Dagens bild

Nu kan julefriden sänka sig.
Men makalöst trevliga kundupplevelser anser jag behöver uppskattas, förvaltas och premieras.
Detta eftersom att man inte kan ta dom för givet, och det hör man alltför ofta.
Jag vet inte riktigt vilket ord man ska sätta på mina senaste 40år av oerhört trevligt bemötande, men det är säkerligen en stor del av min uppfostran i produkter tillverkade i Torakusus anda.
Men det är så skönt att kunna öppna dörren till butiken, med en tårta i handen, och säga:
"- Som tack för det gångna året, för alla år, och för att jag fick byta 160 tusenlappar mot en trevlig produkt, och en minst lika trevlig kundupplevelse i tisdags - så ska ni få en tårta till julfikat!"
Med den sköna känslan i kroppen, så loggar jag ut inför julen, avinstallerar Blocket-appen, och stänger ner internet (garaget är dock öppet).
God Jul på er allesammans, och hoppas att alla får några vilsamma dagar med nära och kära!

Heds_1_resize.jpg
 
8e35fa8f906f4ce594e94959045d6b9c.jpeg


87 mils biltur började bra sådär vid femtiden i morse…
 
Man kanske är lite gnällig över att man inte kan vara ute och jobba på vintern men man får vara glad att det inte brukar vara mycket kallare än -20°C.

Sibirien -57°C.
Siberia -57C.jpg


Såg ett filmteam i Sibirien som hade bilarna ståendes på tomgång över natten för att kunna åka vidare dagen efter.
Lokalbefolkningens motorvärmare är en vedbrasa direkt under motorn.
 
Med tanke på att ECU:n är utbytt, med fördubblad effekt som följd, så kan jag lägga in det här arbetet (nästan MC).
Egentligen är det själva garneringen som är helheten.
Tanken var att byta ut färgsättningen, men inte lacka, utan få en mer varieranade stil när det kommer till färgsättningen, och så här tråkigt var det från start.

Neos_1.JPEG

Hittade en kontakt med bra möjligheter att producera dekaler på kvalitetsmaterial (Nitto).
Det var lite annorlunda än jag trodde från början, att "wrappa" en hel farkost.
Men två trevliga garagekvällar gjorde att jag i alla fall har några erfarenheter med mig, och ett slutresultat som jag är nöjd med.

Neos_2.jpg

Nu är det ju även högruta, packbox och lasträcke inför "Åland 2024".
Men tycker att transformeringen blev bra!

IMG_1221_resize.jpg

Och med dagens teknik (med 3D-skrivare) så kan man lösa behovet av transportmöjligheter av fyra kortburkar - en miniback är inte att förringa.
Så - Ready To Race!
Och Gott Nytt År på er alla! ?

IMG_1251_resize.jpg
 
Man kanske är lite gnällig över att man inte kan vara ute och jobba på vintern men man får vara glad att det inte brukar vara mycket kallare än -20°C.

Sibirien -57°C.
View attachment 493702


Såg ett filmteam i Sibirien som hade bilarna ståendes på tomgång över natten för att kunna åka vidare dagen efter.
Lokalbefolkningens motorvärmare är en vedbrasa direkt under motorn.
Minns inte var jag läste det men det handlade om något MC-rally vintertid (as in samling för motorcykelåkare). Där beskrevs alla möjliga olika tillvägagångssätt att värma motorolja till arbetstemp på morgnarna. Han som använde en blåslampa för att värma block etc var inte så framgångsrik då han enligt uppgift råkade sätta eld på bensinslangen och fick hela hojen i lågor (eller ja, blocket blev kanske varmt ändå). Den som verkade ha den smartaste metoden var han som varje kväll, med varm motor, tömde ut motoroljan i en kastrull som han sen satte över öppen eld på morgonen och kunde hälla värm olja direkt tillbaka i motorn.
 
Minns inte var jag läste det men det handlade om något MC-rally vintertid (as in samling för motorcykelåkare). Där beskrevs alla möjliga olika tillvägagångssätt att värma motorolja till arbetstemp på morgnarna. Han som använde en blåslampa för att värma block etc var inte så framgångsrik då han enligt uppgift råkade sätta eld på bensinslangen och fick hela hojen i lågor (eller ja, blocket blev kanske varmt ändå). Den som verkade ha den smartaste metoden var han som varje kväll, med varm motor, tömde ut motoroljan i en kastrull som han sen satte över öppen eld på morgonen och kunde hälla värm olja direkt tillbaka i motorn.

Låter som Kristallrallyt.

Men att hälla ”varm” olja i en motor som håller -35 grader skulle jag inte våga mig på. Flytande olja, möjligen. Och då räcker det ju att ta in oljan i tältet över natten (gammalt militärknep).
Eller då att ordna en motorvärmare i form av värme under oljetråget. Spritbrännare typ Trangia funkar.
 
Härligt fyra dagar kvar till årets första helg med race. Nu bara touring uppe i norra Thailand....

20231224_103258.jpg
Högt uppe i bergen i norra Thailand.

tmp_cf233c9e-2127-4172-a484-d70429843ad8.jpeg
Hoppas på bättre resultat på årets första race (slutade på en andra plats) helgen 6-7 januari.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top