Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Duce-666

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Honda

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
När man plockar på allt man kan hitta på en RnineT och förväntar sig att få alla pengarna tillbaka vid försäljning.
Hör bara på;
"Handtillverkade på ekbarksgarvat, kraftigt läder från garveri (även hovleverantör) i Piteå"
Den har även fabriksgaranti....i 15 dagar till
"har fabriksgaranti till och med 2024-06-10"

 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero

Låter som ett fynd! Vad kan felet vara, ABS-sensor kanske?

Trasig display går inte att se hastigheten eller varvtalet.

Tyvärr gjorde jag en jättedåligt affär. Hojen köptes i helgen för 30 000 på Blocket. Allt såg bra ut för detta priset, tog en runda på en parkering och allt såg ut att funka fint maskinellt dock har jag inte fokuserat på själva displayen. När affären blev klar for jag iväg och efter ett tag märker jag att det är nåt konstigt med hastighet. Det uppdateras jättelångsamt och ibland visar orimliga värden t.ex. att man kör 178km/h i en rondell.

Jag ringde upp säljaren och kollat om han var med om att ångra köpet men det var han inte ”detta är blocket du vet, man får inga garantier, jag är ledsen” sa han. Tanken var att sambon ska få övningsköra med den men det blir inget av.

Vid det här laget så är jag bara besviken och vill vara av med den. Tänker inte spendera mer tid och pengar på att försöka laga den. Är du intresserad av att försöka laga den eller köra den i befintligt skick tills besiktningen löper ut nästa år så får du den billigt.

Hojen är besiktigad till 2025-08-31. Det finns en 15L tankväska samt sänkningssats.

Jag kört den hem till Märsta från Uppsala och den verkar funka helt okej maskinellt. Det vara bara att jag körde bakom sambon hela tiden och hastigheten på mätaren var 0 hela tiden medan i verkligheten så låg man runt 110km/h på E4:an.

Inte som föra ägaren så försöker jag vara ärlig här och inget ”den har servats förra året och jag har inte kört den sen dess, men allt funkat fint förra året” trams. Jag märkte också att frambromsen är lite konstigt man får lite vibrationer när man bromsar in kraftigt. Bakbromsen funkar inte för närvarande för den behöver luftas enligt förra ägaren. Jag testar lufta den efter jobbet så får vi se om det var bara det som var problemet.

Hör gärna av er om ni har fler frågor. Är på kontoret denna veckan så svarar helst på Blocket.

Hojen finns i Märsta. Reg. nr.: XSU491
 

Bifogat

  • 1000018140.png
    1000018140.png
    364.7 KB · Visningar: 30

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Eftersom ingen visste, så letade jag rätt på svaret.
Det ska ju vara enkelt, robust, och coolt, så nästa steg är ju att köra helt ofjädrat :yoparty

View attachment 498134
Får mig att tänka på Taurus 2x2, tvåhjulsdriven rysk terrängmotorcykel som går att vika ihop och packa ner i väskor för enkel transport.
Kan inte hjälpa att jag villhöver en sådan något enormt... :rodnar
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda CBR900RR 332Mil 1-Ägare Unik * FRI HEMKÖRNING https://www.blocket.se/annons/goteborg/honda_cbr900rr_332mil_1_agare_unik_fri_hemkorning/1001457033

Om någon vill ha en nästan oanvänd 929 ifrån -00 så finns chansen nu.

View attachment 499163
Ja det var hojen man aldrig ägde -mellan r1:an 98:a och när gixxer 1000 kom 01 så stod den här i skamvrån -helt okey hoj men låg efter i ”vill ha faktor ”och effekt
Har för mig att det var två såna här lågmilare nån historia på nätet -kan ha varit här om far och son som köpt varsin ny och sen hände nåt …..
Fin hoj oavsett men hade det varit en gixxer eller r1:a från samma tidsperiod med samma mil hade dom lockat mer
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
2 rader i Beskrivning handlar om fordonet.
8 rader i Beskrivning handlar om företaget.
Jag hade önskat det omvända förhållandet.
Nej lite torftigt var det ,nu hör man väl av sig om man är intresserad men service kan ju betyda allt från olja/ filter bara till alla vätskor/nya däck för däck från 2000:a lär ju bytas direkt annars om den inte ska stå i garaget
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top