När fanns det? Aldrig sett. Chappy däremot. Och vissa gamla Super Cub.När slutade dom med Hög/Låg lådan?
Det var ju något av det fiffigaste med orginal monkeys
När fanns det? Aldrig sett. Chappy däremot. Och vissa gamla Super Cub.När slutade dom med Hög/Låg lådan?
Det var ju något av det fiffigaste med orginal monkeys
Mja, både och...Monkeyn känns ju som ett perfekt objekt att elektrifiera. Men Honda har ju inte gjort många rätt sen 2005 nångång.
Byt ut vin mot suröl från något mikrobryggeri alternativt hemmagjord IPA så är du hemma!en elektrisk med "retro-monkey-look" skulle man ju kunna bygga, med en tankdummy som får agera bagageutrymme för skäggoljan, surdegsbrödet och vinet.
(ja, jag antar att Hipsters var målgruppen)
Byggaren fanns här förr, byggde ngn Apriliachopper. Den här var rätt snygg ändå, gillar att han fått dit Yamahas Speed block på ett innovativt sätt.
Det ser ut som om jag minns fel, eller så var det något hembygge jag såg/körde på en camping någon gång på slutet av 70 talet.När fanns det? Aldrig sett. Chappy däremot. Och vissa gamla Super Cub.
Tänkte som en retrocool hoj för korta glassturer och kanske sommarpendlare för stadsbor. Begränsat behov av räckvidd (vem orkar köra > 10 mil på en monkey?) och effekt borde innebära att det skulle gå att bygga nåt vettigt som inte väger bly.Mja, både och...
Monkeyfanatikerna skulle få hjärnblödning, och ska man bygga elektriskt är det lika bra att börja från scratch så man får bygga runt batteri/elmotor, så man får ner vikten så lågt som möjligt.
Men en elektrisk med "retro-monkey-look" skulle man ju kunna bygga, med en tankdummy som får agera bagageutrymme för skäggoljan, surdegsbrödet och vinet.
(ja, jag antar att Hipsters var målgruppen)
Tänkte som en retrocool hoj för korta glassturer och kanske sommarpendlare för stadsbor. Begränsat behov av räckvidd (vem orkar köra > 10 mil på en monkey?) och effekt borde innebära att det skulle gå att bygga nåt vettigt som inte väger bly.
Dessuton tror jag att få skulle sakna gräsklipparmotorn. Även inbitna ice-fanatiker.![]()
Ser ju ut som ny. Är nog hyffsat mycket hoj för pengarna.Troligtvis överprisad men jag skulle gärna bläddrat lite i tidningen och till det priset lär den ingå?
View attachment 472172
View attachment 472173
Om den försvinner inom några dagar så meddelar jagSer ju ut som ny. Är nog hyffsat mycket hoj för pengarna.
Helt klart en rullande skattkista!
Tänk om du hittar ett plektrum i luftfiltret
View attachment 472182
Jag antar att kulturlösa människor med dålig musiksmak inte förstår det coola i det, men jag gillar det.
Det är ju inte som om priset är särskilt uppblåst heller.
Saxat från annonstexten:Näe, jag förstår inte på vilket sätt det skulle höja priset alls faktiskt?
Var han känd för att ta väl hand om sina hojar?
Varför köpte/sålde han hoj på Biscaya?
Nu menade jag inte att priset borde vara högre, men jag tycker att man ser att vissa tar alla ursäkter att sätta ett högre pris på sina hojar. Den här säljaren verkade mest bara vilja nämna det som en rolig kuriosa, vilket jag kände var uppfriskande.Näe, jag förstår inte på vilket sätt det skulle höja priset alls faktiskt?
Var han känd för att ta väl hand om sina hojar?
Varför köpte/sålde han hoj på Biscaya?
Ohövlig ska man aldrig vara. Jag ser dock inget fel i att pruta i mejl eller på telefon på en hoj som annonserats ut i två veckor utan att bli såld. Man kan visa intresse men samtidigt påpeka att priset känns fel. Typ: " kan vi diskutera ett pris runt X antal kr så är jag intresserad". Säljaren kan acceptera eller komma med motbud, konstigare behöver det inte vara.Tips till Tammer:
Om det är en hoj du är seriöst intresserad av, ring upp säljaren och prata lite. Priset kan bedömas först efter att du fått en välgrundad uppfattning om vad det är för hoj och för säljare.
Ofta har såklart säljaren höftat till med priset, men är man bara ohövlig och försöker pruta det första man gör reagerar många med att bara ge fingret och lägga på.
Om man däremot väntar med prisdiskussionen så etablerar man en dialog, man får mer på fötterna och säljaren blir också mer välvilligt inställd och kanske själv kommer fram till att man lade sig lite högt nu när man har en seriös spekulant i andra ändan.
Om den är skrotad i pappren så är det väl svårt/omöjligt att få in den i registret igen?
Allt fungerar. Men förgasarna flödar över, då finger väl inte allt .. ha
![]() |
Test av öppningsbara hjälmar
Onlinepubliceringen av den ... |
![]() |
Adventure Days i Säfsen – Anmälan öppen!
Bike deltog i fjolårets Adv... |
![]() |
Motocross-SM på Malmabanan i Västerås
Många i publiken hade tagit... |
![]() |
Bike grusbusar i Sörmländska skogarna!
De sex vassaste grusbusarna... |
![]() |
Bildkavalkad Norrtälje
Foto: Manfred Holz Nu ha... |
![]() |
Finbesök från Tyskland x 2!