Dagens Blocket, endast printscreen-inlägg!

  • Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Tjacka en bro?

Undrar hur man kom fram till det rel. specifika priset? :va
Två intressenter hittills enl. media..

Screenshot-20240403-024254-Blocket.jpg
Kan man skicka den med Postnord?
 
Skärmbild 2025-02-07 153038.png
"LÄS GÄRNA ANNONSEN SÅ VET DU MER ÄN OM DU INTE GÖR DET.

Är du oroväckande sams med din respektive? Har du en mindre hyresfastighet du behöver flytta på med endbart bogserlina? Har hembygdsföreningen på orten en träbro som du vill överbelasta? Se hit!

PantzarBritta som hon kallas är från början en Volvo n86 viking från det sena sextiotalet. Byggdes om till byggnadskran typ 1971 med allt vad det innebär. "Gummifjädrad" bak med följande boggie på nått vänster. Dubbla rambalkar och rejäla skärmar Drivning på båda bakre axlarna. Någon typ av planetväxel monterad på kardan. Rejäl hydralpump på kraftuttag, denna kopplad till fyra grova hydralkolvar som det suttit stödben på (funkat galant).

Sitter en Volvo d70 under huven om jag inte missminner mig, den är ursprungligen till någon typ av entreprenadmaskin och försedd med guvernör på gasen. Senast den varmkördes (ca 2 år sen) fick vattenpumpen för sig att nypstanna helt och hållet på tomgång. Detta märktes gudskelov och bortsett från svedd rem så parkerades Britta okokad. Vattenpumpen är altså kass och behöver bytas.

Motorn har ingen turbo men den har ett glatt gäng med osynkade växlar och dom första är rätt så krypiga tack vare planetväxeln. Luftbromsar som har funkat bra Även parkeringsbroms på kardan om jag inte missminner mig. Den har påbyggt flak så jag har kört lite bilar med den och släpat på saker och ärligt talat känns det som den sliter med sig vad som helst. Det är lite fiftyfifty när man kommer åkande, dom flesta blir glada men vissa ringer efter svenskt vägväsen.

Den har inga regskyltar, tidigare ägare säger att den är motorredskap klass 2. Bör ses som reservdelar och entreprenadmaskin och inte som en lastbil även om den är typ det. Sitter LGF i stjärten. Hämtas på maskinsläp av ev köpare straxt utanför Fornåsa, Östergötland. Vid seriöst intresse kan man ringa en trevlig medelålders man som heter Johan, vardagar mellan sju och fyra. På nummer nolltretton etthundratre etthundratre. Johan basar över fastigheten där Britta står parkerad. Och han basar även över eventuell försäljning.

Den kostar vad den inbringar i skrotvärde. Det vill säga ca 2 kr kilot. Den vägde typ 27 ton med kran som satt och vikterna, och efter att det plockades av har jag för mig att den landade på ca 11 ton. Säljs och ser ut som på bilderna. Pengarna går oavkortat till motorburen ungdom på landsorten som vill stuka till sina A-traktorer vilket jag menar är en god sak. Prutar man som en skitgubbe frånhåller man altså dessa framtidens motorfolk den glädjen som stukning av A-traktorer innebär. Och det är väl ICKE en lika god sak.

Säljes gärna till en glad och lite småpuckad entusiast.
Väl mött Grillat kött
Ciao"

Av meningen i slutet att döma kan man ju nästan tro att säljaren känner mig... :va :hihi Och nej, jag ska inte ha den... Nej, faktiskt, lovar... :gnissla :hihi
 
View attachment 510158
"LÄS GÄRNA ANNONSEN SÅ VET DU MER ÄN OM DU INTE GÖR DET.

Är du oroväckande sams med din respektive? Har du en mindre hyresfastighet du behöver flytta på med endbart bogserlina? Har hembygdsföreningen på orten en träbro som du vill överbelasta? Se hit!

PantzarBritta som hon kallas är från början en Volvo n86 viking från det sena sextiotalet. Byggdes om till byggnadskran typ 1971 med allt vad det innebär. "Gummifjädrad" bak med följande boggie på nått vänster. Dubbla rambalkar och rejäla skärmar Drivning på båda bakre axlarna. Någon typ av planetväxel monterad på kardan. Rejäl hydralpump på kraftuttag, denna kopplad till fyra grova hydralkolvar som det suttit stödben på (funkat galant).

Sitter en Volvo d70 under huven om jag inte missminner mig, den är ursprungligen till någon typ av entreprenadmaskin och försedd med guvernör på gasen. Senast den varmkördes (ca 2 år sen) fick vattenpumpen för sig att nypstanna helt och hållet på tomgång. Detta märktes gudskelov och bortsett från svedd rem så parkerades Britta okokad. Vattenpumpen är altså kass och behöver bytas.

Motorn har ingen turbo men den har ett glatt gäng med osynkade växlar och dom första är rätt så krypiga tack vare planetväxeln. Luftbromsar som har funkat bra Även parkeringsbroms på kardan om jag inte missminner mig. Den har påbyggt flak så jag har kört lite bilar med den och släpat på saker och ärligt talat känns det som den sliter med sig vad som helst. Det är lite fiftyfifty när man kommer åkande, dom flesta blir glada men vissa ringer efter svenskt vägväsen.

Den har inga regskyltar, tidigare ägare säger att den är motorredskap klass 2. Bör ses som reservdelar och entreprenadmaskin och inte som en lastbil även om den är typ det. Sitter LGF i stjärten. Hämtas på maskinsläp av ev köpare straxt utanför Fornåsa, Östergötland. Vid seriöst intresse kan man ringa en trevlig medelålders man som heter Johan, vardagar mellan sju och fyra. På nummer nolltretton etthundratre etthundratre. Johan basar över fastigheten där Britta står parkerad. Och han basar även över eventuell försäljning.

Den kostar vad den inbringar i skrotvärde. Det vill säga ca 2 kr kilot. Den vägde typ 27 ton med kran som satt och vikterna, och efter att det plockades av har jag för mig att den landade på ca 11 ton. Säljs och ser ut som på bilderna. Pengarna går oavkortat till motorburen ungdom på landsorten som vill stuka till sina A-traktorer vilket jag menar är en god sak. Prutar man som en skitgubbe frånhåller man altså dessa framtidens motorfolk den glädjen som stukning av A-traktorer innebär. Och det är väl ICKE en lika god sak.

Säljes gärna till en glad och lite småpuckad entusiast.
Väl mött Grillat kött
Ciao"

Av meningen i slutet att döma kan man ju nästan tro att säljaren känner mig... :va :hihi Och nej, jag ska inte ha den... Nej, faktiskt, lovar... :gnissla :hihi
Berätta bara hur du fick hem den och kom ihåg att ta bilder på vattenpumpsbytet. :tummenupp
 
Säljes gärna till en glad och lite småpuckad entusiast.
Väl mött Grillat kött
Ciao"

Av meningen i slutet att döma kan man ju nästan tro att säljaren känner mig... :va :hihi Och nej, jag ska inte ha den... Nej, faktiskt, lovar... :gnissla :hihi

Jag kollade inte vem som postat, men halvvägs igenom tänkte jag redan på dig.....
 
Har du fått någon nytta av den eller det blev ett rent nöjesköp? :krama
Jag har faktiskt inte köpt den, jag lovar och svär :hihi rena nöjesköp har jag redan så det räcker och blir över... :gnissla :hihi
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top