Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag misstror inte dig, men hur ser man det?

Man ser det t.ex. på fästena för de fjädrar som ska hålla fast sliponet på/eller inuti avgasröret.
De är på fotot gjorda av U-bockad plåt.
På Acrapovic är de gjorda av en U-bockad fastsvetsad metalltråd.

De funkar väl att maila honom om att de inte är äkta vara utan dålig kopia...
Typ bjuda 500 för den...

Last edited:
Eventuell köpare bör hålla sig borta från Kalixtrakten om denne vill ha knäskålarna kvar! :D

Nä, den där har nog ingen i Kalix något problem med. Den har ju faktiskt en enhetlig och genomgående stil, till skillnad från 98% av alla genomusla cafe-byggen som just nu annonseras ut på Blocket. Den demolerar inte heller en värdefull klassisk motorcykel, så tummen upp från mig.

Nä, den där har nog ingen i Kalix något problem med. Den har ju faktiskt en enhetlig och genomgående stil, till skillnad från 98% av alla genomusla cafe-byggen som just nu annonseras ut på Blocket. Den demolerar inte heller en värdefull klassisk motorcykel, så tummen upp från mig.

Enhetlig och genomgående ful ombyggnad utan att demolera en klassisk motorcykel! :D

Jag tittade lite närmare på bilderna och avgassystemet är ju faktiskt ganska innovativt med en-till-två stil för varje cylinder. Förekom inte detta på flera fyrtaktscrossar för några år sedan, för att få ner ljudnivån...?

Helt klart ett bättre bygge än de flesta cafe-racers jag har sett på sista tiden.

Utgångspunkten för ett riktigt sunk-cafe bygge borde ju vara att priset på originalhojen skall halveras. Minst. En hyfsat original 81'as CB i bruksskick till mycket bra skick kan mycket väl ligga i spannet 22.000 till 52.000. Men att man monterar av en massa (nuförtiden värdefulla) originaldelar och sedan förser hojen med en vinylklädd planka och två strängar eltejp över lyset...? 52.000...? 22.000...? Inte i min värld.

Back