Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Snyggt är det ju inte, meeeen..... Visst hade den typ det där stuket med upphöjning mot tanken även original? :glömdet

Du har rätt, det har den faktiskt. Otroligt...
Fast då var det ingen glipa mellan, det ser lite bättre ut. Men snyggt var det inte trots det. Personligen har jag aldrig tyckt att italienarna fått till designen på motorcyklarna, varken Laverda eller Guzzi hörde till mina favoriter när det begav sig.
 
Snyggt är det ju inte, meeeen..... Visst hade den typ det där stuket med upphöjning mot tanken även original? :glömdet



LM II Original

oevsiwc.jpg



LM I - som bara hette Le Mans

K4w5bJf.jpg


Det finns utrymme att sätta en personlig prägel på just sadeln hos båda modellerna, och troligen hamna i en mer klassisk design än Guzzi själva.
Jag tycker dock inte att snubben i Blocketannonsen lyckats fullt ut...

Minns att Guzzi på den tiden inte hade någon dedikerad "designer". Tonti själv pillade på det mesta, och förmodligen låg fokus mer på teknik än design.

Ur-LM är dock så snygg att det svider, och svarar perfekt mot vad generationer av betraktare uppradade som årsringar skulle identifiera som "snabb motorcykel".
 
LM II Original

oevsiwc.jpg



LM I - som bara hette Le Mans

K4w5bJf.jpg


Det finns utrymme att sätta en personlig prägel på just sadeln hos båda modellerna, och troligen hamna i en mer klassisk design än Guzzi själva.
Jag tycker dock inte att snubben i Blocketannonsen lyckats fullt ut...

Minns att Guzzi på den tiden inte hade någon dedikerad "designer". Tonti själv pillade på det mesta, och förmodligen låg fokus mer på teknik än design.

Ur-LM är dock så snygg att det svider, och svarar perfekt mot vad generationer av betraktare uppradade som årsringar skulle identifiera som "snabb motorcykel".

Ettan är bra mycket snyggare än tvåan, men det är trean som mitt hjärta klappar för.
Jag hade en poster på en vit MkIII, den var så läcker!
Snälla Guzzi, gör en modern version av den så kommer jag att vara en ivrig spekulant. :kär
 
Ettan är bra mycket snyggare än tvåan, men det är trean som mitt hjärta klappar för.
Jag hade en poster på en vit MkIII, den var så läcker!
Snälla Guzzi, gör en modern version av den så kommer jag att vara en ivrig spekulant. :kär
Snygg..? Är det jag som behöver glasögon, eller? Den är så ful så det gör ont i ögonen! Linjerna, de vidriga kåporna runt motorn. Den är hemsk!
 
Snygg..? Är det jag som behöver glasögon, eller? Den är så ful så det gör ont i ögonen! Linjerna, de vidriga kåporna runt motorn. Den är hemsk!

Det är väl lite så att vissa ser ingen skillnad på den och en java från samma tid, men det handlar om att man sätter den i en kontex där racingarvet ingår. Det är en Guzzi liksom. Arv.
 
Det är väl lite så att vissa ser ingen skillnad på den och en java från samma tid, men det handlar om att man sätter den i en kontex där racingarvet ingår. Det är en Guzzi liksom. Arv.

Precis! Du kom just på varför jag inte gillar den. Den ser ut som en Jawa eller MZ. Vilket innebär att olika delar av fabriken tillverkar olika delar, utan att samarbeta med varandra. Varje del är säkert helt ok i sig, men det finns ingen helhet, inget samspel. Sen skruvar man ihop alltsammans, och det ser för djävligt ut.
 
Snygg..? Är det jag som behöver glasögon, eller? Den är så ful så det gör ont i ögonen! Linjerna, de vidriga kåporna runt motorn. Den är hemsk!

Alltså....
Hur kan man INTE tycka om denna? (Möjligtvis undantaget sadelns avslutning mot tanken).
Guzzi.jpg
 
Den där är ju snygg, och låter fantastiskt. På något vis så har guzzi lyckats göra det möjligt att njuta avgasljudet även upp i rätt höga hastigheter, gillade även hur sävlig och stabil den var runt 200. Har man chans att köpa en mk3 tycker jag man ska göra det.
Alltså....
Hur kan man INTE tycka om denna? (Möjligtvis undantaget sadelns avslutning mot tanken).
View attachment 447304
 
https://mobil.blocket.se/annons/alvsborg/yamaha_t1_turbo_250_hk/81578632





En riktigt fin R1:a, hela motorcykel är genomgången. Uppflyttat styre, original finns kvar. Har gått högst 100 mil med turbo kitet, lite för spännande för mig. Skall besiktigas till våren, då får man ta bort turbon, alla delar finns för det. Det finns en extramotor och mkt. andra delar till. Den lämnar 250 hk. på bakhjulet, protokoll finns. Det här är en kanonhoj att köra, går lugnt och fint, om man vill det. Eftersom den är 20 år nu så kan man klassiker försäkra den för en billig peng

Hmmm... Den som byggde törs inte köra. Bättre att ett flarn med ändå mindre erfarenhet tar över.




Ja just det - så var det det här också:

Eftersom den är 20 år nu så kan man klassiker försäkra den för en billig peng


Mmm, preciiiis....
 
den kom ut någon gång i augusti första gången
2018-01-30 såg jag den första gången.
Andra annonsen kom ut 2018-06-31
Sen sista för året var 2018-11-30.
:fakta :tungan

Effekten minskar för varje annons btw. 252 i första, 251 i andra och 250 nu :D
Fast den är reggad som 55kW:are så försäkringen är billig :yoparty

Alltså, den har Mc-Xpress kitt. Så det är nog en vettig och rolig hoj.
 
2018-01-30 såg jag den första gången.
Andra annonsen kom ut 2018-06-31
Sen sista för året var 2018-11-30.
:fakta :tungan

Effekten minskar för varje annons btw. 252 i första, 251 i andra och 250 nu :D
Fast den är reggad som 55kW:are så försäkringen är billig :yoparty

Alltså, den har Mc-Xpress kitt. Så det är nog en vettig och rolig hoj.

han får snart höja priset för att täcka annons kostnaderna :D
 
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda cx500E och cx500C https://www.blocket.se/vi/83010808.htm
Mycket kackig skit därute.. jag skulle inte vilja köpa en hoj med "alla lager bytta" av en sån här jävla klåpare. Motorn skruvar väl isär sig själv och avlider vid start.
Och till nåt fantasipris dessutom.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top