Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag tror att mindre hojar typ 400cc kommer att behålla sitt värde då äldre gubbar överger sin
ubermaskin men vill inte helt lägga av med hojåkat.
En liten söndagstur håller hjärndoktorn borta:)

Håller med.
Dessutom tror jag att fler av oss kommer börja inse charmen med att pysa runt på en effektsvag maskin med dåligt chassi och bromsar. Jag har själv en gammal Kawasaki som andrahoj och den är såklart inte lika imponerande vid korvmojen, men den är för jäkla kul att vingla runt på.


Hmm, läser ditt inlägg igen och inser att det kanske är så att jag faller in i din nämnda kategori av "gamla gubbar". :va
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Från wikipedia


The Honda CR250M Elsinore was a two-stroke motorcycle first manufactured by Honda in March 1973; it had 29 horsepower and weighed 229 pounds.[1][2] It was designed by Soichiro Miyakoshi, and prototype testing began in Japan in 1971 and on California motocross tracks in 1972.[3] The CR250M was Honda's first two-stroke production race bike, the first competition dirt bike that Honda built from scratch instead of adapting a street bike,[4] and the first production motocrosser.[5] A chome-moly frame, aluminum bodywork and plastic fenders contributed to its light weight,[2] even after restyling when initial tests showed the frame to be too fragile, potentially bending after less than an hour of riding.[6]

The Elsinore was named after the offroad race in Lake Elsinore, California,[7] the best-known off-road race of the late 1960s and early 1970s.[2] The popularity of the CR250M and its derivatives soared after Gary Jones rode a stock machine to win the 1973 AMA 250 national motocross series.[2]

In 1974 the CR250M was followed by its smaller version, the Honda CR125M,[4] and the first US Honda factory that opened in 1979 in Marysville, Ohio built CR250Ms.[
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Från wikipedia


The Honda CR250M Elsinore was a two-stroke motorcycle first manufactured by Honda in March 1973; it had 29 horsepower and weighed 229 pounds.[1][2] It was designed by Soichiro Miyakoshi, and prototype testing began in Japan in 1971 and on California motocross tracks in 1972.[3] The CR250M was Honda's first two-stroke production race bike, the first competition dirt bike that Honda built from scratch instead of adapting a street bike,[4] and the first production motocrosser.[5] A chome-moly frame, aluminum bodywork and plastic fenders contributed to its light weight,[2] even after restyling when initial tests showed the frame to be too fragile, potentially bending after less than an hour of riding.[6]

The Elsinore was named after the offroad race in Lake Elsinore, California,[7] the best-known off-road race of the late 1960s and early 1970s.[2] The popularity of the CR250M and its derivatives soared after Gary Jones rode a stock machine to win the 1973 AMA 250 national motocross series.[2]

In 1974 the CR250M was followed by its smaller version, the Honda CR125M,[4] and the first US Honda factory that opened in 1979 in Marysville, Ohio built CR250Ms.[
Ah, tackar!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Åh, jag som älskar hjälmar som är motor. Speciellt med sån uppfällbar visir-mekanism, det är alltid en riktigt cool feature.

Framför allt är det ju väldigt viktigt att framhäva att visiret faktiskt går att fälla upp på just deras hjälm, i vanliga fall sitter det ju fastsvetsat och är helt orubbligt.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Från wikipedia


The Honda CR250M Elsinore was a two-stroke motorcycle first manufactured by Honda in March 1973....

Så var det.

Kuriosa: "Elsinore" råkar dessutom vara det engelska namnet för - HÄPP! Helsingör.
Hur låter den då: CR 250 Helsingör...? Inte så jättesäljande, direkt.

Något är helt klart rotten in the state of Denmark.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tycker de är bra med lite "blood , sweat and tearse" inom mekandet !
Den som inte har provat ska inte uttala sig ! :7peta

Den som inte kan meka ska inte köpa beg !!! :glömdet

Kan inte hålla med mer, ser fram emot när jag törs skruva ens det lilla med en motorcykelmotor. För mig, hur ska jag säga, är det bara en metallklump med ett rörigt inmäte.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top