Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu blir detta en liten utvikning åt OT-hållet, men eftersom du frågade... ;)

Zündapp KS 125 var drömhojen bland moppekillarna på 70-talet. Den snabbaste (17 hk), snyggaste och (om jag minns rätt) bland de dyraste. Det var den 125:an man ville ha, men inte hade råd med. Dessutom gick morsan inte med på att ens diskutera A-kort. En hoj att drömma om således.

Det finns säkert många som minns skolgårdens enda KS 125:a (de var rätt sällsynta, japsen var vanligare) och är villig att lägga upp en bra slant för att uppfylla den dröm de hade när de gick i nian.

Jag hade själv en kärlek även till Monarks TS 125 som jag tyckte var cool. Särskilt då TTS-versionen med Sachsmotor och solfjädersformade kylflänsar. Den sades vara snabbare än den vanliga TS:en med maskin från Moto Morini.

View attachment 426254

Se fler foton här: https://www.google.se/search?q=mona...bm=isch&q=monark+125+ts&imgrc=RmnljHwoCbHXfM:

Slut på rapporten från 70-talet! :)

Tackar. :Bugar
Det förklarar priset. Hojen ska inte säljas.
Annonsens målgrupp finns i den sista raden !
Har du motor, ring!
Själv kollade jag efter nått åt :tuttar att börja öva på. Men inser nu att en Zundapp KS 125a inte är det lämpligaste om man vill ha nått billigt att välta med de första gångerna !
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Seriöst! Utan att på något sätt vara ironisk undrar jag om hur detta kan stämma. Menar du att folk alltså kan tänka sig betala 15-17 tkr för en 125a från 1980 som inte ens har en motor? Vad betingar såna här hojar med motor egentligen? Samlar folk på dessa eller åker folk runt på dem?

50+ köper för nostalgin, samt för investeringen som inte sjunker i värde. Med motor kostar de 25"

En Kawa trepip kostade 5.000,- i slutet av åttiotalet, nu betydligt dyrare.
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Har en kollega som köpt en halvrisig KS125 som han renoverat upp till nyskick och som han kör till jobbet med fina dagar. Den är hur läcker som helst i grönt, och vilket ljud! :banana

Kan förstå att folk betalar bra för dessa.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
http://www.blocket.se/stockholm/Gilera_Runner_FXR_180_2_takt_22hk___NY___64750870.htm?ca=11&w=3


Inte nog med att den toppar 260 km/h!! Man får dessutom inte köpa den om man är "gasglad ungdom" Måste man be ngn "köpa ut" den i så fall:gnissla

260? Skämtar han eller? Tror han folk är hjärndöda eller :3freak:dummer

Eftersom ingen tagit någon skärmdump på annonsen så vet vi inte om säljaren bromsat ner toppfarten till den nu uppgivna 160 km/h eller om han verkligen har hävdat 260 blås.

Vilket som så är nästan 40 loppor galet mycket för en gettomoppe.
Moppen är helt enkelt mindre körd än säljaren...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Givetvis var 260 km/h ett skrivfel av säljaren, men det är ju sånt vi gör här. Häcklar:yoparty
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
260? Skämtar han eller? Tror han folk är hjärndöda eller :3freak:dummer


Med tanke på hur annonsen påpekar att han säljer det heligaste av heligaste när det är en Scooter så kanske verkligheten är lite åsidosatt.

Hade det varit en 60 tals Vespa som rullat 11 mil så kanske det varit lite mera förankring i texten.
 

Jimmy

Guest
Hade varit kul att vaska den. Ge pengarna, kontrakt och ägarbyte klart, då sätta fyr på den framför ögonen på säljaren! Dessutom blir det en förvuxen moppe färre på vägarna, win-win:D
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det blir inte automatiskt kul bara för att du inte har koll på prisläget

Dåligt insatta personer som försöker göra sig lustiga över höga priser på entusiastfordon är ju ett återkommande inslag i just denna tråd.

Vilket faktiskt bidrar till underhållningen i denna tråd...
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Förgasarfix helt okänt för mig
http://www.blocket.se/stockholm/Fiddy_125cc_64800321.htm?ca=11&w=3




Har en fiddy 90cc automat som ej startat behöver, nytt tändstift och tändhatt fräsch är den, sen har jag en ten7 125cc som startar men dör direkt tror den måste få en femhörning i förgasaren
Lätt och fixa

Det där är garanterat resultatet av en appleprodukt som försöker tolka rengörning ;) för alla apple produkter är smartare än deras användare och måste ändra allt, tror dem iaf
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Konstig snubbe som vill ha en hoj i supersportklassen, men som inte ser sig själv på en hoj under 1000cc :va

blocket.gif
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top