Dagens bild

Blev en tur till St Levene idag.
Fiket öppet från 0900 tisdag till och med lördag, stänger 1800, utom lördag då stänger det 1300.
Enda negativa att avtaget i St Mellby upp till Främmestad var X-at. Och så var det nått strul vid den gamla stenbron över Nossan öster Främmestad. Så det blev Gråbo, Nossebro, vägen mot Flakeberg men rakt fram vid avtaget mot Flakeberg och förbi Ulvstorp och till Fiket / ICA St Levene

Bifogat

• 20220506-Inne-i- Fiket-St-Levene.jpg
    20220506-Inne-i- Fiket-St-Levene.jpg
    1.1 MB · Visningar: 25
  • 20220506-Pausplats-St-Levene.jpg
    20220506-Pausplats-St-Levene.jpg
    1.3 MB · Visningar: 25
  • 220506-St-Levene-ICA-öppet.jpg
    220506-St-Levene-ICA-öppet.jpg
    1.5 MB · Visningar: 25
  • 220506-Stilla-flyter-Nossan-genom-Bredöl.jpg
    220506-Stilla-flyter-Nossan-genom-Bredöl.jpg
    601.7 KB · Visningar: 28
  • 20220506-Mjörn.jpg
    20220506-Mjörn.jpg
    1.2 MB · Visningar: 28
  • 20220506-Parkerad-Vid-Fiket.jpg
    20220506-Parkerad-Vid-Fiket.jpg
    1.2 MB · Visningar: 25
Last edited:
Sverige är ett stort land:

Där kör man inte hoj på ett tag till :hihi
Jag jobbade förövrigt med Bertil 1987, redan då sa han "jämnjävligt" om allt

Verkligen skön dag idag. Efter en liten service ville min KLX230 ut och köra in den nya oljan, jag har aldrig nekat den någonting så vi stack ut i vårkvällen på ett kort äventyr.

Började med Vällingerundan och sen höger mot Viksberg. Halvvägs dit såg jag en örn som bjöd in mig på en liten grusväg mellan åkrarna, så vi ändrade kurs mot Talby och Svinbo. Såg inga svin där, bara ett gäng konstiga småkossor med mycket hår på ryggen.

IMG_5619.JPG

Sen körde vi till Glasberga och därifrån skogsvägarna mot Uttran där dom mystiska fordonen bor. Här kan dom rosta ifred och låta motorfolket göra sina experiment på dom.

Just dessa två rustika fordon tillhör kategorin "Rat Rods", << ... som sagt, kolla länken.

IMG_5622.JPG

Efter lite motorerande bland villorna i Uttran fick jag den dumma iden att jaga solen, lyckades nästan fånga den innan den försvann, uppe på Botkyrkabacken.

IMG_5625.JPG

Vill ha.

Är i Oulu på bilutställning och här finns lite hojar. Dock körde jag 60:a Cadillac hit.

20220507_201725.jpg20220507_201747.jpg

Inlägg #454 i NATO-tråden av ÖlandTurist inspirerade mig, jag kunde inte låta bli att kolla upp stället i Ursvik.

"Det svenska kärnvapenprogrammet syftade till utvecklingen av kärnvapen och bedrevs i Sverige mellan 1945 och 1972". Jag känner viss nostalgi, förvisso är jag född 71, men rent tekniskt kunde jag ha jobbat här ett år.

IMG_5644.JPG

Mitt bland nybyggda småhus och familjegator. Idag är detta en "nötfri skola", tydligen. Men DÅ var stället sprängfyllt med ideer om radioaktiva bomber och granater.

IMG_5634.JPG

.. måste nästan kolla lite närmare på skolan.. <<

Nobla 01.jpg

.. hmm, "meritvärden", "ledarskap" .. haha "Noblakoden"!? Verkar som att vi får en ny generation kärnfysiker.

Men är det smart att bygga ett bostadsområde kring en sådan skola? Vill man inte bomba den först om man är en bitter diktator från öst?

Nobla 02.jpg

.. ehm, vad är "Fredriks Barn Källare" för ställe?

Last edited:
Det blev en liten tur i går med den rara Moto Guzzin till Svartedalen (södra Bohuslän) och till borgruinen på Ragnhildsholmen (väster om Kungälv). 16 mil blev det på ett ungefär innan jag var hemma och kunde sätta i gång grillen!
?

Fotopaus i Svartedalen. Lite vildmark, nästintill, strax utanför Göteborg. Bitvis finns knappt mobiltäckning (=då är man på landet på riktigt).
1652000464490.png

Vackra vägar, nästan utan farligt grus.
1652000585062.png

Ragnhildsholmen. På 1200-talet södra Norges kanske starkaste fäste. 2022 är det endast en ruin strax väster om Kungälv. I bakgrunden, på andra sidan älven, låg det medeltida Kongahälla, en av Norges viktigaste städer. Här fanns ett (för tiden) myllrande stadsliv, flera kyrkor och ett kloster.
1652000722773.png

Last edited:
Det är nästan på dagen för 28 år sedan som denna senast besiktigades.
Förutom för några timmar sedan, blankt papper och nu kan vi åka ut och fika :)
Fan vad fränt, och den är ju elektrisk också, det står ju på kåpan, då får du väl mijöbonus för att köra den?

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back