Dagens bild

MrJAM

Amatörfotograf
Gick med
27 Aug 2009
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha MT-09
Vår?
På god väg iallafall, här nere i Ystad. Fortfarande runt nollan när man drar till jobb runt 05 så än vågar man inte köra dit, för att få solen på vägen hem.

Men en och annan runda efter jobb fungerar.

2018-03-19-15.56.16.jpg
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Normalt sett brukar detta vara slutet på vintersäsongen för XTn men inga dubbdäck i år så den fick stå för vårpremiären :tummenupp

R1an får vänta några veckor till men det känns iaf lite som våren är på G :D
rps20180325_155910.jpg
 

Dhenniz

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2018
Ort
Strömsund
Hoj
Suzuki: GSF 650 Bandit 2007 och DL 650 V-Strom 2004
Hoj mars 2018.JPG

Det var lite väl halkigt i norra jämtland än så länge.... :näsblod :tummenupp
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Första vårturen

Garage kompisen skulle ut å åka runt lunch , jag tyckte det var lite tidigt kanske till och med dumdristigt :dummer
Men efter lunch kom jag åxo på att åksuget var större än tanken på grusiga vägar skulle vara en glädje dödare.
Så det blev en tur till Strängnäs för att tänka, 6,5 mil bidde det tillslut. :banana
 

Bifogat

  • 20180325_182608_resized.jpg
    20180325_182608_resized.jpg
    100.9 KB · Visningar: 126

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Spenderade ett par timmar på nya hojen idag.
Eftersom jag brutit handen när jag köpte den i höstas hade jag bara kört den några få försiktiga kilometer innan idag, så jag har verkligen väntat på att vädret ska tillåta en ordentligare provkörning.

IMG_5293 60.jpg
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
972350e272e6c5de7856ce886d8169a2.jpg


Körde en sväng på 8 mil idag. Så förbannat gott men vilket skitväder.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Spenderade ett par timmar på nya hojen idag.
Eftersom jag brutit handen när jag köpte den i höstas hade jag bara kört den några få försiktiga kilometer innan idag, så jag har verkligen väntat på att vädret ska tillåta en ordentligare provkörning.

View attachment 442587

Vad tyckte du? Var ute några timmar med min med.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Vad tyckte du? Var ute några timmar med min med.

Så nöjd. Körde en blandning av landsväg, motorväg och stadskörning och den gjorde inte bort sig någonstans. Det är ju en jäkla hoj att knuffa på ordentligt när man vrider på rullen.
Det enda problemet jag hade var att den kändes alldeles för bekväm och stabil i högre farter, men det kan jag leva med. :D

Var trevligt att kunna testa värmen i handtagen och sadeln också. Värmde på riktigt fint. :tummenupp
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Wow, lägg ut mer bilder på din trepip:tummenupp

Det är inte min. Tog en bild med mobilen som då sa att utrymmet var slut. Så jag såg inte förrän idag att det blev en bild.
Pratade lite med killen. Hojen är reggad i Finland och killen pratade finlandssvenska. Hojen var inte 100% original trots att det såg så ut. Lite skruvar som var fel, tätningar mellan avgasrör och ljuddämpare, fästena uppe vid cylindrarna och insatserna som var ersatta med stålull så länge. Sedan var den lite portad och förhoppningsvis uppe i broschyreffekten. Jag trodde att det var 74 hästar men han sa att det var lägre. Sedan var det ju det där med SAE eller DIN.
Han gasade på när han åkte och det lät så skönt och det accade hyggligt i slutet av varje växel.
Jag ska tömma mobilen och jag ska börja ta med kameran.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Tillfällighet eller inte, Mattias är otroligt intresserad av sjuttio och åttiotalshojar. Han har en tidig Z med rätt stuk som han dessutom åker ganska mycket på.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jo att Mattias har ett genuint hojintresse har nog inte gått många förbi, tyckte bara det var väldigt cool produktplacering då den är så speciell att bara de som känner till Öhlins vet vad Öet står för.

Och det i ett TV program där ingen tyckt det vore det minsta konstigt om där stod Woodie, Bauhaus eller liknande på en kepa :D

F,ö gjorde väl han och Fredrik Hult programmet "Motor" för en fem år sen :tummenupp

https://www.fastbikes.se/index.php/.../4010-mattias-saernholm-fartglad-motorcyklist
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Bromsskivor från EBC och en uppsättning Michelin Pilot Power 3 monterade, tog längre tid än planerat så några vändor på gatan fick duga som vårens premiärtur. Äntligen är det vår!

20180330_161430.jpg

29748834_10215393848536902_447601210_o.jpg
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top