Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Starkt! Helt ärligt så blir jag jävligt osugen på att hoppa upp på hojen när jag ser den där bilden
Det är faktiskt inte kallt och med hantagsvärme mår fingrarna finfint.Starkt! Helt ärligt så blir jag jävligt osugen på att hoppa upp på hojen när jag ser den där bilden![]()
Det är faktiskt inte kallt och med hantagsvärme mår fingrarna finfint.
Enda är väll att det sölar på visiret endel.

Du fick pluset för tilltugget till kaffetCarpe fucking Diem. Idag blev det en friluftsdag. Sol, ganska torrt och sex grader i början.
Iofs var det total isgata på ett ställe. Ingen såg att jag åkte med båda fötterna nere.
Mötte en hoj i höjd med Sätra. En hoj på 14 mil. Glest.
View attachment 466647View attachment 466648View attachment 466649View attachment 466650
En annan gång. Utanför Pisa. En ironisk bild för Facebook.

Jadå, hannuse, här på Västkusten har nu den läskiga snön tinat bort efter typ två veckor med vinterväder och halka. Ett tag hade delar av Halland (och Småland) nästan lika mycket snö som Västerbotten, allt enligt SMHIs snödjupsrapporter. Men nu är ordningen återställd med plusgrader, gråväder, tidvis dimma och en del sol(!). Det där sista är ovanligt i december.
Så igår lånade jag sonens XT660 och tog en liten tur. Först till GKSS-hamnen i Långedrag. Men det var inga kappseglare ute i dimman.
Sedan till småbåtshamnen vid Hinsholmen. Några få båtar låg kvar i sjön, men 99 % var upplagda på land. Slutligen en sväng till Önnered, gammalt fiskeläge som nuförtiden är ett ”villaområde med hamn”. Det finns några fiskare kvar, GG 1025 och några sjöbodar skymtar i bakgrunden. Annars så finns fiskeflottan främst baserad i Fiskebäck, en liten bit därifrån (inte med på bild). Där ligger de biffiga trålarna på 30-40 meter.
Det är inte så tokigt att bo 10 minuter från city och 10 minuter från skärgården.
OT: Jaha, du är alltså uppvuxen i de här krokarna? Jag har "bara" bott här sedan -89 och bodde i 10 år "näst-granne" med dåvarande KA4. Det small en del då och då när man hade skjutövningar. Kunde höras på udda tider, ibland sen kvällstid när man övade mörkerstrid. Minns att jag vaknade några gånger av detonationer (knallskott) och automateld, t o m ksp-salvor. Alla grannar var kanske inte lika glada.Som 10-åring smet man in på KA4a några gånger, tog sig över torrgraven på några rostiga I-balkar och tog sig ner i de då helt övergivna gångarna med en Sonca-lampa som enda räddning.
Fantastiska äventyr!

VAR är det här??dåvarande KA4
Mina gamla hoods. Kul att se!Jadå, hannuse, här på Västkusten har nu den läskiga snön tinat bort efter typ två veckor med vinterväder och halka. Ett tag hade delar av Halland (och Småland) nästan lika mycket snö som nedre Norrland, enligt SMHIs snödjupsrapporter. Men nu är ordningen återställd med plusgrader, gråväder, tidvis dimma och en del sol(!). Det där sista är ovanligt i december.
Så igår lånade jag sonens XT660 och tog en liten tur. Först till GKSS-hamnen i Långedrag. Men det var inga kappseglare ute i dimman.
Sedan till småbåtshamnen vid Hinsholmen. Några få båtar låg kvar i sjön, men 99 % var upplagda på land. Slutligen en sväng till Önnered, gammalt fiskeläge som nuförtiden är ett ”villaområde med hamn”. Det finns några fiskare kvar, GG 1025 och några sjöbodar skymtar i bakgrunden. Annars så finns fiskeflottan främst baserad i Fiskebäck, en liten bit därifrån (inte med på bild). Där ligger de biffiga trålarna på 30-40 meter.
Det är inte så tokigt att bo 10 minuter från city och 10 minuter från skärgården.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |