Dagens Blackbirdmys

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Dagens jättelilla "arbete"

oljetrycksmatning red 20130222_190527.jpg

Tack fö till Andersson , Sydney , XYRON (för"gratis" plenumprofil ) och säkert fler men framförallt Hank Groh i NJ som fått mig att förstå och också köpa iden med förspänd waste laddtrycksregulator och pysventil :Bugar
lutar åt just nu att ljustutan blir knappen till boostnivå och att neutrallampan blir inikation på det samma :tungan
laddtrycksregulator & pys is da shit :tungan

M

Martin
 
lite mer info om biken? har ett minne av att blackbirden gick ganska så duktigt utan turbo :-)
 
Inget konstigt .
En original kompsänkt BB som körs dagligen , därav intresse av 2 effektnivåer .
Extremt moderat i Sporthojskretsar , kanske 220 / 260 rwhp färdig .
Den är inte startklar än men har koll på allt och kan provköra om jag vill men bygger klart plenumet först .
Har lite delvis egna lösningar men blottar inte strupen nu , kryper till korset om det inte fungerar :huvet

Skulle jag få för mig att ladda rejält tillkommer kolvar/stakar till nästa säsong men även tändning mm .
Har gått på allmänna "rekommendationer" när jag byggt grenröret (högt & nära ) och kommer med facit i hand även göra ett nytt sånt om det blir "fulleffekt" på sikt .

Har grått skägg så jag kanske blir nöjd med meseffekt , vi får se .

M
 
Last edited:
Liket lever , har provkört motorn trycklöst för att kolla täthet , kam kedjefunktion mm .
Kan meddela alla skeptiker att det fortfarande är slack på kedjan med +1,7mm packning (2mm rostfri) vid driftstemperatur .

M
 
sfro var rätt hårda med ljudet när jag gjorde provet men det gick fint med hemlagad dämpare med packad ull
tror att jag hade 81 db,vetifan om han fuskade så jag klarade provet för jag tyckte att alla andra lät mindre än min hojj.

håller tummarna inför din besiktning:tummenupp

kortet på plenumet var rätt konstigt taget:fyllisar
 
sfro var rätt hårda med ljudet när jag gjorde provet men det gick fint med hemlagad dämpare med packad ull
tror att jag hade 81 db,vetifan om han fuskade så jag klarade provet för jag tyckte att alla andra lät mindre än min hojj.

håller tummarna inför din besiktning:tummenupp

kortet på plenumet var rätt konstigt taget:fyllisar

Jag såg det efter att jag tog det , skumt .
Jag kanske är skelögd utan att ha märkt nåt :rolleyes:
SFRO-killen jag pratat med tyckte att den skulle gå att regga som ändrat fordon med + 20% effekt & vrid .
Har kollat med mc-reggkillen på lokala stationen och han förstod hur jag menade , skulle kolla lite och återkomma .
Annars sätter jag bara dit längre ändar på svingen och reggar ombyggt :yoparty
:fyllisar
M
 
Bromsade ur 229 / 150+ idag med kraftigt läck mellan plenum och förgasare , återkommer när allt funkar :huvet

M
 
Har en plan för högre laddtryck :)
Fick till slut tag på 8mm:s slangklämmor med endast 11mm bred mekanism , kommer att bli skitbra .
Väntar bara på strl större munstycken också så är man nog med i matchen snart igen .
plenumfixering 20130425_171439.jpg

M
 
Såhär blev stagningen med och utan bränsleslang på gängstängerna :tummenupp
Väntar om möjligt ännu mer på munstyckena nu :huvet
plenumstag 20130429_175713.jpgplenumstag gummi 20130429_180519.jpg

M
 
vart såhär tillslut .
ca 8,75:1 & 1,0 Bar
Har nått effektnivån jag tänkt mig men vid lite högre tryck än förväntat :)
Tryckreglering enbart via Wasteklockan än så länge
BB-kurva-page-001.jpg

M
 
Skitfin kurva :tummenupp

Effekten 260 whp stämmer bra med 1 bar. Grundeffekten är nog bara ca 130 whp med så låg komp.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top