Dagen kom....=(

Använd hjälm för helvete!!!

Använd Hjälm för helvete!!! :mad:
Bee skrev:
Ja då kom dagen när det var min tur att köra och slå mig. :huvet

Jag och polaren skulle bara ut med crossen en liten sväng, så vem behöver hjälm eller något sådant, jag menar JAG ramlar ju aldrig. :kocko

Då kommer jag ut glad på vägen, då känner jag en stor lust av att köra bakhjul....jag gör detta....ettan.....tvåan....trean.......BOOOOOOMMMMMM, jag ligger på ryggen.

De hände inget så alvarligt med mig, lite blå och blodig här och var, ruskigt ont i ryggen. Dock så är jag skyldig polaren en cross :(

Vad har vi lärt oss av detta, man ska inte leka missfoster och köra utan hjälm och bara i t-shirt och jeans......som om man inte redan visste det (inte jag tydligen).

Bilder kommer på hojen om ett tag.Just nu finns bara en utväg :fyllisar

typiskt.. det är ju i sådana situationer olyckorna händer..

likadant med mig, skulle bara ner till stan å tebax.. hjälm och jacka fick räcka.. kunde ju inte hålla sig att uiiiila på varenda jävla raka dock så nu har jag skitsnygga ärr över hela vänsterknät :näsblod :kocko

man kan ju åka utan skydd (hjälm e väl lite väl dumt att skippa dock) om man har lite självkontroll bara...

Jag har inte åkt ngt utan hjälm alls på gathoj eller cross.
Jag hade alltid en gammal hjälm hängandes i garaget, så tom när det skulle dras en provrepa med enduron efter man skruvat hade man hjälm.
För som du så hårt fått erfara nu så vet man ju vad som händer när man "bara ska...".
Det finns många exempel på vad man borde eller inte borde gjort för att förhindra fadäser och rent korkade handlingar.
Men ingen människa är felfri, tyvär kostar misstag liknande ditt en del livet...
Var glad att du inte gjorde dig mer illa och ta på vurpollonet varje gång det ska köras!
Krya på dig.
//Tobbe

sven666 skrev:
typiskt.. det är ju i sådana situationer olyckorna händer..

likadant med mig, skulle bara ner till stan å tebax.. hjälm och jacka fick räcka.. kunde ju inte hålla sig att uiiiila på varenda jävla raka dock så nu har jag skitsnygga ärr över hela vänsterknät :näsblod :kocko

man kan ju åka utan skydd (hjälm e väl lite väl dumt att skippa dock) om man har lite självkontroll bara...

Det är väl då om någon gång de händer....

Själv skulle jag Bara åka till jobbet å tebax så de fick räcka med hjälm å vantar. å då va det en sådan gång tyvärr.... en bil skall svänga vänster utan att se sig för :mad: Kan säga att efter 450stygn å X-antal operationer är de inte snack om åkning utan skinkostymen.
Det tar så liten tid att sätta på sig kläder å hjälm mot vad de tar att komma tebax eft en olycka om man ens gör det.

Last edited:
2fast 4you skrev:
Det är väl då om någon gång de händer....

Själv skulle jag Bara åka till jobbet å tebax så de fick räcka med hjälm å vantar. å då va det en sådan gång tyvärr.... en bil skall svänga vänster utan att se sig för :mad: Kan säga att efter 450stygn å X-antal operationer är de inte snack om åkning utan skinkostymen.
Det tar så liten tid att sätta på sig kläder å hjälm mot vad de tar att komma tebax eft en olycka om man ens gör det.

Efter att ha läst om dina 450stygn :skrämd så känner jag att jag hade nog väldig tur.

Och tro mig inget körande utan hjälm igen... det roliga är att detta var första gången jag inte tog hjälm, jag har kört den många gånger innan med utrustning och då har jag aldrig ramlat...detta är väl naturens roliga ironi.

Nä ja kunde inte räkna ut att man kunde få ont i ryggen om man kör omkull utan hjälm?!?!?! Jag fick ont i ryggen när jag körde omkull, o ja hade alla skydd i världen på mig! Men inte har jag skrivit någon tråd för de....

HanneZ skrev:
Nä ja kunde inte räkna ut att man kunde få ont i ryggen om man kör omkull utan hjälm?!?!?! Jag fick ont i ryggen när jag körde omkull, o ja hade alla skydd i världen på mig! Men inte har jag skrivit någon tråd för de....

Det verka som jag har lärt mig två saker idag.......
1. Kör aldrig utan skydd hur kort runda du än ska.

2. Om du kör omkull så vad du än gör skriv inte om det på sporthoj..

Tycker det luktar myyycket dubbelmoral här ifrån någon... "smärta är bara feghet som lämnar kroppen" + "trasig kropp och skrotad hoj" :va

HanneZ skrev:

Du verkar vara en tvär o bitter liten man :D Se så! var glad att grabben inte gjorde sig mer illa, och att han har lärt sig en läxa.

Krya på dig Bee!

Man skriver givetvis om det hela på SH om man vill ha uppmärksamhet, nån annan vettig anledning finns inte.

Det är ju inet direkt en nyhet att man kan slå in skallen om man kör utan hjälm, men ok om det är det för någon så är det väl nåt syfte med tråden iaf.

Silwer skrev:
Man skriver givetvis om det hela på SH om man vill ha uppmärksamhet, nån annan vettig anledning finns inte.

.

man kan väl skriva för att bjussa på en rolig historia?

om jag var dig skulle jag ha skämts skaaaapligt när jag kom tillbaka med crossen som var totalskrotad. pinsamt som fan att köra sönder kompisars grejer.

bmwjohan skrev:
man kan väl skriva för att bjussa på en rolig historia?

om jag var dig skulle jag ha skämts skaaaapligt när jag kom tillbaka med crossen som var totalskrotad. pinsamt som fan att köra sönder kompisars grejer.
Äh, det är inte ens lika pinsamt som att köra sönder kommunens grejer med kompisens DT125.

Bee skrev:
jag som ovan cross förare trodde ju inte att man kunde slå sig på de små liven.

Det är som i naturen, Elefanten försöker i alla lägen att inte skada dig.. Medans fästingen försöker ÄTA upp dig!! :D

Tur att du klarade dig såppas som du gjorde.
Krya på dig.

M.V.H

HARKE

ja drog till affären med endast uppknäppt jacka och hjälm endast 50väg. tror ni inte fan att ja får in en humla innanför t-shirten aj! så använd utrustning!!!! riktigt obehagligt å få in humlor innanför... ;)

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!