Dagens bild

Man vet att man är på en classy camp när hygiendetaljen ser ut så här. Och det är stil och finess med askkopp på toarulleshållaren ?.

View attachment 463154
Jag har alltid gillat idén med en toastol i naturen. Så där fint som det ser ut i inredningsmagazin med en öppen glasvägg med vyer ut över vidderna utanför. Men att sitta där på campingen inför alla andra, eehhh....

Alltså Norge, jag måste skaffa nåt tygre och minst tvåcylindrigt att åka till "Atlanterhavsveien" med. Bara måste.

Så länge får jag hålla tillgodo med den sten vi har häromkring Södertörn, eventuellt köra vilse ut i åkern, bland balarna, trollen och vildsvinen.

IMG_3140.JPG

Är Trollstigen verkligen kul att köra med mc? Det är inte världens mest dynamiska vägsträcka även om vyerna är trevliga.

Vägarna till och från Trollstigen är trevliga, själva Trollstigen är en turistfälla men har man aldrig kört branta kurvor med hoj innan är det ju en fin övning. :)

Drog som sagt iväg ca 20 mil o köpte en högrev burgare strax före halden. Dom gör allt hemlagat, ingen köpe burgare utan 100% handgjort även bröd o dressing.. Inte billigt men som dom säger det knulla i mun när man äter.

IMG_20210810_175844.jpgIMG_20210810_175919.jpgIMG_20210810_175906.jpgIMG_20210810_175855.jpgIMG_20210810_175944.jpg

Glömde ju langa upp denna i måndags. Vid gränsen in i Norge vid Björkebekk förra söndagen bevakade polis. I måndags när jag körde in vid passagen väster om Funäsdalen skötte militär ruljansen.

P1040091-01.jpeg

EDIT: Och en av poliserna i Björkebekk hade tre st GS1200. Och han till höger på bilden körde Kawasaki.

Last edited:
Glömde ju langa upp denna i måndags. Vid gränsen in i Norge vid Björkebekk förra söndagen bevakade polis. I måndags när jag körde in vid passagen väster om Funäsdalen skötte militär ruljansen.

View attachment 463234

EDIT: Och en av poliserna i Björkebekk hade tre st GS1200. Och han till höger på bilden körde Kawasaki.
Inte nog med att de har skägg, båda har ju händerna i fickorna...

Vi hade tur med vädret denna gång. Tjocka tröjan behövdes inte trots att vi körde norrut.
Att köra i lagom värme utan regn ökar nöjdheten i sadeln!
Ibland blir det dock lite sämre med körglädjen. Körde fel i rondellen i Åsele men tänkte att Vilhelmina till Lycksele borde gå lika bra. Fel! Ett vägarbete som var det värsta vi kört. 17, inte 1,7 km med nylagd, grov mackis som man sjönk ner i. :mad:
Det kändes som att vara ute i en lång grusfålla som aldrig tog slut.
Men visst borde fler insekter mött döden efter mer än 100 torra mil?

100 mil utan regn.jpg
:mad:

Back