Dagens Blocket! (mc-relaterat)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Bakflyttat, TT-styre, ekerhjul med dubbelnockad trumma - mer café än vad klåparna någonsin lyckas "bygga".

Och tämligen oförstörd, ännu så länge.
En enhörning. Undrar vad som kommer hända med den...?


Edit:

Kolla här!

View attachment 494167

Fransk 7"-insats från tiden innan H4-lampan! Brukade sitta en vanlig Bilux 45/40 bak i pottan som halvljus - men helljus-stiftet var förbikopplat och gick istället till en H2 lampa som satt i den lägre reflektorn. Halogen! Dåtidens ljusrevolution.

Freeman - han som bestämde ALLT, helt själv kring hur Polisens fordon skulle se ut under typ 3 decennier sade att det skall vi ha på alla snutbilar!
(Viktig person att ha koll på om man vill förstå det angelägna trafiksäkehetsarbete och fortbildning vi drev i Sverige. En gång i tiden...
Spännande livsöde också. https://www.mc-polisveteranerna.se/om-mc-polisveteranerna/lars-erik-freeman-var-hedersordforande/. )

Den där lilla Hondan är en tidskapsel!

Extraljuset kan man bortse från, och små fjantiga miniblinkers på en hoj som inte behöver blinkers... ...kan man ordna till åt vilket håll som passar en själv.

Ut med er nu och köp något äkta för en liten peng!

Biltema bakspeglarna kan man alltid ta bort då...
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Hmm, man har ju redan lustig dräkt iom skinnställ. Man ser musklig och fin ut till följd av alla skydd. Får väl inhandla en fin mantel och den därna hojen.. Är det någon som pratat med Batmannen om det är lätt att manteln fastnar i drevet när man saktar ned.:näsblod Som säkerhetsmedveten mellanmjölkssvenne måste jag ju undra.
1705388995293.png
Möjligt att man får ta kontakt med Xjell för att byta toppkåpa ändå.

För den som undrar. Jodå det var en Yamma.
"Built by Dan "Magiera" Dempski.

The Batcycle in the 1960s Batman TV Series

Dempski used a donated Yamaha 250. The bike was customized with a front steering assembly (the part with scallops on it), made of Filon, a fiberglass sheet with integrated nylon. The windshield was made out of plexiglass which had to be specially molded and custom blown. The sidecar was also a go-cart that would breakaway from the cycle it self.

Later that year, a new Batcycle was introduced. It was produced by Kustomotive, conceived by Dan Dempski, designed by Tom Daniel, and built by Dan and Korky Korkes using a Yamaha Catalina 250. It was leased to 20th Century Fox starting on April 18, 1966 for $50 a week with an additional $350 up front. The new Batcycle was first used in the 1966 film 1966 movie and continued to appear in the rest of the TV series. Hubie Kerns and Victor Paul did most of the stunt work with the motorcycle throughout the series. The total amount paid to Kustomotive was $2,500. When the series was cancelled, Kustomotive used the Batcycle in car shows, paying royalties to Greenway, 20th Century Fox, and National Periodical Publications. Kustomotive built four replicas of the Batcycle for tours."
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Dummaste frågan man får som säljare måste vara: "Är det en tvåtaktare eller fyrtaktare?"

Jag vill inte sälja till någon som inte vet vad han köper så sist svarade jag att vet du inte vad det här är för en hoj så ska du nog ha något annat.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Dummaste frågan man får som säljare måste vara: "Är det en tvåtaktare eller fyrtaktare?"

Jag vill inte sälja till någon som inte vet vad han köper så sist svarade jag att vet du inte vad det här är för en hoj så ska du nog ha något annat.
Jag sålde en BMW där köparen anmärkte på att den hade kardan!
Notera att han redan ägde en nyare BMW
BMW har haft kardan sedan 1923 :hihi
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Något som bör anmälas, tycker jag.

Så det gjorde jag.

Me too!
Jävla oskick att hålla på att stansa ramnummer på hojar med okänd identitet.


Men inte så mycket framgång.
Annonsen kvar.
 

anadr0id

Tvåtaktstendentiös
Gick med
17 May 2023
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha TDR250 -89
Med tanke på vad betydligt vanligare tvåtaktare av de årsmodellerna kostar så känns det där som ett klipp.

Håller med. Hellre Hondan för 70 än en RD350 för 60. Kanske lite svårare med delar än till RD:n och förmodligen mindre info i cirkulation på the interwebs, men ovanlig så det förslår. Jag har bara sett en (1) i verkligheten, tidigt 90-tal.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top