Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mycket najs. Som bakhjulsfetishist måste jag även passa på att fråga, vad för märke och mått är ditt bakdäck där?Totalt kört 200mil på min 801 nu och älskar den.
Platsen är fö en god punkt för meditation och att länka nutid med det förgångna.
Här kan man se resultatet av att låta lägsta anbud få ta åt sig totalentreprenader, och se parallellen med dagens "Lag om Offentlig Upphandling."
Synd att det ligger så högt upp, långt från Stockholm. Annars hade jag åkt dit och kollat idag.Döda Fallet och hur det kom till är onekligen en händelse som fått alldeles för lite plats i den svenska historien, för jag tvivlar på att merparten av befolkningen överhuvudtaget vet varför Döda Fallet existerar. Hade man försökt lära sig något av denna händelse så hade nog ett antal dammolyckor såväl som upphandlingsfiaskon kunna undvikas världen över...
Synd att det ligger så högt upp, långt från Stockholm. Annars hade jag åkt dit och kollat idag.
Jag bor i Stockholm. Jag tycker inte långa avstånd är långa. Alltså gillar stockholmare att köra långt.Vad då långt bort? Från centralstationen i Stockholm är det bara 47,5 mil jag har 63,3 mil hemifrån och dit. Sitter just nu i Hörnefors på väg hem från Holm, Sundsvall med en Merca (kommande A-traktor bygge) för att lämna den hemma och starta söderut med GSX:en på måndag. Översyn av hojen och packa imorgon den väntar en tripp på drygt 80 mil med Vännes Motor Museeum som enda planerade målet på resan.
Detta med vad som är långa avstånd är lite olika var man bor i landet![]()
Det finns väldigt mycket grusvägar på baksidan Kallsjön och runt HåckrenmagasinetJäklar vad fint det ser ut där, blir sugen på att åka åt det hållet. Kollade google maps och det är bara ca 25 mil från svärföräldrarna åt dom hållen. Kör du mest grus där omkring?
Det finns väldigt mycket grusvägar på baksidan Kallsjön och runt Håckrenmagasinet
Jag kör nog 50/50 grus och asfalt ungefär , är som trevligt att ligga i 90 på asfalt också och bara titta på vyerna
Du fick med Asige på turen också!View attachment 501902View attachment 501903
Tog random GPS-runda mellan Halmstad och GBG. 25 mil på riktigt goa svängiga landsvägar. Totalt kört 200mil på min 801 nu och älskar den.
Asbra vägar! Mestadels asfalt, kurvigt och ingen trafik. Vägarna nära GBG (där jag bor) är ofta belamrade med trafik. Riktigt fridfullt att komma ut på landet.Du fick med Asige på turen också!
Internt skämt med sönerna, vi hamnade alltid i Asige på våra övningskörningsrundor!
Mamma frågar när vi kom hem, var har ni varit och kört idag Båda sönerna: I Asige!!
Men det är ju så fina MC-vägar där i inlandet för oss Falkenbergsbor.
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!