Dagens Blocket! (mc-relaterat)

50 papp för ett kinesiskt lekfordon som aldrig kan köras lagligt på gatan?
Känns la så där, eller?

Det är ju inte HELT omöjligt att han fått med ett CoC dokument eller vad det heter. Jag har sett medskickade dokument från Kina som ser ut som potatistryckta schackdiplom för förskolesklasser, som skickades in till transportstyrelsen i utbyte mot riktiga reghandlingar + nummerplåt.

Fast troligen inte:D

Ingen som hann ta en skärmdump på den ? Har ju försvunnit nu från Blocket

Ingen som hann ta en skärmdump på den ? Har ju försvunnit nu från Blocket

Lyckades hitta lite information, dok ingen elhoj utan en bensinmotor.
Heter BD350-5A

https://www.youtube.com/results?search_query=BD350-5A

View attachment 447247

View attachment 447248

View attachment 447249

View attachment 447250

View attachment 447251

View attachment 447252

View attachment 447253

Tur att jag inte hade tryckt ner annonsen, den var visst väldigt poppis då den redan är borta.:lol

Nja jag anmälde såklart annonsen, förhoppnings är det därför den är borta...

Varför anmälde du annonsen?

Renommésnyltning för det första. Det är varken en BMW eller en Zero - som även det är ett registrerat varumärke.
Sedan är det ytterst tveksamt om hojen får säljas i civiliserade länder överhuvudtaget, oavsett vad man kallar den.
Det är för mycket av BMWs design i hojen.
Inte bara den som säljer den i Europa kan bli indragen i en rättstvist, utan även den som erbjuder en plattform att annonsera på kan få sin släng av sleven.

Bra gjort att anmäla.

https://www.blocket.se/vi/83239435.htm

Njut av detaljer som den lindade ljuddämparen, gummislangarna som ersätter den tråkiga luftburken och för att inte tala om det vettiga priset.........

Jag får snarare känsla av ratbike än caféracer med gjorda modifieringar, jag vet inte varför riktigt...
Och som jag påpekat tidigare, vissa försöker få ut galna priser för sina gamla 125or. Som väl ändå är rätt trista hojar, åtminstone sett till motoreffekt och köregenskaper.
"Lite jobb kvar" sätter slutligen spiken i kistan, som man säger.

Jag får snarare känsla av ratbike än caféracer med gjorda modifieringar, jag vet inte varför riktigt...
Och som jag påpekat tidigare, vissa försöker få ut galna priser för sina gamla 125or. Som väl ändå är rätt trista hojar, åtminstone sett till motoreffekt och köregenskaper.
"Lite jobb kvar" sätter slutligen spiken i kistan, som man säger.

Det finns ju massor av tråkiga gamla hojar, med låg effekt och tveksamma köregenskaper. Men värdefulla. Det är ju givetvis inte något som påverkar priset på en veteran. Höga priser på gamla 125 är fullt verkliga ( nä inte alla ) och beror till 99% på att köparna nu har pengarna, utflugna barn och en dröm om att få uppleva sin ungdom igen, då de bekymmerslöst for runt på en ny sjuttiotals 125cc. Mc försäljningen tog fart på ett sätt som aldrig återkommer i början av 80 talet.

En gummisnoddsramförsedd CB 750 kommer alltid vara dyrare än en Hayabusa.

Även denna blir nog rätt dyr, men man måste ju bara håna någon som ersätter luftfilter med en böjd stump gummislang och döljer sin rostiga ljuddämpare med Biltemaavgasbandage

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back