Dagens bild

Pillrade dit min kombinerade varv och timräknare på TW:n idag, en högst temporär installation.
Men tekniken verkar lira, så det blir en garagekväll för att få dit den lite snyggare.
Tog en tur i närområdet efter det, och provade hur lång aktionsradie jag har på en tank.
Jag fick gneta på bra för att tömma den gigantiska Dakar-tanken (6.8 lit), och kom nästan 25 mil.
Bränsleförbrukningen blev 0.28 lit/mil, så då har jag drygt 10 mil i Rotopaxen (1 gallon).
Vi börjar bli bra kompisar nu, jag och TW, vi är nog redo för utlandet nu :)

Brofästet_1.JPG

TW_varvräknare.jpg

Det blev en tur idag med. Detta var ju ingen hojhelg utan en “på-landet-helg” med sol, strand, bad och rosé på altanen. Men medan hustrun körde bil tog jag Tigern Göteborg-Strömstad i lördags och körde hem idag, mestadels på småvägar. 40-45 mil blev det till slut. Helt ok för att vara en icke-hojhelg. :)

Fotot är kanske inte vad man spontant förknippar med Bohuslän - inga sjöbodar, inga kala öar, inga bilder på räktrålare. Men tar man sig bara en liten bit in i landet så finns det gott om tassemarker och nästintill ren glesbygd. Det är fint det med!

3227A027-481B-40A1-8A36-2D2568F04522.jpeg

Last edited:
Pillrade dit min kombinerade varv och timräknare på TW:n idag, en högst temporär installation.
Men tekniken verkar lira, så det blir en garagekväll för att få dit den lite snyggare.
Tog en tur i närområdet efter det, och provade hur lång aktionsradie jag har på en tank.
Jag fick gneta på bra för att tömma den gigantiska Dakar-tanken (6.8 lit), och kom nästan 25 mil.
Bränsleförbrukningen blev 0.28 lit/mil, så då har jag drygt 10 mil i Rotopaxen (1 gallon).
Vi börjar bli bra kompisar nu, jag och TW, vi är nog redo för utlandet nu :)

View attachment 472681
Lurig position. Försök inte ens att starta med växel i…. Tänk om kopplingsvajern går av just där och då! ;)

Tog en kvällstur upp till Marstrand med Kornhalls färja T och senare R.
Positivt att Gulf i Kärna var öppet och sålde 98 Oktan. Och Grillen vid färjeläget i Marstrand..

Bifogat

• 220606-GrillSödraSidanKornhalls.jpg
    220606-GrillSödraSidanKornhalls.jpg
    1.6 MB · Visningar: 27
  • 220606-Marstrand.jpg
    220606-Marstrand.jpg
    1.2 MB · Visningar: 21
  • 220606-KornhallsGår7min.jpg
    220606-KornhallsGår7min.jpg
    1.3 MB · Visningar: 27
  • 220606-KornhallsFerry.jpg
    220606-KornhallsFerry.jpg
    1.3 MB · Visningar: 27
1654890397713.jpeg
Tog faktiskt hojen till jobb för en gångs skull.
Testade en helt annan del av landsbygden på vägen hem som brukar hamna mitt mellan alla färdrutter i hemtrakten, och fann en massa fina vägar hem. Nästan hela hemresan blev på inspirerande mindre vägar, om lite väl små ibland.
Och stötte på kollegan helt plötsligt. ?

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar