När ska folk förstå att med väldigt få undantag SÄNKER modifieringar av hojen värdet.
Visst, ett dyrt helsystem (om orginalet föjer med för besiktning) är ju värt några kronor om man ändå tänkte ha det på hojen. (det är värt typ 10% av vad det kostar nytt)
En PC kan vara värt några spänn, samtidigt som man vet ju aldrig hur välgjort installation och mappning är gjort. (och förmodligen är hojen hårdkörd)
Bättre fjädring och bromsar är alltid värt pengar i andra hand, men inte lika mycket som är utlagt. Långt ifrån.
Men döskallar och flejsm, konstiga kapningar av kåpor, fransar, dekaler och skit drar bara ner priset.
Det finns kanske ett 20 tal hojbyggare i sverige som kan bygga om en sunking 70-80-90 tals hoj till CaféRacer och höja värdet på utgångshojen.
Är man glad amatör får man inte ens igen materialkostnaden
Nästan samtliga CaféRacers jag ser på blocket ser jag direkt en massa saker som är modifierade, som jag ändå vill ändra, och då är ju den modifieringen i bästa fall värd noll, i värsta fall är det en minuspost.
Är bakramen avkapad för kort så måste jag ju kapa bort den kortningen och bygga en längre bakram igen, mot för att på orginalet bara kunna kapa till rätt längd direkt.
Är fälgarna lackade orangea så måste jag ju lacka om dom, jag kanske hade kunnat leva med en fräsh orginal svart fälg.
Är framlyktan utbytt mot Wish's billigaste rektangulära LED ljus måste jag ju hitta en gammal fet rund halogenlykta, osv osv osv.