Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Har också reflekterat över det, vissa 999-1098-1198 är dyra som satan. Skulle ha svårt att intala mig själv att köpa en 1098S för mer pengar än en Penigale S. (även om 1098-1198 är förbannat snygga)

Gäller de flesta Ducati de haft i lager känns det som, 900ssie hade de 3-4st när jag letade för ett par år sen, sist jag såg dem var förra året, så de hade de stående minst 2 år iaf.
 

Jag slår vad om att en seriös köpare kan gå in på MC-Varuhuset och köpa deras splitt nya NR 750 för 800 000:-
Dom kostade runt 340k nya 1992, jag fattar inte den här löjliga värdehöjningen på just NR 750 :va Ovalkolvsmotor... Och??? Den var ju inte direkt världens snyggaste eller snabbaste motorcykel år 1992.
En Yamaha RD 500 är mycket mer rock´n roll i min värld.
 
Jag slår vad om att en seriös köpare kan gå in på MC-Varuhuset och köpa deras splitt nya NR 750 för 800 000:-
Dom kostade runt 340k nya 1992, jag fattar inte den här löjliga värdehöjningen på just NR 750 :va Ovalkolvsmotor... Och??? Den var ju inte direkt världens snyggaste eller snabbaste motorcykel år 1992.
En Yamaha RD 500 är mycket mer rock´n roll i min värld.

Värdet är ju alltid det som någon vill ge och som säljaren accepterar...så det kan väl bli 800k men det ÄR en speciell mc inte bara ovalkolvar utan 200 andra patent bara i motorn.
Det finns mycket läsning men här är en liten sammanfattning...
http://www.bike.se/reportage/klassiker/honda-nr-750-madonna-pa-tva-hjul
 
Din avatarbild gör att folk ser när du skriver. Kanske inte alltid vad du skriver men att du skriver. Hade du haft foto på ett paket brunsås istället hade det garanterat rönt mindre uppmärksamhet, oavsett hur intressant det du skriver är.

Så du menar att en Street Triple R är som ett paket pulver-brunsås och en jävla BMW är som ett par fina lökar?

Är det inte tvärtom?
 
Värdet är ju alltid det som någon vill ge och som säljaren accepterar...så det kan väl bli 800k men det ÄR en speciell mc inte bara ovalkolvar utan 200 andra patent bara i motorn.
Det finns mycket läsning men här är en liten sammanfattning...
http://www.bike.se/reportage/klassiker/honda-nr-750-madonna-pa-tva-hjul

Håller med.
NR 750 var Hondas sätt att visa hur mycket de kunde då (-92 var det va?). Ett riktigt teknikfyrverkeri som jag förstår varför folk betalar stora summor för!
 
Jag reagerade på priset - Ligger en 10 år gammal BMW med 8000 mil på mätaren så högt !


Det gjorde jag också men efter att ha kollat runt lite så verkar de hålla priset för jävla bra.

aldrig skjutsat naken svettig tjock hårig kille = bra

men han kanske menar att bmw adventure är lite klena i bakramen

Ja både Charley Boorman och Ewan McGregor lyckades ju knäcka sina ramar när de gjorde en av sina resor så nog är de lite klena de där BMW'na.
 
Köpa billiga däck ?

dom är BARA 7 år gamla enlig DOT

Säljer min hoj och därmed mina extradäck:
1) Pirelli Diablo Rosso Front 120/70 ZR 17M/CTL (58W) DOT 2108
2) Dunlop Sportmax framdäck: 120/70 ZR 17 (58W) tubeless DOT 3508
3) Dunlop Sportmax bakdäck: 180/55 ZR 17 (73W) tubeless DOT 3508

Supersportdäck för bana och sportig gatkörning. För dig som vill ha det lilla extra greppet från dina sportdäck när du kör på bana eller laddar i favoritkurvan.

Ord.pris ca 1700kr/styck - men nu 1500 kr för alla tre! Kom och hämta, först till kvarn!

Varför köpa Pirelli mc-däck?
Pirelli mc-däck är välkända på grund av sin goda kvalitet. Många stora mc-tävlingar använder sig uteslutande av Pirelli mc-däck, eftersom de anser dem vara så bra. Pirelli grundades 1872 och har tackvare ständig produktutveckling och innovation blivit en av världen största tillverkare av mc-däck. Pirelli har över 20 fabriker runt om i världen och Pirelli däck säljs i mer än 160 länder.

http://www.blocket.se/helsingborg/3_nya__inplastade_MC_dack_59004329.htm?ca=23_3&w=0
 
Back
Top