Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Registreringsskylten ska sitta bakom bakre hjulaxeln. Eller ?
Så vad jag kan se saknar hojen registreringsskylt.
Med Mera.
T.ex Blinkers. Men den är kanske "så gammal" så den inte behöver blinkers ?
Vad vet jag ? :va
Kvasten har (har haft) någon annan uppgift ?

Kvasten döljer ju skylten, som sitter där den sitter på "alla" Amerikanska custom
 
d4f9abd5be7f138cc4dedb5e4b12b2e9.jpg


Kolla kåpglaset!

Leif-Evert har uppenbarligen fått körkortet indraget för gott nu...









(Xjell, kom tillbaka. Allt är förlåtet.)


Tvätta är tråkigt, köra är kul.
 
Last edited:
Har inte hört talas om den filmen... Är de en svensk kopia på top gun??
Rosthål i tanken, då har man inte skött om hojen direkt...
Känns som att personen övervärderad objektet...
"Jag är nu beredd att sälja den" precis som hon sitter på något objekt som hela Sverige suktar efter. Ja herre jävlar
 
Har inte hört talas om den filmen... Är de en svensk kopia på top gun??
Rosthål i tanken, då har man inte skött om hojen direkt...
Känns som att personen övervärderad objektet...

Haha, va fan, svensk kopia på Top Gun med en GR650. :D
 
Last edited:
CX500.jpg

Försöker hålla liv i tråden:)
Vad är omdömet om denna skapelse?
https://www.blocket.se/malmo/Honda_CX500_Cafe_racer_74433167.htm?ca=14&w=3
Däckfärg är på och original fälgar. Varför måla motorn sådär:zpy

Inget pris men försäkringsvärdet är 150 000:- :tummenupp
Inget miltal men 20 000 mil klarar en CX-motor utan problem! :tummenupp
Men borde den inte ha en Tyskröv? :va

Säljer av ett projekt då jag behöver utrymmet till min andra hoj.
Hojen går jättefint, servad och klar.
I grunden en Eurosport som byggts om kraftigt, retro-stukad
Känd för sin driftsäkerhet, CX500 är en välbyggd mc med härlig karaktär.
V-Twin och kardandrift, enkel att underhålla.
Elsystemet helt genomgånget, nya reglage, batteri, mätare och alla lampor.
Motorn servad och ställt ventilspel.
Nya stift.
Förgasare omstyckade, K&N öppna filter.
Vajrar bytta, ompackat kylsystem.
Förlängd CB500 tank, ny kran och slangar.
Nytt bättre 2-1 specialbyggt avgassystem, med fungerande Tailgunner ljuddämpare.
Nya dämpare bak, ombyggt till dubbel från Pro Link systemet, gafflarna ompackade och sänkta ca 50mm.
Clip On-styre, nya fotpinnar med modern fotbroms och växelförare.
Stålspunna bromsslangar.
Helt nya däck, Pirelli Route.
Bra fäste och håller väldigt många mil.
Billig försäkring, ca 650kr/år, försäkringsvärde 150tkr.
Behöver lite lack på tanken för bättre finish då jag tappat tanken nylackad, och montera blinkers fram före nästa besiktning. Har integrerade blinkers i strålkastare idag. Nya Bulletblinkers följer med.
Enda bytet jag kan tänka mig är mot en bra firmabil typ Navara eller VW Transporter, Renault Master, då jag behöver en i företaget, men inga projekt eller rosthögar.
 
Nytt bättre 2-1 specialbyggt avgassystem, med fungerande Tailgunner ljuddämpare.

På det stora hela är det väl inget dumt bygge, för att vara en kafferäser, även om en del färgval kan diskuteras. Men den där ljuddämparen... är något av det mer groteska jag någonsin sett. Vad är det som fungerar, frågar jag mig? Att den dämpar ljudet? Eller att den kan peppra bakomvarande med kulor? :zpy
 
På det stora hela är det väl inget dumt bygge, för att vara en kafferäser, även om en del färgval kan diskuteras. Men den där ljuddämparen... är något av det mer groteska jag någonsin sett. Vad är det som fungerar, frågar jag mig? Att den dämpar ljudet? Eller att den kan peppra bakomvarande med kulor? :zpy

Att den snurrar såklart! Gillar också grunden, även röda motorn, men vissa usla val drar ner betyget.
 
Back
Top