Dagens bild

Ja, då har det gått en vecka sedan MotoGP i Buriram där vi var med Yamaha. Så den här helgen var det dags att själv komma ut på banan igen när Yamaha BLU CRU Championship 2026 drog igång säsongen.

Tyvärr hann jag inte få färdigt min Yamaha YZF-R9 i tid. Delarna kom först på onsdagen, så det blev lite “halvfärdig racer”: omålade racekåpor, nytt avgassystem utan tune och bara rearsets monterade. Men jag ställde upp ändå.

Ska egentligen inte klaga – det slutade ändå med en P5.

P5 blev det även för sonen i Yamaha YZF-R15-klassen. Han lyckades dessutom med konstycket att krascha direkt efter målgång… så han löste ut airbagen och bröt tummen. Racing kan vara händelserikt även efter målflaggan tydligen.

YBR9-21.jpgHMP_8363.jpgYBR9-117.jpgYBR9-120.jpgYBR9-142.jpgYBR15-38.jpgDSC_3103.jpgYBR15-276.jpgYBR15-319.jpg

Så efter nästan precis fyra månader blev det påställning och premiärtur idag! Strax över 17 mil fick jag ihop. Det var inte dåligt. Var så härligt idag också. Fast lite konstigt väder ändå, började med skaplig dimma imorse. Sedan fint på eftermiddagen och på kvällen riktigt spektakulär solnedgång, ser inte så bra ut på bild men det var väldigt speciellt ljus, dimman började komma tillbaka också.

20260309_080611.jpg

20260309_161138.jpg

20260309_173104.jpg

Inspirerad av @Hixman och hans tur till Marstrand häromdagen tog jag en egen tur dit. Alltid lika fint i Marstrand, oavsett säsong. Ungefär 10 mil blev det idag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Marstrand

Kawan vilar sig på kajen (Koön) med Marstrandsön och Carlstens fästning i bakgrunden. https://sv.wikipedia.org/wiki/Karlstens_fästning
1773082390775.png

Södra Bohusläns innerskärgård i soldis. Det duger!
1773082726366.png

Instöbron har faktisk lite, lite likhet med Atlanterhavsvejen i Norge, fast i miniatyrformat. Det framgår inte så väl på det här fotot men väl uppe på bron och vägbanan kan man se vissa likheter. Been there, done that.
1773082950579.png

Hemma igen. Kaffe, ostmackor och litteratur på altanen. Ståfika. Trädgårdsmöblerna är inte framme ännu, det var ju snö för bara ett par veckor sedan....
1773083083596.png

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing