Dagens Blocket! (mc-relaterat)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Holy shit!:rofl
Det var den roligaste annonsen på länge. Vilken lirare!
Nä, jag blev inte heller särskilt köpsugen.....:dummer

Ja eller hur, en riktig hjälte! I allafall hade jag tidvis svårt att förstå vad han menar. Har han ens läst sin egen annons?
Annonsen är helt klart värd att sparas, ska bli kul att se hur länge det dröjer innan den blir såld! :crash
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Min CB1100R 1982 till SALU.....

Ros och ris för hur annonsen är TACK. Mvh Toyman

https://www.blocket.se/halland/Honda_Veteran_Klassiker__CB1100R_77402395.htm?sa=1

Första reaktionen är att även om jag inte är analfabet, så hade det underlättat med lite styckeindelning och radbyte.

För snart 1 år sedan fylldes mitt garage med några CB1100R/Vf1000R Hondor. De hade stått still i över 11 år i ett finbils-garage.
Några är klara och sålda. Denna välbevarade fina CB1100R 1982 i bruks-skick är klar för trafik, besiktigades 19 december 2017. Mätarställning 5063 mil. Nu 35 år gammal och veteran, omlackad jovisst (som de flesta veteraner) men säkert ett tag sedan. Någon historik finns inte. Det är en 83:a topp-kåpa på den. Motorn ser ut att vara renoverad, jag reagerade på: Rena kolvar, sett genom stifthålen! Rena förgasare med alla munstycken som ser nya ut. Finjustering utav tomgång behövs men hojen kanske ska rulla en tank bensin innan så alla skrymslen och vrår i förgasaren genomspolas. Synes att motorn varit isär. Låter/går starkt. Fungerar utmärkt. Men ingen dokumentation på detta.
Intresserad? Vill ni veta mer? Svara med blockets meddelande. Krav: Ert fullständiga Namn och mobilnummer! Så återkopplar jag med utförligare infon och några bilder till. Pris på den 79,000.-kr minus 9,001.- för lite gör det själv om du så önskar, nu dagspris 69,999.-

Mvh Tonys SuperBikeGarage. Kungsbacka. Kollar utav varje morgon. Erkänner så usel på telefoni.
Motorcykeln finns i centrala Kungsbacka. Kan ses nästan när som helst, helst dagtid. Är pensionär sedan några år.


För snart 1 år sedan fylldes mitt garage med några CB1100R/Vf1000R Hondor.
De hade stått still i över 11 år i ett finbils-garage.
Några är klara och sålda.
Denna välbevarade fina CB1100R 1982 i bruks-skick är klar för trafik, besiktigades 19 december 2017. Mätarställning 5063 mil. Nu 35 år gammal och veteran
Omlackad jovisst (som de flesta veteraner) men säkert ett tag sedan.

Någon historik finns inte. Det är en 83:a topp-kåpa på den.
Motorn ser ut att vara renoverad, jag reagerade på: Rena kolvar, sett genom stifthålen!
Rena förgasare med alla munstycken som ser nya ut.
Finjustering utav tomgång behövs men hojen kanske ska rulla en tank bensin innan så alla skrymslen och vrår i förgasaren genomspolas.
Synes att motorn varit isär. Låter/går starkt. Fungerar utmärkt. Men ingen dokumentation på detta.

Intresserad? Vill ni veta mer? Svara med blockets meddelande.
Krav: Ert fullständiga Namn och mobilnummer! Så återkopplar jag med utförligare infon och några bilder till.

Pris på den 79,000.-kr minus 9,001.- för lite gör det själv om du så önskar, nu dagspris 69,999.-

Mvh Tonys SuperBikeGarage. Kungsbacka. Kollar utav varje morgon. Erkänner så usel på telefoni.
Motorcykeln finns i centrala Kungsbacka. Kan ses nästan när som helst, helst dagtid. Är pensionär sedan några år.
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Nä, som du antyder så stämmer det inte.
LCn kom som 1982års modell, så hojen lär vara en -80 eller - 81a

Däremot stämmer det att det är en Kronhoj. Jag har sett den(?) inne på Göteborgs garnison, tillsammans med någon TT350 längst inne i ett hörn - innanför drivor av slaktade 258or. Då fattar man varför miltalet är så lågt...:D

Jag tror DTn är en kvarleva från tiden när FMCK körkortsutbildade 16-åringar inom ramen för frivilligverksamheten.
Tydligen har det gjorts ett röj ute på gamla KA4 och denna pärla har hittat ut i ljuset igen.
Gillar kringlan på bromsgreppet. Viss igenkänningsfaktor där.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Nä, som du antyder så stämmer det inte.
LCn kom som 1982års modell, så hojen lär vara en -80 eller - 81a

Däremot stämmer det att det är en Kronhoj. Jag har sett den(?) inne på Göteborgs garnison, tillsammans med någon TT350 längst inne i ett hörn - innanför drivor av slaktade 258or. Då fattar man varför miltalet är så lågt...:D

Jag tror DTn är en kvarleva från tiden när FMCK körkortsutbildade 16-åringar inom ramen för frivilligverksamheten.
Tydligen har det gjorts ett röj ute på gamla KA4 och denna pärla har hittat ut i ljuset igen. Är det
Gillar kringlan på bromsgreppet. Viss igenkänningsfaktor där.
Ja modellen i sig var het när jag var i 15-årsåldern så bilderna väcker många minnen till liv. Har nåt svagt minne av att den fanns kvar i programmet nåt år till parallellt med LC men vill låta det vara osagt. Den här lacken har jag aldrig sett förr dock
 

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Borås
Hoj
Affar
Nä, som du antyder så stämmer det inte.
LCn kom som 1982års modell, så hojen lär vara en -80 eller - 81a

Däremot stämmer det att det är en Kronhoj. Jag har sett den(?) inne på Göteborgs garnison, tillsammans med någon TT350 längst inne i ett hörn - innanför drivor av slaktade 258or. Då fattar man varför miltalet är så lågt...:D

Jag tror DTn är en kvarleva från tiden när FMCK körkortsutbildade 16-åringar inom ramen för frivilligverksamheten.
Tydligen har det gjorts ett röj ute på gamla KA4 och denna pärla har hittat ut i ljuset igen.
Gillar kringlan på bromsgreppet. Viss igenkänningsfaktor där.

Jaha där ser man, dom har nog gjort en storrensning, behöver kanske platsen till något annat...

https://www.blocket.se/kvibergsoverskottslager?ca=23_4&cg=1140

Är det någon som har köpt ett fordon från Kvibergs överskottslager någongång? Jag tycker mest det ser ut som skit som dom har, dyrt skit dessutom.

/A
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Borås
Hoj
Affar
Jag fattar inte vem som köper skiten.. 3-4ggr mer än nån kan tycka det är värt.

Precis! Visst åtta tie tusen för en gammal xt kan kanske gå an, om den är fin, men inte med bucklig tank, oregistrerad, obesiktigad ej provkörd osv. Sen lägger dom på moms, och inropsavgift med :huvet
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Deras priser ger mest intrycket av de inte tycks kunna sin egen bransch. Lycksökare i mina ögon.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top