Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Man undrar över alla dessa projekt...är det verkligen nån som köper de här liken? Vem vill börja riva i nåt sånt här, med osäker utgång?

Jag har köpt många lik, köpte 4 st förra veckan, de flesta blir organdonatorer.

Sen märker jag ofta, särskilt på våren att sådana objekt jag köper verkar säljas trots att priset är dubbelt så mycket som jag skulle betala. Och jag tror att det vanligtvis är optimister som inte inser vad de kommer kosta att sätta ihop en fungerande hoj.
Ofta inser dom nog inte hur illa trasigt det kan vara när dom köper en hoj som inte startar.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag har köpt många lik, köpte 4 st förra veckan, de flesta blir organdonatorer.

Sen märker jag ofta, särskilt på våren att sådana objekt jag köper verkar säljas trots att priset är dubbelt så mycket som jag skulle betala. Och jag tror att det vanligtvis är optimister som inte inser vad de kommer kosta att sätta ihop en fungerande hoj.
Ofta inser dom nog inte hur illa trasigt det kan vara när dom köper en hoj som inte startar.

"verkar säljas"? Om dom verkligen säljs så verkar ju säljare gjort rätt med priset i alla fall i sin annons. :)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Här fnittrade jag förtjust ju längre fram i den grymma bildkavalkaden jag kom!!! Köpläge!!!!!!:fyllisar:fyllisar:fyllisar

Ja, annonsörens fjärde och sista bild - ett kvitto från en renovering för två decennier sedan är en riktig höjdare.
Men sedan kommer den riktiga tankeställaren, som femte bonusbild:

7149131C-5A21-4791-B88E-67EA3BAFD419.png


Man kan låna sig till detta fynd som slumpas bort just nu.
Skynda fynda!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...

För oss som har varit där så vet man att det är inte nära någonting i stort sett om man inte gillar skidåkning....

Fina hojar men det är inte runt knuten som sagt.

Ser framför mig hur någon söderut tar upp maps och tänker att de skall åka och hämta den :) gärna utan vinterdäck i oktober.
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India

Inte så intressant att den renoverades för 19 år sedan...för att sedan rivas ner för 10-15 år sedan...
Det jag funderar över är VARFÖR man rev den, om allt nu är så helt och fint...


Varför är jag tveksam till "lätta objekt" och "delvis demonterat":
Köpte ett sånt där lik för många år sedan. En KawaSkaki...offroad...i lådor. KLX650
Visade sig vara en fulfixad tyskimport där man FILAT glidytorna till kamaxellagringen...
Ventilsallad och jodå, vevstaken var krokig, men det insåg jag först senare.
Såldes långt bort, jag saknar den inte men lärde mig att objekt som säljs i backar/lådor/kartonger, dom ska vara BILLIGA om det ens ska vara något att fundera på...och i ärlighetens namn inte ens då!!!

Vid närmare eftertanke sålde jag visst ett sådant objekt tidigare i år...för 5000:-...men det var ju iallafall NÄSTAN helt hopskruvat... XTZ750...som stått delvis demonterad sedan försommaren 2016...

Håhåjaja, jösses vad mycket skrot som passerat revy genom åren när man tänker efter... :glömdet
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
För oss som har varit där så vet man att det är inte nära någonting i stort sett om man inte gillar skidåkning....

Fina hojar men det är inte runt knuten som sagt.

Ser framför mig hur någon söderut tar upp maps och tänker att de skall åka och hämta den :) gärna utan vinterdäck i oktober.

En liten bit är det ja, men dom har en återvinningscentral iaf.
Och en bild på en chey med tatueringar... :tummenupp
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Inte så intressant att den renoverades för 19 år sedan...för att sedan rivas ner för 10-15 år sedan...
Det jag funderar över är VARFÖR man rev den, om allt nu är så helt och fint...


Varför är jag tveksam till "lätta objekt" och "delvis demonterat":
Köpte ett sånt där lik för många år sedan. En KawaSkaki...offroad...i lådor. KLX650
Visade sig vara en fulfixad tyskimport där man FILAT glidytorna till kamaxellagringen...
Ventilsallad och jodå, vevstaken var krokig, men det insåg jag först senare.
Såldes långt bort, jag saknar den inte men lärde mig att objekt som säljs i backar/lådor/kartonger, dom ska vara BILLIGA om det ens ska vara något att fundera på...och i ärlighetens namn inte ens då!!!

Vid närmare eftertanke sålde jag visst ett sådant objekt tidigare i år...för 5000:-...men det var ju iallafall NÄSTAN helt hopskruvat... XTZ750...som stått delvis demonterad sedan försommaren 2016...

Håhåjaja, jösses vad mycket skrot som passerat revy genom åren när man tänker efter... :glömdet
Man kan se hundratals sådana här annonser varje säsong, och det är fortfarande lika obegripligt. Hur många är det som köper en hoj, plockar isär den, lägger delarna i lådor, gömmer den i garaget några år, och inser sedan att de aldrig kommer genomföra den renovering/ombyggnad man hade tänkte sig. Och säljer iväg hela rasket.
Och varför inte montera ihop den innan försäljning? Det skulle ge mycket bättre pris, och fler intresserade spekulanter. För hur vet man att byggsatsen är "komplett" och körbar?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top