Dagens åkning

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tjena,

Här kan vi berätta lite om dagens åkning, rapportera mil, väder, känslor och varvtider (eller vad man nu kopplar ihop med dagens tur).

Att lägga till ett par bilder till sitt inlägg gör det hela än trevligare.

Kör säkert grabbar och tjejer! :tummenupp

Igår hämtade jag äntligen en ny hoj, det slutade med 6 mil (Hudik - Ljusdal)

Känslan var smått fantastisk, äntligen uppe i sadeln igen!
Kallt, blött, hagel, snö och solsken men humöret på den absoluta toppen!

Jag och en kompis var ut igår och rastade våra hojar.
6,5 mil efter småvägar runtom Ljusdal. Fantastiskt bra väder, och rena, sopade vägar.

Första intrycken av hojen efter ungefär 10-12 mil är att den är snäll så länge man vill att den ska vara snäll, men när man frestar den så blir den riktigt riktigt "elak"

IMG_1122.jpg.

12 mil tillsammans med min fästmö idag, blåst och kallt. Men gixxern leverar!

Nu med renoverad framgaffel (gjorde det själv - stolt) så förmedlar den väg/däckkänsla på ett briljant sätt!

24 mil blev det idag med Eric, Jocke, Peter, Jag och Magnus, tyvärr dök aldrig Kryckan med polare upp....
Färden gick via Delsbo, Friggesund, Hassela, Matfors, Kvissleby, Kustvägen till Gnarp för att sedan avsluta med Strömsbruk till Hudik.

Lite kallt men härligt :) :)

20120513443.jpg

ps: och ja, jag har orginalburken på just nu.....

24 mil blev det idag med Eric, Jocke, Peter, Jag och Magnus, tyvärr dök aldrig Kryckan med polare upp....
Färden gick via Delsbo, Friggesund, Hassela, Matfors, Kvissleby, Kustvägen till Gnarp för att sedan avsluta med Strömsbruk till Hudik.

Lite kallt men härligt :) :)

ps: och ja, jag har orginalburken på just nu.....

Det där såg riktigt härligt ut.
Vi kom inte ner tidigare än vid ett, så vi tog ett par varv på stan och sen vände vi hem.
På kvällen blev det en tur på 2 timmar.

Småkyligt, men underbart!

123.jpg1234.jpg

Last edited:
Mellan alla regnskurar igår så var jag ut på en tur runt Ljusdal, det blev omkring 5 mil skulle jag tro.
Har monterat undertail på hojen så testade lite bilister om blinkers syntes osv, och det verkade väldigt lovande måste jag säga :)

Hojen fortsätter gå riktigt gott, och jag tycker mig komma bättre och bättre överens med den nu :tummenupp

Lördagen bjöd på en skaplig sväng på närmare 12 mil.
Dels så var jag upp och kollade in läget uppe i Föne (skoj att ses Hudik! :tummenupp)

Sen blev det även en sväng kring Järvsö efter diverse småvägar.
Trevlig åkning och skönt väder :)

Igår så slängde vi oss upp på den gule och tog en sväng till Avholmsberget.
Jag tröttnar aldrig på utsikten, så otroligt vackert!

Mycket fin åkning, toppat med trevligt sällskap och bra väder.

6 mil och en god burgare blev resultatet! :)

IMG_1188.jpg

Last edited:
I dag blev det en förmiddagstur nianforsv-iste-nordsjö-kalvstigen till järvsö-kalven till delsbo-friggesund-hassela-harmånger-strömsbruksv:D

Kalvstigen kändes riktigt bra:D men det var grusväg bitvis men så fort asfalten är klar så kommer det att bli många vändor till Järvsö och åter

Lördagen bjöd på en sväng mot Edsbyn via Färila (satan vad den vägen är bra!)
Vädret var tipp topp, riktigt varmt och härligt.
Jag stack iväg ganska tidigt, vid niotiden och började med en kaffe på Time i Färila (Gratis kaffe till alla som åker hoj :tummenupp)

Vägen som sagt, den är fantastiskt fin ända fram till Öjung, där är det fortfarande arbeten och grus, så där vände jag åter mot Ljusdal. Fri sikt, grymma kurvor och lite trafik. Se upp med grus i vissa utav de skarpaste kurvorna då det i anslutning till dessa är grusvägspåfarter.

Allt som allt en otroligt fin vända.

Angående kalvstigen.... när den blir klar så får vi vår egen "bulten"! :Bugar

260c1ca24182d348a59bd76bf8a0a401-2095815608.jpg

Back