Dagens bild

Går den på självcirkulation eller har du gömt en pump någonstans?

Det är s.k. termosifon, självcirkulation och funkar bra, inte alls ovanligt på mopeder men är noga med orientering av alla komponenter så varmvattnet kan stiga och inte fastnar någonstans. Så när jag kör är utgående slang och motsvarande sida av kylaren varm och den andra sidan är kall, kan finnas risk att den kyler för mycket.

Det är s.k. termosifon, självcirkulation och funkar bra, inte alls ovanligt på mopeder men är noga med orientering av alla komponenter så varmvattnet kan stiga och inte fastnar någonstans. Så när jag kör är utgående slang och motsvarande sida av kylaren varm och den andra sidan är kall, kan finnas risk att den kyler för mycket.

Saabs gamla tvåtaktare kör fö med samma princip.

d36b8a56bdb568acf9a2582eae1df2d0.jpg

Har ni sett?! Portalen är borttagen. :D

Hojväder idag. Nu glass i Sumpan. Hojen är dammig. Dags för tvätt och lite autosol snart.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

20200506_1Sturehov.jpg

Kyligt imorse. Is på bilens framruta men bara fukt på bakrutan. :va

Varmare på vägen hem, Vällingevägen hem! :D

Varför blir mina bilder inte större oavsett antal Tjillebajt? :va

Postar väl en bild här också, så här ser det ut norrut. Kyligt på morgon till jobbet, något varmare hem.

Permissionsysselsättning, 30 mil grus i Järnbärarland.
93915c2ab36a5d33820e0fe238731172.jpg

Skickat från min S41 via Tapatalk

Kanske.
De fem gruskornen på parkeringen är lite annat än mitt lerhål dock.
Kanske syns dåligt på bild, men är en 10-15 djupt och 40m lera. Lite torrare idag i varje fall, igår var det fan som att köra i en stor komocka. :hihi

Ja, mina M7RR på lera och våta gräsmattor ger inte det fäste man skulle vilja ha. Tur jag är mjuk med gashanden... :rodnar

Svårslagen dag. Skitfint väder och glada gossar på pigga maskiner. Blev sisådär 30+ mil med det svarta aset. Sen åkte jag hem och hoppade på den gamle röde för en solotur i skogen.

BPMLdIM.jpg
[/IMG]

zMR1FFV.jpg
[/IMG]

Back