Härligt med hojgäng som kör tillsammansBara jag kvar nu som kör i det gänget som körde förr.
Fb grupp här i Värmland där man kan lägga upp evenemang och så ansluter det folk

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Härligt med hojgäng som kör tillsammansBara jag kvar nu som kör i det gänget som körde förr.
Tw är coola skogsmullarTog den första längre turen med TW:n idag, vi måste ju skapa lite förtroende inför kommande touring mot Finland och Norge![]()
Perfekt redskap när man bor som jag gör, lite avsides.
Dom riktigt små, och sumpiga vägarna gör den sig bäst på, man kan alltid lyfta den om man kör fast.
Lite vanesak att ballongdäcken uppträder lite annorlunda än vad jag är van vid, men kan ge lite extra bärighet.
Och vissa sträckor är fortfarande snötäckta.
200-kubikaren känns harmonisk kring 80km/h på landsväg, även om den går strax över 100km/h(jag har drevat den lite högre än original).
Men ska sätta dit en varvräknare för att bedöma hur mycket den varvar.
Positivt var att dagens tur på 10 mil slukade 3 liter bensin
View attachment 472161
View attachment 472162
View attachment 472163
Känner igen det därHärligt med hojgäng som kör tillsammansBara jag kvar nu som kör i det gänget som körde förr.
Sicket skit, hur gick det med gravitationssidan?Då tappade jag multin igen...
Klarade hojen princip oskadd. Endast skrap på sidoväskan. Mest ett skadat ego. Börjar inse att Multin kanske är lite för stor för mig....Sicket skit, hur gick det med gravitationssidan?
Då tappade jag multin igen...
Fråga hannuse om han är pigg på ett byte TW:n mot din, sen e de slutvält.Klarade hojen princip oskadd. Endast skrap på sidoväskan. Mest ett skadat ego. Börjar inse att Multin kanske är lite för stor för mig....
Hörde att Enfield har en Classic 350, som kanske inte är en rak ersättare men ändå...Klarade hojen princip oskadd. Endast skrap på sidoväskan. Mest ett skadat ego. Börjar inse att Multin kanske är lite för stor för mig....
När jag var ute och körde offroadbil så hade jag alltid med mig yxa och såg, och om någon frågade varför vi körde i skogen så pekade jag på verktygen och sa att var jag ute och rensade vindfällor..Kvällens äventyr, lämnade hojarna sista biten och gick 30 m. Det där med att gasa över vindfällor tror jag vi ska ta nån annan gångEller kanske inte alls, en yxa eller såg skulle nog vara ett nog så klokt alternativ
![]()
Vart kommer Norgeturen köras?
Just nu snurrar vi runt i Telemark. Kör nordost mot Lillehammer och undviker regnfronten. Som nog kommer ikapp oss i em/kväll.Vart kommer Norgeturen köras?
![]() |
Iron Horse Show – tillbaka efter 10 år
Halva grejen med en lyckad ... |
![]() |
Test av öppningsbara hjälmar
Onlinepubliceringen av den ... |
![]() |
Adventure Days i Säfsen – Anmälan öppen!
Bike deltog i fjolårets Adv... |
![]() |
Motocross-SM på Malmabanan i Västerås
Många i publiken hade tagit... |
![]() |
Bike grusbusar i Sörmländska skogarna!
De sex vassaste grusbusarna... |
![]() |
Bildkavalkad Norrtälje
Foto: Manfred Holz Nu ha... |
![]() |
Finbesök från Tyskland x 2!