Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Såg att Hixman var i Marstrand häromdagen och det funkade som inspiration till att väcka upp Guzzin från vinterdvalan. Marstrand är ju alltid fint! Sol och +15 hjälpte förstås till för att öka välbefinnandet.
På vägen dit påminns jag varje gång om likheten mellan den västligaste delen av väg 168 och Atlanterhavsvägen i Norge. 168:an är som en lightversion av Atlanterhavsvägen. Man kan också se det som att Atlanterhavsvägen är som "Marstrandsvägen i Super Mega Size".
* Nej, det är inte Atlanten - det är Kattegatt och innerskärgård (inte ens Skagerack, som börjar några kilometer/sjömil längre norrut).
* Nej, det är inte en lika cool bro - men bron är rätt fin ändå när den svänger svagt och "försvinner" ur synfältet.
* Nej det är inte samma långa svepande sträckor över öar och holmar - men det är i alla fall lite av den sorten.
Atlanterhavsvägen Light, asså!Bara en trekvart från Göteborg. Sparar massa tid. Man behöver inte ens åka till Norge!
View attachment 497066
Guzzin myser på kajen med Marstrandsön och Carlstens fästning i bakgrunden.
View attachment 497064
Lillbrorsan(!)
View attachment 497065
Del av 168:an över öar, holmar och vägbankar.
Exakt samma slutsats som jag kom fram till förra åretDagens sanning. Upplevde Atlanthavsvägen som fin men överreklamerad och inte värd tiden att ta sig dit, när man är i Norge. Hellre lägga den tiden på små kurviga bergsvägar, som det finns överflöd utav.
Exakt samma slutsats som jag kom fram till förra året![]()
Jeesus vad snygg!Egentligen förrgårdagens bild, men men…
Nyskodd med M9RR var det en fantastisk tur, kändes som första riktiga körningen för säsongen. Obligatoriskt kaffestopp ingick också såklart.
Har bilarna stått i solen och blivit varma?I stridens hetta, försvarade östra fästningen av HSB-borgen mellan Alby och Hallunda för en timme sen. Hårda tider kräver grova tag, grova däck och grova hojar. Grover helt enkelt.
View attachment 497128
Har bilarna stått i solen och blivit varma?
De behöver knappast bilarna om de står där...I orten så händer det där istället för gul remsa under torkarbladet när man parkerat längre än ett dygn…
Det är apokalypsen, det finns inga bilar här .. mer. Bara Mad Max, Max Donalds, och JAG.Har bilarna stått i solen och blivit varma?

Förorten....Södertäljeslum ?
Förorten och slum!Förorten....Södertäljeslum ?![]()
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!