Dagens Blocket! (mc-relaterat)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Men vad fan, allvarligt. Varför är du så bångstyrig? Du fattar aldrig, eller tar till dig någonting. Det är en värdefull samlarhoj värd nästan så mycket, räcker det inte? Det är fakta och inget killgissande. Den är dyr!! Hur tappad är du egentligen?
NyTeknik, Mcqeen... Är Tammer hans tredje nick? De förstnämnda lyckdes i tråd efter tråd reta upp alla, och få dem emot sig, och blev tillslut äntligen bannad. Kommer ni ihåg?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Tänk om Tammer är ett troll.
Nu är han ju inte det så fortsätt gärna att svara honom gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång.
Det har gått rätt bra hittills. För Tammer alltså.
Ja, jag har ju gedigna argument och stor fackkunskap att backa upp mitt resonemang med.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Viss skillnad. Det finns inte en människa på den här planeten som inte hört talas om Mona-Lisa, men hur många vet vad en RC30 är?
Filateister är ju en grupp folk som samlar på små papperslappar, vissa papperslappar är larvigt dyra, och de flesta på planeten har ingen aning om vad det är för liten papperslapp. Popularitet har rätt lite med ansett värde att göra.
Vad gäller fordon så har de hyperrika artificiellt pressat priser på långt mindre ovanliga saker än RC30, och annat åker med upp i haussen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det går inte att jämföra ett unikt konstverk med en masstillverkad mekanisk produkt. En RC30 har inte mer samlarvärde än en möbel från IKEA.
Kul att du tycker det:

Personligen äger jag en gammal vinterrock från 50-talet som har samlarvärde. Nu skiter jag i samlarvärdet och har den för att den har ypperlig passform och är lagom varm. Och den köptes på second hand för en femtilapp. :hihi
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det går inte att jämföra ett unikt konstverk med en masstillverkad mekanisk produkt. En RC30 har inte mer samlarvärde än en möbel från IKEA.
En RC 30är unik.
Vad jag vet är det den enda motorn i världen som har ovala kolvar, 8 ventiler per cylinder. 2 vevstakar per kolv och så är RC30 knappast masstillverkad.

Den är väll enbart tillverkad i den mängd som krävs för homonigisering för om det var supersport eller motogp eller vad det hette på den tiden. Var det 2500 worldwide?

Att du är extrem Tammer det vet vi du diskuterar hoj men kör ej mer än 20 mil om året o hojar får ej kosta mer än 10 k o då skall dom vara nya.

Fan Tammer du måste vara ett troll? troll kan vara både rosa o söta dansa o sjunga (se trolls) ?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
En RC 30är unik.
Vad jag vet är det den enda motorn i världen som har ovala kolvar, 8 ventiler per cylinder. 2 vevstakar per kolv och så är RC30 knappast masstillverkad.

Den är väll enbart tillverkad i den mängd som krävs för homonigisering för om det var supersport eller motogp eller vad det hette på den tiden. Var det 2500 worldwide?

Att du är extrem Tammer det vet vi du diskuterar hoj men kör ej mer än 20 mil om året o hojar får ej kosta mer än 10 k o då skall dom vara nya.

Fan Tammer du måste vara ett troll? troll kan vara både rosa o söta dansa o sjunga (se trolls) ?
Inte för att jag är ett troll, men när jag var barn var troll stora, fula och allmänt obehagliga att ha att göra med. Lite OT, men i alla fall.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo, men tänk om Honda skulle dra igång nytillverkning av RC30, då skulle ju samlarvärdet sjunka drastiskt. Någon ny Mona-Lisa får vi aldrig se, det finns bara en. Om man inte kan klona fram en ny DaVinci förstås.
Det finns gott om kopior på den tavlan, målad i samma stil av skickliga konstnärer.
Det är ju till och med så roligt att tavlan som kallas Mona Lisa och hänger i Louvren inte ens är den tavla som kallades Mona Lisa när den målades på femtonhundratalet.

Skit är värt någonstans i trakterna av vad folk är villiga att sälja den för, och nån annan är villig att betala för den. Om det dessutom finns en begränsad mängd så kan de som vill sälja kontrollera priset till större utsträckning.
Vad gäller nyproduktion av RC30, även om så skulle ske så skulle de gamla behålla värdet, eftersom att de fortfarande skulle anses vara speciella.
Lite som en ny Apline A110 inte sänkt priserna av de gamla Alpine A110.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
En RC 30är unik.
Vad jag vet är det den enda motorn i världen som har ovala kolvar, 8 ventiler per cylinder. 2 vevstakar per kolv och så är RC30 knappast masstillverkad.
Oavsett alla andra fel så är ovala kolvar ett feltänk av stora mått. Hondas ingenjör lär väl ha fått "avsked på grått papper" efter denna fadäs.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag inser plötsligt, som en blixt från klar himmel vad jag tidigare inte fattat, att Tammer faktiskt bara är ett troll. Han sitter bara och dummar sig medvetet i sitt utsatta område. Tänker inte reagera eller bemöta fånen mer. Han sänker bara nivån för sitt egna höga nöjes skull, fnittrigt upphetsad över att få sprida missnöje och glänsa i sin okunskap och ovilja att ta till dig fakta. Från och med nu är han lika osynlig för mig som han troligen redan är för andra i verkliga livet..
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jadu, likställer man en RC30 med en helt vanlig R1’a och sedan svamlar om dess värde efter 5000 mils körning, då får man i alla fall anses sakna fackkunskaper på ett forum för sporthojar. Har man då outat sig som troll…?

Troll eller inte, forumets ignore-funktion fungerar faktiskt över förväntan för den som vill slippa ta del av den värsta dyngan. Lite lustigt - jag och en annan forummedlem hade en diskussion om exakt detta för bara några dagar sedan…Titta tillbaka på de vanligaste trådarna under den senaste veckan. Det tar inte många minuter innan du inser vilka medlemmar som verkligen försöker bidra med kunskaper, vilka som är kul killar som verkligen vill diskutera sporthojar…och vilka som hänger här av helt andra orsaker.

Jag ställde in min ignore-lista därefter och jag tror tamejfan forumet upplevdes som bättre redan dagen efter…
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jadu, likställer man en RC30 med en helt vanlig R1’a och sedan svamlar om dess värde efter 5000 mils körning, då får man i alla fall anses sakna fackkunskaper på ett forum för sporthojar. Har man då outat sig som troll…?

Troll eller inte, forumets ignore-funktion fungerar faktiskt över förväntan för den som vill slippa ta del av den värsta dyngan. Lite lustigt - jag och en annan forummedlem hade en diskussion om exakt detta för bara några dagar sedan…Titta tillbaka på de vanligaste trådarna under den senaste veckan. Det tar inte många minuter innan du inser vilka medlemmar som verkligen försöker bidra med kunskaper, vilka som är kul killar som verkligen vill diskutera sporthojar…och vilka som hänger här av helt andra orsaker.

Jag ställde in min ignore-lista därefter och jag tror tamejfan forumet upplevdes som bättre redan dagen efter…
Underbart! Visste inte om funktionen…. Nu ska jag göra detsamma. Tack @Alatalo ! :tummenupp
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top