Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tackar!

Skulle vilja trycka mer på detta med "Unik hoj". Härom veckan såg jag en "stugmoppe" där annonsören särskilt påpekade det låga miltalet strax, över 1000 mil. Okej, väldigt lite för att vara en offroad 125 från -88(?), de brukar annars ha körts året runt , och med helt andra siffror på mätaren.

På bilden står 125:an lutad mot ladugårdsväggen, antagligen för att den saknade sidostöd. Lera, skit, olja och gammalt bös inkilat i varje por på den stackars hojen. Vajrar hängde kors och tvärs och sadeln bestod mer av silvertejp än av något annat.

Annonsen lovade; Kördes fram till -00, och därefter endast som stugmoppe. Genom att stryka under "endast", menar man då att det skulle vara en stor fördel att cykeln inte gått i trafik på 13 år?

Någon får gärna förklara det fantastiska för mig.

Någon får gärna förklara det fantastiska för mig.

I detta fallet verkar det vara "beauty is in the eye of the beholder" :D
Eller att han bara har en stugmoppe därav är den unik :rofl

Kollar igenom blocket varje dag, då jag ska köpa en till hoj och din lista verkar vissa ha som checklista när de gör sina annonser.

I detta fallet verkar det vara "beauty is in the eye of the beholder" :D
Eller att han bara har en stugmoppe därav är den unik :rofl

Uttrycket "bruksskick" brukar jag förknippa med sunkigt skick inlindat i fint uttryck. :näsblod

Ja, en del ägare blir hemmablinda efter en tid.
Jag skulle kolla på en offroad från tidigt 80-tal. När garagedörren öppnas får jag se en hoj översållad med reklam från DID, Castrol och likn. Tillsammans med en STOR kromad pakethållare och en sprucken, men ihoptejpad sadel, fick det mig att vilja vända i dörren.

Ägaren hade haft hojen i ett 10-tal år och tyckte nog att klistermärkena gjorde cykeln racigare, eller nåt. Mig fick det bara att må dåligt...
Han själv hade nog inte märkt förfallet där bara ett par märken per år smugit sig ombord.

"prutta inte" :rofl:rofl Fina bilder killen tagit på däcken, ser ju nästan att det är ett däck på bilderna :död

SNÄLLA om han svarar på det skriv här eller PMa hans svar:hihi
Han svarade! Ska jag buda en 100ing per fälg?
Vad ger du> From:*rob_metalgod@hotmail.com> Subject: Ang. Rs4 21> To:*gazi@hotmail.se> Date:*Fri, 14 Jun 2013*11:55:09 +0200>*> Jag pruttar på dina fälgar. Brå pris!

Han svarade! Ska jag buda en 100ing per fälg?
Vad ger du> From:*rob_metalgod@hotmail.com> Subject: Ang. Rs4 21> To:*gazi@hotmail.se> Date:*Fri, 14 Jun 2013*11:55:09 +0200>*> Jag pruttar på dina fälgar. Brå pris!

Säg att du vill byta mot en schysst arabisk matta, vid extra brå pris kan du skicka med tre getter.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back