Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Enligt ratsit har Berry Johansson 21 motorcyklar kvar i sin ägo att sälja. Dvs en helt vanlig prylbög som oss alla andra. Jag, fyra hojar och tre bilar.

Mja, tror han köper & säljer i ett högre tempo än den vanliga prylbögen faktiskt. Vore kul att veta var alla hojar kommer i från, det finns ingen som helst röd tråd, väldigt spretigt så att säga. Men genomgående dåligt med info, dåliga bilder och förvisso bra priser
 
Mja, tror han köper & säljer i ett högre tempo än den vanliga prylbögen faktiskt. Vore kul att veta var alla hojar kommer i från, det finns ingen som helst röd tråd, väldigt spretigt så att säga. Men genomgående dåligt med info, dåliga bilder och förvisso bra priser

Importhojar?
 
https://www.blocket.se/vi/82442230.htm

Är det någon som vet vem denna Berry i Tyresö är? Han har konstant massor av blocketannonser. Alltid japanska äldre hojar, ofta bra pris och de har inte funnits på blocket innan. Var kommer de ifrån?

- - - Updated - - -

https://www.blocket.se/vi/82442230.htm

Är det någon som vet vem denna Berry i Tyresö är? Han har konstant massor av blocketannonser. Alltid japanska äldre hojar, ofta bra pris och de har inte funnits på blocket innan. Var kommer de ifrån?

Jag har köpt en hoj av honom, inga konstigheter alls med vare sig han eller hans hojar, han gillar bara att köpa och sälja :)
 
Herregud... Fixa bromsarna för 28.000 kr på en hoj som är värd knappt 40.000 kr.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2018-11-22 kl. 01.01.46.jpg
    Skärmavbild 2018-11-22 kl. 01.01.46.jpg
    64.4 KB · Visningar: 269
Herregud... Fixa bromsarna för 28.000 kr på en hoj som är värd knappt 40.000 kr.

Säljaren valde av okunskap att köpa ett fabriksnytt ABS-block och låta verkstaden byta det á 1.180kr/timmen. Bara av- och påklädningen av kåpa och tank kostade nog 5-6.000.

Ett utbytesblock från Tyskland kostar 3.700kr, sedan är själva jobbet en baggis förutom lite tidskrävande förstås med att skruva bort plast och tank.

Efter det har man sjukt bra bromsar igen. Vissa andra har ju inte det fastän de lägger 120.000 på en hoj...


Buy quality, cry once
 
Herregud... Fixa bromsarna för 28.000 kr på en hoj som är värd knappt 40.000 kr.

Denna är rent allmänt lite intressant, jag hade oxå fixat min ABS servo om den hade rasat, inte för 28t, men 5-7t hade nog gått åt. Det finns en logik i det du skriver att det är riktigt dumt att lägga stora pengar på en gammal MC, MEN så finns känslan oxå...den är INTE logisk! Jag uppgraderade mina bromsar i augusti, stålomspunnet osv för närmre 15t på en mc som är värd runt 40t. Smart?? Förmodligen inte! MEN det känns bra! Så summa sumarum, döm inte ut oss nötter som lägger "för mycket" på en gammal MC, vi är inte logiska! Särskilt inte om vi kör BMW....
 
Denna är rent allmänt lite intressant, jag hade oxå fixat min ABS servo om den hade rasat, inte för 28t, men 5-7t hade nog gått åt. Det finns en logik i det du skriver att det är riktigt dumt att lägga stora pengar på en gammal MC, MEN så finns känslan oxå...den är INTE logisk! Jag uppgraderade mina bromsar i augusti, stålomspunnet osv för närmre 15t på en mc som är värd runt 40t. Smart?? Förmodligen inte! MEN det känns bra! Så summa sumarum, döm inte ut oss nötter som lägger "för mycket" på en gammal MC, vi är inte logiska! Särskilt inte om vi kör BMW....
Klart att problemet behöver lösas. Bromsarna måste fungera. Men som Brooklyn skriver finns det massor av alternativ och den här personen valde det mest extrema. Ett hade varit att byta ut det ovanliga/dyra elservo-systemet och montera en begagnad uppsättning med traditionell bromsteknik, för en spottstyver av 28K. Men saknar man både handlag och kunskap, då är man ett lätt byte så fort teknik krånglar det minsta lilla.
 
Klart att problemet behöver lösas. Bromsarna måste fungera. Men som Brooklyn skriver finns det massor av alternativ och den här personen valde det mest extrema. Ett hade varit att byta ut det ovanliga/dyra elservo-systemet och montera en begagnad uppsättning med traditionell bromsteknik, för en spottstyver av 28K. Men saknar man både handlag och kunskap, då är man ett lätt byte så fort teknik krånglar det minsta lilla.

Dock har jag förståelse för att om man vant sig vid det bromssystemet så är det lätt värt att bibehålla det. Har haft den lite mer utvecklade versionen på en -05 och det är faktiskt helt magiska bromsar...


När man vant sig. :kär
 
Klart att problemet behöver lösas. Bromsarna måste fungera. Men som Brooklyn skriver finns det massor av alternativ och den här personen valde det mest extrema. Ett hade varit att byta ut det ovanliga/dyra elservo-systemet och montera en begagnad uppsättning med traditionell bromsteknik, för en spottstyver av 28K. Men saknar man både handlag och kunskap, då är man ett lätt byte så fort teknik krånglar det minsta lilla.

Nix, funkar inte. Helfordonsgodkännandet kickar in, du får inte göra avsteg från det som är monterat från start.
Just när det gäller BMW är stationerna ofta extra uppmärksamma eftersom det är så mycket strul med deras bromsar - och dessutom så orimligt dyrt att repa att många försöker sig på att ta genvägar.


Tusan, jag har nog en sådan 1150 RT ståendes någonstans.
Inte mycket mil alls, trevlig hoj - och idiotservon fungerar.
Det som inte fungerar är ABSen.
Jag är glad om jag får 15’ för den. Några 40’ är INTE en 15 år gammal RT värd ens om den går.
...att besiktiga.
 
Last edited:
Det är på sin plats att påpeka att en mycket stor del av krånglande ABS-system beror på dåligt batteri (i sin tur delvis beroende på jobbig placering). Batteriet sitter nämligen alldeles bakom ABS-blocket, under tanken... :)
Nu räcker det iofs med att vicka upp tanken för att få ut batteriet men det är ganska mycket som skall bort ändå.




Buy quality, cry once
 
Som jag fattade det så var det 6500 kr för allt! Inte konstigt att annonsen är borta:hihi

Ja det var lite svårt att veta vad som kostade vad. Men var det 6500 för rubbet så var det ju jävligt billigt. Jag hade en Elsinore 125cc tidigare i år, delarna på eBay kostade skjortan och halva kostymen. När jag sålde den hade jag fått dubbla om jag pallat sälja delarna internationellt.

Gamla Hondagrejer är dyyrt i USA. Jag hade 2 st NOS framhjul till gammelHonda offroad som jag sålde till Miami för åtta tusen spänn!!
 
Back
Top