Dagens bild

Stillsamt parkerad bland mopparna på Väla.

Välskött, men med märken som visar att mätaren slagit runt. En gång...?

Fullkittad med Philips kassettdäck i Stalamakåpan.
Ja, och fullt Stalama-set baktill också.

Raaask motorbågar - den ena knäckt framåt lite grann. Märkligt, men hellre det än att uuuutsticket tar smällen.

Tidiga Öhlin piggyback.

Kåpglaset lite trasigt.
Stalama finns kvar, men har sadlat om.
Jag hade tagit en sväng förbi för att kolla.
Malung ligger inte långt borta med en Kawa 1300.

En snabb slagning berättar att hojen har ny ägare sedan 2021 - men även att den förra vårdnadshavaren behöll hojen i 30 år och släppte den ifrån sig först när han fyllt 80.

Nej, ett dött föremål kan inte berätta några historier. Men det går att läsa tecken runt omkring.


Ett stycke svensk MC-historia - mitt i ett köpeghetto.
 

Bifogat

  • IMG_20230509_162602_537.jpg
    IMG_20230509_162602_537.jpg
    4 MB · Visningar: 50
  • IMG_20230509_162547_316.jpg
    IMG_20230509_162547_316.jpg
    4.2 MB · Visningar: 50
Dagens bild kommer inte från landsvägen utan från garaget. Tänk vad ett nytt luftfilter kan göra! Den gamla damen (15 år och 7000 mil) är nu snabbare än någonsin! :)

Enkla moddar (sådant som H-D-folket kallar "luft och buller") gör susen på en halvt omodern twin, förbättrar gasresponsen och adderar X stycken hästar på topp!
Brum-Brum! ?️?️

1683666149244.png
 
Stillsamt parkerad bland mopparna på Väla.

Välskött, men med märken som visar att mätaren slagit runt. En gång...?

Fullkittad med Philips kassettdäck i Stalamakåpan.
Ja, och fullt Stalama-set baktill också.

Raaask motorbågar - den ena knäckt framåt lite grann. Märkligt, men hellre det än att uuuutsticket tar smällen.

Tidiga Öhlin piggyback.

Kåpglaset lite trasigt.
Stalama finns kvar, men har sadlat om.
Jag hade tagit en sväng förbi för att kolla.
Malung ligger inte långt borta med en Kawa 1300.

En snabb slagning berättar att hojen har ny ägare sedan 2021 - men även att den förra vårdnadshavaren behöll hojen i 30 år och släppte den ifrån sig först när han fyllt 80.

Nej, ett dött föremål kan inte berätta några historier. Men det går att läsa tecken runt omkring.


Ett stycke svensk MC-historia - mitt i ett köpeghetto.

Hade sådana dämpare på 78-an R100RS. Skickade till Kramfors för renovering, vill minnas att det kostade 1500 för bägge. Gjorde mycket för kurvegenskaperna på en gammal hiss-kardanhoj.

Kul med hojar som körs.
 
Så de kan gå. :glömdet
Hoppsan.jpeg
 
Ta sats!!
Eren kul den där, jag tänkte sadla om?
Japp! Vi kom inte överens i början men med högre sadel och att man piskar motorn lite hårdare vid landsväg så är den helt fantastisk.

Svinrolig att köra traktorspår och offroad med. Smidig som fan trots sin storleknoch vikt.

Jag körde också 6,5h i sadeln utan knänoch höftsmärta när jag körde långt sist så den är utmärkt för alla områden.

Men fan så tung med framhjul i mossa om föraren är kass! Hahaha
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top