Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Lapin kulta är finsk, och Norrlands tror jag är en exportprodukt eller möjligen nåt Stockholmshittepå.

Norrlands Guld har ingen anknytning till Norrland sedan 1976, då Vårby (som sedan blev Spendrups) köpte upp Sollefteå Bryggeri. Och i Kiruna är det mycket riktigt en av tre dunkar som gäller - basdunk, jeepdunk eller spritdunk.

Hojen är väl en Ursvikare med hydraulisk transmission...?

Norrlands Guld har ingen anknytning till Norrland sedan 1976, då Vårby (som sedan blev Spendrups) köpte upp Sollefteå Bryggeri. Och i Kiruna är det mycket riktigt en av tre dunkar som gäller - basdunk, jeepdunk eller spritdunk.

Hojen är väl en Ursvikare med hydraulisk transmission...?

Stod i annonsen att den hade hydraulisk transmission och att den var tillverkad av ett Skellefteföretag. Om du säger Ursviken så är det säkert det.

Jag vet ingenting om den, men tycker den är lite frän. Inte så frän att jag springer och köper den, men jag hoppas den tas över av någon som tar väl hand om den.

Ser ganska många annonser med överpriser. Inget roligt i sig men hur funkar det att sälja en 14 år gamal hoj för 45 tsn plus?
Har pengarna blivit så lite värda eller ökar hojarna i värde?

DT:n är såld. Hoppas den inte gick till nån som tycker att "-Kan grabben ha och lära sig köra på i stugan."

Back