Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat rÀkningen
Är det inte den dĂ€r spondonsuzukin som utannonserades rĂ€tt billigt för nĂ„t Ă„r sedan och som vi diskuterade hĂ€r pĂ„ sporthoj?
Sen blev det vÀl budgivning och inte lika billigt men fortfarande en bra bit frÄn sexsiffrigt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ahh, den tiden motorerna vÀxte ifrÄn gummi-ramarna, sÄ man var tvungen att köpa bÀttre ram för att hÄlla sig pÄ vÀgen...

Ja, det vore ju inte dumt om nÄgot dödsbo stÀdade fram en sÄn "okÀnd udda motorcykel" och man fick chansen att köpa tokbilligt för att dom inte vet vad det Àr....

"Spondon, men det stÄr ju Suzuki pÄ motorn, det mÄste vara nÄgot hemmabygge"

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Nuvarande: Honda cb250 -82, Suzuki GP125 -81
Till skillnad frÄn de flesta pÄ detta forum sÄ har jag nu faktiskt köpt en hoj, min gamla favorit cb 400. Nu mer besiktningsbefriad, skattefri och nÀstan noll i försÀkringskostnad. Jag ser fram mot en sommar av ombyggnad, miniblinkers och höjt styre. Borttagna skÀrmar och högt styre Àr nÀrmast sjÀlvklarheter. Förutom mitt projekt med min gamla Suzuki GT 125.

notrightrider

Scheduled to appear a thousand miles from here.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number - ANY number!
Till skillnad frÄn de flesta pÄ detta forum sÄ har jag nu faktiskt köpt en hoj, min gamla favorit cb 400. Nu mer besiktningsbefriad, skattefri och nÀstan noll i försÀkringskostnad. Jag ser fram mot en sommar av ombyggnad, miniblinkers och höjt styre. Borttagna skÀrmar och högt styre Àr nÀrmast sjÀlvklarheter. Förutom mitt projekt med min gamla Suzuki GT 125.

Grattis!

gundj

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Bilder, annars har det inte hÀnt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dom flesta pÄ det hÀr forumet har nog redan minst en hoj

Men grattis, jag ser framför mig en CB400 med aphÀngarstyre.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat rÀkningen

ÄNTLIGEN!

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Dom flesta pÄ det hÀr forumet har nog redan minst en hoj

Men grattis, jag ser framför mig en CB400 med aphÀngarstyre.
Jo, men nu tÀnkte jag mer pÄ att faktiskt köpa en hoj, eftersom trÄden handlar om Blocket.
Solosadel, Texasstyre och framflyttade fotpinnar - det vore rÀtt grymt pÄ en cb400.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Om du startar den trÄden sÄ startar jag en om hur jag motstÄr impulsen att bygga caféracer av SR500an.
Att motstÄ den impulsen Àr vÀl ingen större prestation, eftersom en SR500 Àr en estetisk fulltrÀff i originalskick. Alla förÀndringar av den blir till det sÀmre.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
BMW G310GS 2021
Kawas klassiska trepip. Ryktet sa att accet var sÄn att det var svÄrt att hÄlla sig kvar pÄ hojen. Man fick hÄlla i sig ordentligt, knipa tag med knÀna runt tanken och luta sig framÄt. Med ram som en moped gjorde varje Äktur till ett Àventyr.
XXX-svÀrfar köpte en sÄdan 1988. Jag var 18 Är gammal och hade vÀl inte riktigt hunnit uppgradera mitt 125cc-körkort till tungt, men fick lÄna den iallafall. Hojen ifrÄga var dessutom racevÀxlad med ettan uppÄt. Första provturen skulle jag gasa lite och nÀr jag vÀxlade upp blev det givetvis nedvÀxling istÀllet... Jag fick panik och vÀxlade ner ett hack till. Första och enda gÄngen jag lyckats fÄ en varvrÀknarnÄl att slÄ i pinnen frÄn fel hÄll :).
Allt gick bra dock, bÄde jag och hojen överlevde...

Nyheter
Test av öppningsbara hjÀlmar

Onlinepubliceringen av den ...

Adventure Days i SĂ€fsen – AnmĂ€lan öppen!

Bike deltog i fjolÄrets Adv...

Motocross-SM pÄ Malmabanan i VÀsterÄs

MĂ„nga i publiken hade tagit...

Bike grusbusar i SörmlÀndska skogarna!

De sex vassaste grusbusarna...

Bildkavalkad NorrtÀlje

Foto: Manfred Holz Nu ha...

Finbesök frÄn Tyskland x 2!

Jörg Lohse och tiotusenmila...

Dags för World Adventure Week

WORLD ADVENTURE WEEK inleds...

ExploreBike: Track Days med Yamaha R7