset, och avgasbandage är ju simpelt att hålla rent efter en dag på regnmättade grusvägar..

Jag anar en viss skepsis hos dig. Men du kanske inte har läst att det faktiskt är en ”Super Extrem Offroad enduro cross SM”. :fakta

Vad SM står för vet jag dock inte riktigt. Sverigemästerskap? Supermotard? Sado-masochism?

Så Modern...

Visst, den var väl lite kul ändå.
Styrmuffar samt växthusdörren fram indikerar att hojen kanske körs i minusgrader - och det är ju bra.

Jag kan ändå inte frigöra mig från känslan att hojen är byggd på allvar. Jag ser inte den där glimten i ögat som behövs för att nå DGAF-nivån, och retroklistermärken man köper på ark hjälper sannerligen inte till.

...och isf harvar någon runt på en timmerstock med stay-in-lane-gaffelvinkel på uppåt 30 grader och tror att han har kul på gruset, eller försöker inbilla andra detta när han säljer sitt "bygge".

Oh well.
XR 1200 har en egen karaktär och är i mina ögon en rätt aptitlig HD. Hojen i annonsen är förvisso annorlunda, men känns den rätt...?

Alltså......NEJ!!
En VMax skall inte ha en begynnande Bosozoku kåpa högt upp på styret :mattias

https://www.blocket.se/goteborg/Nya_V_Max_till_salu_84923180.htm

View attachment 448755
View attachment 448756

15.800 mil är ju en del...

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -

Gamla snuthojar är i min värd inget att betala några större pengar för.

Nä, många säljare verkar tro att det går att begära mer för en snuthäck än en privat - som har mycket färre mil på sig. Straaaange...

Snuthäckarna må vara välservade men särskilt de äldre har mysko elsystem som med tiden kan orsaka gizmo deLuxe. Dessutom vad gäller BMW så har de de oanvändbara glasfiberlådorna och inget passagerarsäte. Skall vara snuskigt billig och funkar säkert bra för ajrånbuttare som åker solokvist, aldrig sover och ändå bygger extratank därbak.

Buy quality, cry once.

Snuthäckarna må vara välservade men särskilt de äldre har mysko elsystem som med tiden kan orsaka gizmo deLuxe. Dessutom vad gäller BMW så har de de oanvändbara glasfiberlådorna och inget passagerarsäte. Skall vara snuskigt billig och funkar säkert bra för ajrånbuttare som åker solokvist, aldrig sover och ändå bygger extratank därbak.

Buy quality, cry once.

Visst, för mig funkar det. Redan många mil på hojen, gott om repor och borrhål efter utrustning som dom ryckt av. Men vanliga människor? Som putsar och sätter kromplättar över borrhålen. Varför vill dom ha en snuthäck?

15.800 mil är ju en del...

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -

Nä, många säljare verkar tro att det går att begära mer för en snuthäck än en privat - som har mycket färre mil på sig. Straaaange...

Lär väl vara en olycklig felskriving. Årsmodell 2015 med 800 körda mil.

Bra pris..

https://www.blocket.se/vi/84904992.htm

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Tillåt mig dumpa.

Men fan alltså... vilken god fantasi gubben har!

8705a13f895647b142d484ef54b16755.jpg
9ab878fc181179e34deb47fc01ec778b.jpg
1292e74cb20cf6a9f5fa4ec227b73161.jpg
66970022a759ac036d4508c651f84dd7.jpg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back