Dagens Blocket! (mc-relaterat)

https://www.blocket.se/vi/83239435.htm

Njut av detaljer som den lindade ljuddämparen, gummislangarna som ersätter den tråkiga luftburken och för att inte tala om det vettiga priset.........

Jag får snarare känsla av ratbike än caféracer med gjorda modifieringar, jag vet inte varför riktigt...
Och som jag påpekat tidigare, vissa försöker få ut galna priser för sina gamla 125or. Som väl ändå är rätt trista hojar, åtminstone sett till motoreffekt och köregenskaper.
"Lite jobb kvar" sätter slutligen spiken i kistan, som man säger.
 
Jag får snarare känsla av ratbike än caféracer med gjorda modifieringar, jag vet inte varför riktigt...
Och som jag påpekat tidigare, vissa försöker få ut galna priser för sina gamla 125or. Som väl ändå är rätt trista hojar, åtminstone sett till motoreffekt och köregenskaper.
"Lite jobb kvar" sätter slutligen spiken i kistan, som man säger.

Det finns ju massor av tråkiga gamla hojar, med låg effekt och tveksamma köregenskaper. Men värdefulla. Det är ju givetvis inte något som påverkar priset på en veteran. Höga priser på gamla 125 är fullt verkliga ( nä inte alla ) och beror till 99% på att köparna nu har pengarna, utflugna barn och en dröm om att få uppleva sin ungdom igen, då de bekymmerslöst for runt på en ny sjuttiotals 125cc. Mc försäljningen tog fart på ett sätt som aldrig återkommer i början av 80 talet.

En gummisnoddsramförsedd CB 750 kommer alltid vara dyrare än en Hayabusa.

Även denna blir nog rätt dyr, men man måste ju bara håna någon som ersätter luftfilter med en böjd stump gummislang och döljer sin rostiga ljuddämpare med Biltemaavgasbandage
 
Nja . det är rätt bra tryck i dem. 70 hk orginal tror jag. Iaf 80 hk är rimligt
 
Det finns ju massor av tråkiga gamla hojar, med låg effekt och tveksamma köregenskaper. Men värdefulla. Det är ju givetvis inte något som påverkar priset på en veteran. Höga priser på gamla 125 är fullt verkliga ( nä inte alla ) och beror till 99% på att köparna nu har pengarna, utflugna barn och en dröm om att få uppleva sin ungdom igen, då de bekymmerslöst for runt på en ny sjuttiotals 125cc. Mc försäljningen tog fart på ett sätt som aldrig återkommer i början av 80 talet.
Det är förvisso sant, jag hör själv till dem som ser tillbaka på dessa hojar med ljuva minnen. Men första kravet för att man ska var intresserad ö h t är ju att hojen är original. Så fort den är ombyggt är den värdelös ur nostalgisynpunkt. Nu kanske ägaren i detta fall hade kvar originaldelarna, och då går det säkert lättare att sälja. Men 25000:-..?

Jag har också en känsla av att den som köper en sån hoj inte kommer använda den, utöver den första provturen, därefter den lär hamna längst in i garaget till förmån för en 1000cc av modernare snitt. Sen är 70-tals 125an snart ute på marknaden igen, kanske till ett mer sansat pris?
 
Men 25000:-..?

Jag har också en känsla av att den som köper en sån hoj inte kommer använda den, utöver den första provturen, därefter den lär hamna längst in i garaget till förmån för en 1000cc av modernare snitt. Sen är 70-tals 125an snart ute på marknaden igen, kanske till ett mer sansat pris?

Om vi bortser från hans pris, varför skulle valfri fiktiv populär veteran bli billigare med tiden menar du? Eller ens hans?
 
----OFF TOPIC----
Inte mc relaterat, men ändå blocket :krama
https://www.blocket.se/Alvsborg/Datorpaket_Acer_Predator_83246185.htm

Den är dels inte värd ens hälften av begärt pris, OCH HUR ÄCKLIG ÄR DEN?! Ligger fanimig en nagel på datorn, och ett *unk(?)papper ihopknöglad :zpy Dessutom, och jag citerar ''Som ni ser så är allt i bra skick och funkar bra, så jag svarar inte ens ifall ni försöker pruta då jag hellre behåller sakerna annars.'' :Bugar:Bugar
https://gyazo.com/2d5ab023855d291ecc75f8ec78e8498e
https://gyazo.com/eb6bb9d7178f225d2550541612a699d3
 
Om vi bortser från hans pris, varför skulle valfri fiktiv populär veteran bli billigare med tiden menar du? Eller ens hans?
Det priserna som de förhoppningsfulla säljarna till dylika cyklar vill få ut förutsätter att en välbärgad, nostalgisk herre, totalt okänslig för överpriser, lockas av annonsen och slår till utan prut. Händer inte detta återstår bara "vanliga hojåkare" som spekulanter, och dessa lägger förmodligen heller pengarna på ett mer användbart objekt.
Om man vill få sålt då, återstår bara att sänka priset till de 6-7000 kr som en sådan cykel egentligen är värd.
 
Honda CB 125 va å är inte direkt en raket då... Va nog de slöaste 125 av sin tid då...

Hade en kompis som hade en sån, å han vart ifrån åkt av trimmade moppar på den tiden...

Tror inte en sån Honda 125 från den tiden är någe alla gamla ägare suktar direkt efter..
 
Honda CB 125 va å är inte direkt en raket då... Va nog de slöaste 125 av sin tid då...

Hade en kompis som hade en sån, å han vart ifrån åkt av trimmade moppar på den tiden...

Tror inte en sån Honda 125 från den tiden är någe alla gamla ägare suktar direkt efter..

Frånkörd av trimmade moppar yeah right. CB125 var effektkung på 15 hk tills Zündapp tog över med sina fruktade 16 hk. De andra japanerna blev ju inte starkare förrän de fick vattenkylning. Trots tvåtakt och två cylindrar...

Däremot måste ju en liten fjuttig fyrtaktare varvas innan man fick någon effekt, och det tålde den ju. Jag har sett nålen passera 14.000 rpm på en CB 125, måste ha varit typ 1982 och årsmodellen var 1977 minns jag bestämt. Dock var det inte högsta växeln...


Buy quality, cry once
 
Frånkörd av trimmade moppar yeah right. CB125 var effektkung på 15 hk tills Zündapp tog över med sina fruktade 16 hk. De andra japanerna blev ju inte starkare förrän de fick vattenkylning. Trots tvåtakt och två cylindrar...

Däremot måste ju en liten fjuttig fyrtaktare varvas innan man fick någon effekt, och det tålde den ju. Jag har sett nålen passera 14.000 rpm på en CB 125, måste ha varit typ 1982 och årsmodellen var 1977 minns jag bestämt. Dock var det inte högsta växeln...


Buy quality, cry once

Både min Zündapp å hans Honda va från -71 å båda på 15hk, men hans Honda rörde ju knappt på sig.. -73 kom Zündapp me 17,6 hk å den va de mer tryck i då..
 
Både min Zündapp å hans Honda va från -71 å båda på 15hk, men hans Honda rörde ju knappt på sig.. -73 kom Zündapp me 17,6 hk å den va de mer tryck i då..
Hadde med en kompis men nån Honda 125a tidigt 70 tal som fick rast av flera trimmade moppar .Men den gick nog inte som den skulle .
 
Hadde med en kompis men nån Honda 125a tidigt 70 tal som fick rast av flera trimmade moppar .Men den gick nog inte som den skulle .

Va nog flera som gick dåligt då... :D

Me andra ord så gick dom inte bättre än så...
 
Last edited:
Back
Top