Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Håller med. Jag gillar den faktiskt.

Jag har haft en sån, den är jättelång och flexar tydligt i ramen. Ultraful och så cool. Sålde den dyrt till Norge, dessutom kostade det köparen nästan 8000,- att "ta in" den i landet.


Funkade att köra IronButt Rally på för 20 år sedan. 9361 miles, 11 dygn.
Typ 137 svenska mil per dygn.
11 dygn i sträck.

edotto.jpg
Ed Otto 1995
 
Last edited:

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Det är inget fel på scootern i sig, men vill inte förbli singel och oskuld resten av livet finns det andra hojar att föredra. :crash
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Funkade att köra IronButt Rally på för 20 år sedan. 9361 miles, 11 dygn.
Typ 137 svenska mil per dygn.
11 dygn i sträck.

View attachment 433387

Ja jag hade valt den för många andra hojar för en långtur. Man kan inte ha för många bagageluckor på en mc:D

- - - Updated - - -

Ja, både underbar och förfärlig på en gång. :)
Vill nästan ha den, men samtidigt "verkligen inte"... ;)

Jag har en T-Max och kan säga att det.....skiljer....lite i köregenskaper. Om man så säger. Och effekt.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Skicka han ett mail om att du sparat skärmdumpar på annonsen och att du gör anspråk på ersättning för ditt foto som han använder
En 500:- tycker jag låter som en bra förtjänst för det.
Gillar han inte det så hänvisa till din advokat :D

Eller så låter du han pruta ned det till kostnaden för några öl som han får swicha över till dig.
 

Fläppen1

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Sjuntorp
Hoj
2002 Aprilia RS 250,- 03 CBR954RR
Skicka han ett mail om att du sparat skärmdumpar på annonsen och att du gör anspråk på ersättning för ditt foto som han använder
En 500:- tycker jag låter som en bra förtjänst för det.
Gillar han inte det så hänvisa till din advokat :D

Eller så låter du han pruta ned det till kostnaden för några öl som han får swicha över till dig.

Haha ja jag trodde faktiskt att det var en bild han själv tagit men vid lite koll av mitt gamla FB-flöde så var det ju t.o.m. en av mina egna bilder. Jag skickade ett mail om att han borde påpeka att det var en lånad bild på ett annat exemplar men fick bara arroganta svar. Jag bryr mig inte så värst men tyckte det var lite fräckt att inte avslöja att det faktiskt inte var hans egen hoj.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Så, vad ska jag slutsats? Stulen? Bedrägeri? :va
Oddsen för att någon kränger en R6:a från 2006 för 15 000 är minimal.
Visst kan det ske om personen är desperat och måste ha pengar idag, men oddsen är små.
Luktar snarare som ett bedrägeri för att få folk att bli kåta på att göra ett klipp och sen be dem att sätta över handpenning i förväg för att få köpa hojen.
Får du in 5 handpenningar på 5000 så är det ju 25 papp i kassan för någon en målvakt som inte bryr sig.

Men visst kan det vara äkta med, men sätt för F*N inte över några pengar innan du har hojen.
:)

Troligast är nog ändå att någon fyller år och hans nummer står i annonsen. Polarna som djävlas helt enkelt.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Oddsen för att någon kränger en R6:a från 2006 för 15 000 är minimal.
Visst kan det ske om personen är desperat och måste ha pengar idag, men oddsen är små.
Luktar snarare som ett bedrägeri för att få folk att bli kåta på att göra ett klipp och sen be dem att sätta över handpenning i förväg för att få köpa hojen.
Får du in 5 handpenningar på 5000 så är det ju 25 papp i kassan för någon en målvakt som inte bryr sig.

Men visst kan det vara äkta med, men sätt för F*N inte över några pengar innan du har hojen.
:)

Troligast är nog ändå att någon fyller år och hans nummer står i annonsen. Polarna som djävlas helt enkelt.

Om det är bedrägeri hade de väl kunnat lägga sig på 35.000, lite mer normalt lågt pris. Nä, de är nog polarna.
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Varför tar så många säljare upp vad nypriset var på sina objekt? Det är väl helt ointressant då det är marknaden som sätter priset baserat på tillgång och efterfrågan etc. Eller är jag helt ute och cyklar? :va
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Oddsen för att någon kränger en R6:a från 2006 för 15 000 är minimal.
Visst kan det ske om personen är desperat och måste ha pengar idag, men oddsen är små.
Luktar snarare som ett bedrägeri för att få folk att bli kåta på att göra ett klipp och sen be dem att sätta över handpenning i förväg för att få köpa hojen.
.
Anmäl annonsen til Blocket som "falsk bild" så har du iaf skapat lite problem för honom så kanske han inte hinner blåsa så många??
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Varför tar så många säljare upp vad nypriset var på sina objekt? Det är väl helt ointressant då det är marknaden som sätter priset baserat på tillgång och efterfrågan etc. Eller är jag helt ute och cyklar? :va
Ändå vettigare än att räkna in byggkostnaderna i priset på rappel man säljer för att man inte vill åka på hemsnickrade dödsfällor????
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top