Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Till skillnad från de flesta på detta forum så har jag nu faktiskt köpt en hoj, min gamla favorit cb 400. Nu mer besiktningsbefriad, skattefri och nästan noll i försäkringskostnad. Jag ser fram mot en sommar av ombyggnad, miniblinkers och höjt styre. Borttagna skärmar och högt styre är närmast självklarheter. Förutom mitt projekt med min gamla Suzuki GT 125.


Grattis!
 
Till skillnad från de flesta på detta forum så har jag nu faktiskt köpt en hoj, min gamla favorit cb 400. Nu mer besiktningsbefriad, skattefri och nästan noll i försäkringskostnad. Jag ser fram mot en sommar av ombyggnad, miniblinkers och höjt styre. Borttagna skärmar och högt styre är närmast självklarheter. Förutom mitt projekt med min gamla Suzuki GT 125.
Bilder, annars har det inte hänt.
 
Till skillnad från de flesta på detta forum så har jag nu faktiskt köpt en hoj, min gamla favorit cb 400. Nu mer besiktningsbefriad, skattefri och nästan noll i försäkringskostnad. Jag ser fram mot en sommar av ombyggnad, miniblinkers och höjt styre. Borttagna skärmar och högt styre är närmast självklarheter. Förutom mitt projekt med min gamla Suzuki GT 125.
Dom flesta på det här forumet har nog redan minst en hoj

Men grattis, jag ser framför mig en CB400 med aphängarstyre.
 
Till skillnad från de flesta på detta forum så har jag nu faktiskt köpt en hoj, min gamla favorit cb 400. Nu mer besiktningsbefriad, skattefri och nästan noll i försäkringskostnad. Jag ser fram mot en sommar av ombyggnad, miniblinkers och höjt styre. Borttagna skärmar och högt styre är närmast självklarheter. Förutom mitt projekt med min gamla Suzuki GT 125.

ÄNTLIGEN!
 
Dom flesta på det här forumet har nog redan minst en hoj

Men grattis, jag ser framför mig en CB400 med aphängarstyre.
Jo, men nu tänkte jag mer på att faktiskt köpa en hoj, eftersom tråden handlar om Blocket.
Solosadel, Texasstyre och framflyttade fotpinnar - det vore rätt grymt på en cb400.
 
Kawas klassiska trepip. Ryktet sa att accet var sån att det var svårt att hålla sig kvar på hojen. Man fick hålla i sig ordentligt, knipa tag med knäna runt tanken och luta sig framåt. Med ram som en moped gjorde varje åktur till ett äventyr.
XXX-svärfar köpte en sådan 1988. Jag var 18 år gammal och hade väl inte riktigt hunnit uppgradera mitt 125cc-körkort till tungt, men fick låna den iallafall. Hojen ifråga var dessutom raceväxlad med ettan uppåt. Första provturen skulle jag gasa lite och när jag växlade upp blev det givetvis nedväxling istället... Jag fick panik och växlade ner ett hack till. Första och enda gången jag lyckats få en varvräknarnål att slå i pinnen från fel håll :).
Allt gick bra dock, både jag och hojen överlevde...
 
Rikslikaren här - han som säger åt alla vad dom skall tycka. :fakta

Jag gillade den inte.
Jag körde den en helg när den var aktuell, och den var verkligen inget kul.
Men, då kom jag från endurovärlden och tyckte att XR600R var en bra touringhoj.

Mycket hänger på den otroliga utstrålningen. Man blir så besviken när man kommer ombord och inget av utsidan följer med in i körupplevelsen.

Tanken rymmer inte ens 20 liter eftersom luftboxen tar platsen, och fjädringvägen fram är mindre än den hos BMW R75/6.

Yes, vanliga standard landsvägsmodellen av BMWs boxer.
Och trots att den senare saknar ca 5 cm i fjädringsväg bak mot Hondan, så är ändå BMWn den bättre offroadhojen av dom två.

Men den är snygg och den var tidig - och röd motor förlåter ju massor.

Idag, med lägre ambitioner att flytta på träd och ingen lust alls längre att bära hoj skulle jag säkert tycka annorlunda.

Men Hondas XRV är en mycket, mycket bättre hoj.
 
Rikslikaren här - han som säger åt alla vad dom skall tycka. :fakta

Jag gillade den inte.

Idag, med lägre ambitioner att flytta på träd och ingen lust alls längre att bära hoj skulle jag säkert tycka annorlunda.

Men Hondas XRV är en mycket, mycket bättre hoj.
Inte nog med att du talar om för alla vad dom ska tycka, du motiverar det på ett bra sätt och förklarar att ett annat användarscenario skulle ge en annan upplevelse.

Inte som när Christer Glenning dömde ut alla bilar, och det visade sig vara för att han var en enorm gubbe en bit över två meter lång och hade svårt att vika ihop sig i alla normala bilar som var bra för normala människor.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top