Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Samma att han skriver att den besiktades med blankt papper den 25/5. Men man ser att förra besiktningen var 18/4 då den inte gick igenom.

Hade varit bättre att bara skriva nybesiktad.

Det var många unika google translate formuleringar samt StOrA bOKstäVeR överallt:
"Då den ursprungligen är gjort för att köras på bana?"
"Kan man köra lite över 320 km/ tim på egen risk"
"Om någon vill äga en Unik Mc ? 160 Hk"
"Väger ca 100 kg mindre än en Standard Mc Därav en Gjord för Banan "
"Så bjud så högt ni Kan Om Ni Vill Bli Ägaren Till Den Enda I Sitt Slag i Sverige ?"
"Får Jag Ett Bud Som Jag Inte Kan Motstå Jaa,Då kanske jag accepterar Efter jag sett er provköra Och Kan Hantera denna Vild Häst MC annars Inte"
"Välkommen Med Ett Bud & Ju Högre Desto Större Risk Att Just Du Blir Ägaren till MCn
Mvh Franco i Kungshamn"

Sen känns priset på 69 750:- kanske lite väl högt
:rofl

Och det mest bisarra är att det finns en person med det namnet, boende i Sotenäs som äger en Kawasaki från 1999.... Så annonsen är nog inte fejk....

Last edited:
Just det här med "tyvärr måste jag" "med en tår i ögat" "jag vill egentligen inte"

Om det tar emot så ini helVet, behåll skiten!

#behallskiten

Annonsen borta, men jag hade den uppe i en flik.

View attachment 443881

Killen måste fylla fyrtio och vara utsatt för ett tvättäkta födelsedagsskämt. Alternativt ha riktigt ont i huvudet. Sjuttio papp för den medelmåttigaste av medelmåttiga nittiotalshojar...??? Javisst. Dessutom sönderskruvad av någon som pratar äkta förortssvenska. Jojo, inte undra på att man blir sugen...

Nog för att handlare tar höga priser men över dubbla värdet är att ta i...
https://www.blocket.se/skaraborg/Yamaha_XT_600_K_79739349.htm?ca=13&w=1

U think?

Beakta skicket. Jag kan inte minnas att jag sett en så fin 2KF på i vart fall 15 eller 20 år.

Det finns säkert ytterligare några i ladorna, men dom är inte till salu. Ännu.
Ägarna kanske inväntar prishissen, eller också är dom bara nöjda med att äga en bra hoj i ett skick som inte budats/busats ner.

Alla tidigare XT-modeller som hållts i motsvarade skick har klättrat upp i pris över vad denna 2KF nu annonseras ut för.
Det är en säker indikator på att även denna kommer att klättra. Modellen har ansetts sakna viss charm jämfört med sina föregångare - men det innebär bara att det idag finns färre 2KF kvar i ett vettigt skick.

Faktum är att hojen i annonsen på ett vis kan anses vara ett bargain. Alla som köpt ett halvrisigt exemplar på den föreslagna nivån av mindre än halva priset - och försökt renovera upp den för att möta hojen i annonsen vet vad det kostar.
Inte bara i tid, utan i reda pengar.

För 27 papp får man en turn-key nöjesmaskin att puttra runt på, så nära skottsäker man kan komma.
Om man bara underhåller den någorlunda är den värdesäkrad för tyå år framåt, och sedan bör den kunna klättra i värde.

Faktum är att man med nuvarande Euro-kurs torde kunna köpa i butik i Väring och sälja till Tyskland med en liten, liten förtjänst om man talar språket och har kontakterna. Inte förtjänst nog att verkligen täcka jobbet, men ändå.

Mest intressant är dock att ”kick-only” nu är ett försäljningsargument.
För bara 5 år sedan var det köparens bästa chans att pruta...

The times they are a-changing...

Killen måste fylla fyrtio och vara utsatt för ett tvättäkta födelsedagsskämt. Alternativt ha riktigt ont i huvudet. Sjuttio papp för den medelmåttigaste av medelmåttiga nittiotalshojar...??? Javisst. Dessutom sönderskruvad av någon som pratar äkta förortssvenska. Jojo, inte undra på att man blir sugen...

Skämt från polare tror jag inte på.
Det roliga är ju när telefonen börjar ringa vid 2 på natten - och för det måste priset vara i botten.

Vem fan hetsringer för att vara först på bollen här?

Nä, Jag Är Rädd Att Killen Är Unge Fär Så Illa Navlad Som Annonsen Antyder...

Mest intressant är dock att ”kick-only” nu är ett försäljningsargument.
För bara 5 år sedan var det köparens bästa chans att pruta...

The times they are a-changing...
Och jag som inte satt ut min 2Kf till försäljning i år för att jag är sjukt nöjd med den och inte lackat ur på den ännu :D
Enda gången min inte gått att starta i år var vid besiktningen när besiktningsmannen fick tjuvstopp och den vägrade låta sig kickas igång av någon.
Han godkände dock hojen utan anmärkning :yoparty

Han köpte ShervinRRRs bok om hur man trimmar och lättar hojar. :fakta

Det här är min favorit! :fakta

shervin-holes-in-frame.jpg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back