Dagens bild

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
En plats jag verkligen vill besöka i sommar, helst med hoj, men öns läge gör det omöjligt så det får blir utan hoj.

Mellan Vårberg och Gällsta Ö mitt i sundet ligger ön Estbröte. Jag har tagit en skärmdump ur google-earth då ön ligger väldigt diskret till med begränsad tillgång för att få en bra bild. Mest pga privata tomter som ligger i vägen på höjderna längs kusten. Bäst ställe för utsikt över ön är från vändplatsen på Estbrötevägen, som svänger in från Våruddsringen i Vårberg.

Estbröte.jpg

Och här är då ett riktigt foto på ön från just den vändplatsen.

IMG_5336.JPG


Det ligger ett litet bad nedanför vändplatsen varifrån det vore möjligt att antingen simma ut till ön, eller använda en kanot eller nån slags flytbräda. Jag funderar på just flytbräda i kombination med simfenor som jag köpt ett par av på loppis.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Var på en liten träff igår i Åkarp för Bilfantaster men det fanns två MC.
En Dunstall Norton 1971 med Featherbedram och glasfibertank. Den läckte ingen olja för kedja och våtkoppling mellan motor och växellåda var utbytt till rem och torrkoppling.
Färdigköpt sats hade passat direkt.
I bakgrunden en Modell av en Autounion från 1930-talet när man hade en Formula med maxvikt 750kg exklusive däck och vätskor. I brist på en äkta Autounion motor hade byggaren modifierat en BMW V12 så den skulle se ut som en 1930-tals Autounion motor.
När byggaren startade motorn på tomgång blev det tomt bakom bilen.
När byggaren pensionerat sig köpte han en verkstad på landet och började bygga......
Sedan hem över Ullared för schampo och lite skrot. Och för de fina vägarna Ullared, Fagered, Maa, Gunnarsjö, Älekulla, Torestorp, Krok och sedan 156 till Hällingsjö. Mycket ny asfalt med rullgrus för små fina släpp.
 

Bifogat

  • 2204021-DunstallNorton-GSX1300R-1AutounionModell.jpg
    2204021-DunstallNorton-GSX1300R-1AutounionModell.jpg
    1.8 MB · Visningar: 29
  • 20220421-AutoUnionModellmedByggaren.jpg
    20220421-AutoUnionModellmedByggaren.jpg
    1.6 MB · Visningar: 29
  • 20220422-GSX1300R-Ullared.jpg
    20220422-GSX1300R-Ullared.jpg
    1.3 MB · Visningar: 29
Last edited:

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Var på en liten träff igår i Åkarp för Bilfantaster men det fanns två MC.
En Dunstall Norton 1971 med Featherbedram och glasfibertank. Den läckte ingen olja för kedja och våtkoppling mellan motor och växellåda var utbytt till rem och torrkoppling.
Färdigköpt sats hade passat direkt.
I bakgrunden en Modell av en Autounion från 1930-talet när man hade en Formula med maxvikt 750kg exklusive däck och vätskor. I brist på en äkta Autounion motor hade byggaren modifierat en BMW V12 så den skulle se ut som en 1930-tals Autounion motor.
När byggaren startade motorn på tomgång blev det tomt bakom bilen.
När byggaren pensionerat sig köpte han en verkstad på landet och började bygga......
Sedan hem över Ullared för schampo och lite skrot. Och för de fina vägarna Ullared, Fagered, Maa, Gunnarsjö, Älekulla, Torestorp, Krok och sedan 156 till Hällingsjö. Mycket ny asfalt med rullgrus för små fina släpp.
Magiska vägar det där! ?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Var på en liten träff igår i Åkarp för Bilfantaster men det fanns två MC.
En Dunstall Norton 1971 med Featherbedram och glasfibertank. Den läckte ingen olja för kedja och våtkoppling mellan motor och växellåda var utbytt till rem och torrkoppling.
Färdigköpt sats hade passat direkt.
I bakgrunden en Modell av en Autounion från 1930-talet när man hade en Formula med maxvikt 750kg exklusive däck och vätskor. I brist på en äkta Autounion motor hade byggaren modifierat en BMW V12 så den skulle se ut som en 1930-tals Autounion motor.
När byggaren startade motorn på tomgång blev det tomt bakom bilen.
När byggaren pensionerat sig köpte han en verkstad på landet och började bygga......
Sedan hem över Ullared för schampo och lite skrot. Och för de fina vägarna Ullared, Fagered, Maa, Gunnarsjö, Älekulla, Torestorp, Krok och sedan 156 till Hällingsjö. Mycket ny asfalt med rullgrus för små fina släpp.


Bra vägval.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
bd4142151bff6c8bc22e84e775c3d1af.jpg

Tet mellan åmot och mangskog!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Blev dessvärre inget kört idag utan i stället en dag i garaget.
- Guzzin fick ett oljebyte (växellådan) och blev av med sina väskor och tillhörande ram. Mycket snyggare så. Tog tyvärr ingen bild. :(

- Thruxton fick ett par riktigt coola moddar!
1. Nya gummin till fotpinnarna.
2. Nytt batteri i Biltemaklockan.
Kommer att vara grymt snabb efter dessa trim-moddar. Putsar säkert 0,4 sekunder på tiden 0-100 och 5 km/t i extra toppfart. :D

1650743292561.png

1650743330519.png
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
6.5 Mil blev det idag sen tröttnade jag.. Hade nog klarat 3-4 mil till på batteriet om jag orkat..
Och det är visst en motorcykel då den har motor (2 till och med) och går fortare än en moppe.. :tunganView attachment 471180
Smygehuk-Treriksröset i sommar med den då ?
Tror ingen gjort det ännu.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top