Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Japp, lite yxig svenska och sparsamt bruk av skiljetecken.
Något som man alltför ofta ser även när pursvenskar skall försöka formulera en annons, faktiskt.

Egentligen skriver han precis samma sak som just dessa, ofta med en hiskelig massa siffror i riktnumret: "inga mailkompisar, inga sista priset, kompis-försök, inga idiotprutningar"

Ja, det är egentligen bara "talar endast svenska" som... ...liksom saknas.


Menvaddå? "Inte vågat titta på?"
Inte vilja, grundat på fel hoj, fel pris, fel skick, fel whatever - men inte "våga" titta på en hoj man ändå inte är intresserad av...?

R6or går det väl 13 på dussinet av? Köp av en snubbe du trivs med och litar på, konstigare än så är det inte. Bara för att man själv bor i en rödmålad stuga måste man inte stryka alla andra med samma färg för att göra affärer med dem, och heller inte flina och säga att "färgen har jag kokt på grissvål för att du skall känna dig riktigt hemma. NOT!

Men, vill man hellre ta sina pengar någon annanstans så står det var och en fritt att göra så.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag tror han vet att han stavar som ett arsle och drar det till sin spets, hur många av oss sket i svenskalektionerna och åkte hoj istället?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag tillhör inte dom då... :tungan
Skulle inte ge 1 kr för den, utan om man fick den så jag ge den till någon som gillar DT...
Vet att de är inte skit å finns säker dom som slantar upp dom pengarna för en fin DT..

Om du kollar blocket så har gamla 125:eek:r ökat i pris nåt otroligt de sista fem-sju åren. Antagligen för att vi som var unga 80-85 sådär, nu vill ha tillbaks våran ungdomskärlek. Jag hade tur och behövde bara hosta upp 7500 för min DT 2011. Men då hade den iofs rullat 1100 mil. :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Om du kollar blocket så har gamla 125:eek:r ökat i pris nåt otroligt de sista fem-sju åren. Antagligen för att vi som var unga 80-85 sådär, nu vill ha tillbaks våran ungdomskärlek. Jag hade tur och behövde bara hosta upp 7500 för min DT 2011. Men då hade den iofs rullat 1100 mil. :)

Alla generationer har sina ikoner... :D
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Alla generationer har sina ikoner... :D

Sant.

Du förstår inte de (mig) som gillar DT 125, kanske för att du är ett snäpp för ung. Och jag begriper inte gubbar som gillar gamla Trajor, Norton, BSA och sånt gammalt mög... Då är det jag som är för ung istället.

Intressant, sånt här... :)

Undrar om det är så att när Gubbarna börjar falla ifrån, blir deras Trajor värdelösa då? Alltså, finns det köpare till deras hojar? Jag vill inte ha dem iaf. Och när vi i min generation börjar trilla av, finns det nån som vill överta våra DT 125:eek:r eller blir de lika värdelösa?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sant.

Du förstår inte de (mig) som gillar DT 125, kanske för att du är ett snäpp för ung. Och jag begriper inte gubbar som gillar gamla Trajor, Norton, BSA och sånt gammalt mög... Då är det jag som är för ung istället.

Intressant, sånt här... :)

Undrar om det är så att när Gubbarna börjar falla ifrån, blir deras Trajor värdelösa då? Alltså, finns det köpare till deras hojar? Jag vill inte ha dem iaf. Och när vi i min generation börjar trilla av, finns det nån som vill överta våra DT 125:eek:r eller blir de lika värdelösa?

Finns alltid samlare, men visst går värdet upp och ned. Sen skall man tänka att när dess gubbars söner blir gubbar, kommer de att minnas, en såndär trajja som pappa hade och så går de upp i värde igen.

Fast, jag som är ung på riktigt och inte har någon nostalgi ser nog ett betydligt högre värde i en gammal bsa än i en DT.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Finns alltid samlare, men visst går värdet upp och ned. Sen skall man tänka att när dess gubbars söner blir gubbar, kommer de att minnas, en såndär trajja som pappa hade och så går de upp i värde igen.

Fast, jag som är ung på riktigt och inte har någon nostalgi ser nog ett betydligt högre värde i en gammal bsa än i en DT.

Hmm, men sen då, vill dina barn då ha en DT? Är det varannan generation, menar du? :va
 

Topass

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2016
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki er6n 2016
Jag hade en DT50 från 92 när jag var 16 är född 93 men hade 6 olika moppar men den var absolut den bästa av dom gick som fan med lite trim på (gamla goda minnen) XD
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Undrar om det är så att när Gubbarna börjar falla ifrån, blir deras Trajor värdelösa då? Alltså, finns det köpare till deras hojar? Jag vill inte ha dem iaf. Och när vi i min generation börjar trilla av, finns det nån som vill överta våra DT 125:eek:r eller blir de lika värdelösa?

Priset på lite ovanligare Triumph/Norton/BSA har börjat sjunka från all time high för 10 år sedan. Det finns fler BSA goldstar än vad det finns kapitalstarka köpare som tycker det är något häftigt och inte är i ålder att det börjar bli dags att välja hemtjänst.

Jag ser fram emot när jag får råd att köpa en Seeley G50 och en Norton Manx....:banana
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ingen förklaring till varför just den här zx9r från -98 är "blockets grymmaste". För att han virat in avgassystemet med något äckligt avgasbandag? Tror grabben får ungefär hälften av vad han begär.

Avgasbandage och repiga kåpor is tha shit och höjer helt klart värdet på hojen:yoparty:näsblod
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Ingen förklaring till varför just den här zx9r från -98 är "blockets grymmaste"... Tror grabben får ungefär hälften av vad han begär.
Jag provkörde en ZX-9R för mindre än ett år sedan. Det var också en -98, men den hade gått lite mindre än ovanstående. Den var utsatt för 22 ksek, men efter lite bästa-priset-kompis kunde han släppa den för 19 ksek.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top